• Business

    Κ. Μαχαίρας: «Στο μικροσκόπιο ξένων λιανέμπορων η ελληνική αγορά – Πιθανά deals μέσα στο 2020»

    • Γιώργος Μανέττας

    Κωνσταντίνος Μαχαίρας


    Νέο κύκλο εξαγορών, αλλά έλευση ξένων παικτών στο ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων, «βλέπει» από τη νέα χρονιά ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας.

    Ο καταξιωμένος μάνατζερ και πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ, ο οποίος για πολλά χρόνια υπήρξε επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος μιλώντας προ ημερών σε δημοσιογράφους εξέφρασε την εκτίμηση πως θα υπάρξουν νέες επιθετικές κινήσεις το επόμενο διάστημα, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να έρθουν ξένοι λιανέμποροι στην ελληνική αγορά, οι οποίοι θα δραστηριοποιηθούν στο κομμάτι του e-commerce. 

    Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, σημείωσε, κερδίζουν διαρκώς έδαφος, και τόνισε πως αποτελεί μια αναπτυσσόμενη αγορά με σημαντικές προοπτικές, παρ’ ότι βρίσκεται ακόμη στην αρχή.

    Ο κ. Μαχαίρας ανέφερε ακόμη πως η κατάσταση στην αγορά αρχίζει και βελτιώνεται, με την κατανάλωση να ανακάμπτει μετά και τις φοροελαφρύνσεις, ωστόσο με σχετικά μικρούς ακόμη ρυθμούς.

    Προέβλεψε, μάλιστα, πως η φετινή χρονιά θα κλείσει με άνοδο 2,5% σε σχέση με πέρυσι, παρ’ ότι η πολιτική των γενναίων προσφορών συνεχίζεται με αμείωτη ένταση. Ο κ. Μαχαίρας είπε ότι περίπου το 40% με 45% των προϊόντων που πωλούνται σήμερα στα σούπερ μάρκετ είναι σε κάποιου είδους προσφορά, κάτι που συμπιέζει τα περιθώρια κέρδους των αλυσίδων. 

    Η βελτίωση του κλίματος στην αγορά, πάντως, αποτυπώνεται σταδιακά και στις αγοραστικές συνήθειες. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε δείγμα 2.000 ατόμων σε όλη την Ελλάδα, για πρώτη φορά έπειτα από πολλά χρόνια η πλειονότητα των καταναλωτών αγοράζει τρόφιμα με βασικό κριτήριο την ποιότητα και δευτερευόντως τα χρήματα.

    Για πρώτη φορά, δηλαδή, η αξία του value for money (σχέση αξίας – τιμής), που απολαμβάνει ο καταναλωτής διαμορφώνεται κυρίως από την ποιότητα και δευτερευόντως από την τιμή.

    Όπως αναφέρουν οι συντάκτες της έρευνας, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, άλλωστε, έχουν προσαρμοστεί σε αυτή την τάση, προσπαθώντας να παρέχουν, πρώτον, υψηλή ποιότητα για τον καταναλωτή και, δεύτερον, εναλλακτικές προϊοντικές επιλογές, μέσω αύξησης της ποικιλίας των γνωστών επωνύμων προϊόντων, αλλά και των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. 

    Να σημειωθεί πως ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας είναι ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Σήμερα είναι πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), στη δημιουργία του οποίου έχει συμβάλλει σημαντικά, μέτοχος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας Green Cola αλλά και Σύμβουλος Στρατηγικής Ανάπτυξης στην αλυσίδα Metro (Μy market). 



    ΣΧΟΛΙΑ