• Business

    Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον για την Αλουμύλ: Πέντε σοβαρά σχήματα κατέθεσαν μη δεσμευτικές προσφορές

    Το showroom της Alumil στη Θεσσαλονίκη.


    Το ενδιαφέρον των διεθνών επενδυτών προσελκύει η Αλουμύλ, η οποία βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης και εξυγίανσης των οικονομικών της. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πιστώτριες τράπεζες κατόπιν σχετικών ενεργειών εξασφάλισαν πέντε αρχικές μη δεσμευτικές προτάσεις από αντίστοιχα σοβαρά και ευμεγέθη επενδυτικά σχήματα, τα οποία εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον να επενδύσουν στην εταιρεία.

    Η διαδικασία αυτή γίνεται σε πλήρη και ομαλή συνεργασία μεταξύ του βασικού μετόχου και των τραπεζών και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των προσεχών μηνών με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, με γνώμονα την ισχυροποίηση της και την παράλληλη ικανοποίηση των ενδιαφερομένων μερών.

    Να σημειωθεί ότι η Αλουμύλ προσδοκώντας στην περαιτέρω ενδυνάμωση και θωράκιση της και στην προστασία των εργαζομένων, έδωσε εντολή σε Γερμανική εταιρεία συμβούλων να βολιδοσκοπήσει την αγορά, για την διερεύνηση στρατηγικών επενδυτών που θα ενδιαφερόταν να επενδύσουν στην εταιρεία.

    Η ως άνω βολιδοσκόπηση αγοράς διεξάγεται επικουρικά και ανεξάρτητα της αναδιάρθρωσης του τραπεζικού δανεισμού της εταιρείας και όπως επισημαίνεται αρμοδίως η έκβαση των σχετικών διαπραγματεύσεων ουδόλως επηρεάζει την ανοδική πορεία της Αλουμύλ.

    H εταιρεία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης του 2009, απώλεσε το 40% των πωλήσεών της (από 285 εκατ. ευρώ το 2008 σε 172 εκατ. στο τέλος του 2014) και το 78% του ΕΒΙΤDA της (από 37 εκατ. το 2008 σε 8,2 εκατ. το 2015), καθώς τόσο η Ελληνική αγορά (-85%) όσο και αυτή των Βαλκανίων (-50%) καταποντίσθηκαν.

    Μέχρι το 2015, απορρόφησε δεκάδες εκατομμύρια επισφαλειών από πελάτες της, μείωσε σε ποσό άνω των 50 εκατ. τα δάνειά της, έκλεισε τα εργοστάσια της Κομοτηνής και της Ξάνθης (συγχωνεύοντας δι’ απορροφήσεως τις θυγατρικές), έκλεισε θυγατρικές στο εξωτερικό, ενώ μείωσε και τα αποθέματά της.

    Αναδιοργάνωση

    Το 2015 ξεκίνησε ο δεύτερος κύκλος αναδιοργάνωσης, όταν η εταιρεία άλλαξε στρατηγική και ξεκίνησε να επενδύει (μέχρι και το 2018) σε ανθρώπους, σε εκπαίδευση, σε εξελιγμένα και εξειδικευμένα πληροφοριακά συστήματα, στο νέο branding και τις προωθητικές ενέργειες, στην εμβάθυνση σε  επιλεγμένες αγορές στις οποίες είχε ήδη διεισδύσει, σε νέες παραγωγικές εγκαταστάσεις.

    Με τη βοήθεια συμβούλου, προχώρησε στην αναδιοργάνωση της παραγωγής στο κεντρικό εργοστάσιο του Κιλκίς, εξοικονομώντας περίπου 1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ παράλληλα επανασχεδίασε, μετά από μακροχρόνια μελέτη, την δομή των logistics για το δίκτυο διανομής στα Βαλκάνια, δημιουργώντας δίκτυα απευθείας μεταφοράς προϊόντων και εξοικονομώντας πόρους, αποθέματα, κεφάλαια κλπ.

    Επιπλέον, επένδυσε στην πρόσληψη μεγάλου αριθμού (πάνω από 80) τεχνικών & μηχανικών για την ανάπτυξη καινούριων προϊόντων, την τεχνική υποστήριξη των πωλήσεων, το engineering των μεγάλων έργων, την μεταστροφή της εταιρείας από Διανεμητική σε knowledge based, την πρόσληψη συμβούλου συνεχούς εκπαίδευσης και τη δημιουργία της Αλουμύλ Academy.

    Το 2016, ξεκίνησε η εφαρμογή ενός πλάνου συστηματικής εξωστρέφειας για την παρουσίαση της νέας φιλοσοφίας προς το κοινό της. Η επένδυση χωρίστηκε σε δύο βασικούς πυλώνες: στη φυσική παρουσία των προϊόντων και στην ενημέρωση των άμεσων και έμμεσων πελατών.

    Ο πρώτος πυλώνας ολοκληρώθηκε με την δημιουργία σύγχρονων εταιρικών Showroom σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και σε άλλες πόλεις του εξωτερικού, όπου κατέχει ηγετική θέση στην αγορά. Ο δεύτερος πυλώνας υλοποιήθηκε σε πολλές χώρες αναφοράς, σε  συνεργασία με ισχυρές εταιρείες επικοινωνίας δίδοντας έμφαση στην αξιοποίηση των νέων μέσων προβολής τόσο σε online όσο και σε offline επίπεδο.

    Η διοίκηση, συνεπικουρούμενη από τη νέα γενιά της οικογένειας Μυλωνά που ασχολείται ενεργά τα τελευταία πέντε χρόνια, επιδόθηκε σε επιθετική εμπορική πολιτική: πολλά νέα προϊόντα παγκοσμίου επιπέδου και υψηλών προδιαγραφών, νέες πατέντες, άνοιγμα σε πολλές νέες αγορές, συνεργασίες με μεγάλα διεθνή μελετητικά γραφεία (Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Ρώμη, Σιγκαπούρη, Ντουμπάι, κλπ.) και πελάτες παγκόσμιας εμβέλειας, δεκάδες παρουσίες με νέα προϊόντα στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις, νέο Branding, επένδυση σε ιντερνετικές custom   πλατφόρμες  προβολής.

    Στόχος

    Μοναδικός στόχος των κινήσεων αυτών ήταν και είναι η αύξηση των πωλήσεων με προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, σε «ακριβότερες» και απαιτητικότερες αγορές, καθόσον το «break even σημείο» της Αλουμύλ ήταν υψηλότερο από τα αποτελέσματα του 2014.

    Αν υπολογισθεί ότι ο χρόνος ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος, κατάλληλου για τις διεθνείς αγορές, είναι δύο χρόνια, ενώ ο αντίστοιχος χρόνος έναρξης κερδοφορίας του είναι δύο με τρία χρόνια (ενημέρωση, εκπαίδευση, θέσπιση προδιαγραφών, δοκιμαστική χρήση, έργα μεγαλύτερης κλίμακας κλπ.), μαζί με την οργάνωση που χρειάζεται για να υποστηριχθεί μια τέτοιας κλίμακας εμπορική πολιτική, το 2018 εικάζεται ότι θα είναι η πρώτη χρονιά που η συστηματική προσπάθεια και η δουλειά των τελευταίων ετών θα αποδώσουν, ενώ οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων των νέων προϊόντων προβλέπονται τριψήφιοι.

    Την ίδια στιγμή, ξεκίνησε επένδυση, ύψους 5 εκατ. ευρώ, στην Αίγυπτο, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019, χρηματοδοτούμενη από Αιγυπτιακή Τράπεζα με ειδικό χαμηλότοκο δανεισμό. Η επένδυση αυτή θα εδραιώσει την εταιρεία στις αγορές της Ανατολικής Αφρικής λειτουργώντας ως Περιφερειακό Κέντρο Εξυπηρέτησης.

    Στο μεταξύ, αναδιοργανώθηκε πλήρως η θυγατρική στις ΗΠΑ, με σκοπό την αύξηση των κερδών και όχι των πωλήσεων (απελευθερώνοντας κεφάλαια κίνησης). Με το νέο τρόπο λειτουργίας αποφεύχθηκε η επιβολή του επιπλέον φόρου (10%) στο αλουμίνιο που ανακοίνωσε πρόσφατα ο πρόεδρος των ΗΠΑ.

    Επιπλέον, επένδυσε στην Ινδία, κατορθώνοντας, μετά από 5 χρόνια σκληρής δουλειάς, θεαματική αύξηση πωλήσεων, παρά τους περιορισμένους διαθέσιμους πόρους, καθιστώντας την αναγνωρίσιμη και βασικό παράγοντα στην αγορά του ποιοτικού  Real Estate.

    Νέα στρατηγική

    Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής, που ορίζει ότι η εταιρεία επικεντρώνεται μόνο στον πυρήνα του αντικειμένου της και στη μεγιστοποίηση της απόδοσής της,  έπαυσε η παραγωγή εσωτερικών θυρών στο Κιλκίς. Τα προϊόντα «INTERNO», θα παράγονται, πλέον, από συνεργαζόμενες εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ θα τους προμηθεύει προφίλ και εξαρτήματα αλουμινίου.

    Παράλληλα, αναδιοργανώθηκε η εμπορική παρουσία της στην Τουρκία, με γνώμονα την μείωση του κόστους και τον έλεγχο της Εγγύς Ανατολής, απευθείας από την Κωνσταντινούπολη. Λόγω της υποτίμησης της τουρκικής λίρας ενδέχεται να προκύψει μικρή μόνο ζημία, καθόσον οι πωλήσεις γίνονται είτε τοις μετρητοίς είτε σε ευρώ. Οι αναπόφευκτες συναλλαγματικές διαφορές που θα προκύψουν, θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα του ομίλου κατά το α’ εξάμηνο 2018, όμως θα αντιλογισθούν το β’ εξάμηνο 2018 με την αποπληρωμή του εμπορικού υπολοίπου της θυγατρικής προς την μητρική.

    Το 2015 η Αλουμύλ ξεκίνησε συζητήσεις με τις τράπεζες για την αναδιάρθρωση του συνόλου των δανείων της που έληγαν τον Ιούλιο του 2017. Παρουσίασε στις τράπεζες ένα πενταετές επιχειρηματικό σχέδιο, παρέχοντας και τις σχετικές εγγυήσεις από την πλευρά του βασικού μετόχου. Μετά από διαπραγματεύσεις, στις οποίες ουδέποτε υπήρξε σύγκρουση, επήλθε συμφωνία με την υπογραφή των σχετικών Ενδεικτικών Όρων της Αναδιάρθρωσης (Indicative Term Sheet). Όμως, οι Τράπεζες αναθεώρησαν την θέση τους ως προς το αρχικό σχέδιο συμφωνίας, επειδή τα στοιχεία του επιχειρηματικού σχεδίου θεωρήθηκαν παλαιά και ήταν σε ενοποιημένη βάση.

    Σύμβουλος

    Προς τούτο, ζητήθηκε να γίνει νέο, πιο αναλυτικό, εξειδικευμένο σχέδιο (IBR: Independent Business Review), το οποίο ανατέθηκε, με υπόδειξη των τραπεζών, στην ΕΥ. Η πρώτη φάση του IBR, έχει ήδη τελειώσει, ενώ η δεύτερη, η οποία περιλαμβάνει και αναλυτικά πενταετή business plan κάθε θυγατρικής του ομίλου, θα παραδοθεί σύντομα. Ας σημειωθεί ότι όλοι οι όροι της αρχικής συμφωνίας ακολουθούνται επί το θετικότερο μέχρι σήμερα με απόλυτη συνέπεια.

    Ταυτόχρονα με την εκπόνηση του IBR, ανατίθεται σε εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων (ALVAREZ & MARSAL), μελέτη με στόχο την μεγιστοποίηση του cash–flow του ομίλου με μοναδικό σκοπό την δημιουργία ενός μακροπρόθεσμου, λειτουργικού και αξιόπιστου πλάνου αποπληρωμής των δανειακών υποχρεώσεων. Επί του παρόντος, η διοίκηση της Αλουμύλ διαπραγματεύεται με τις τράπεζες, αναζητώντας την βέλτιστη ρύθμιση του τραπεζικού της δανεισμού.

    Η Αλουμύλ σήμερα απασχολεί 2400 άτομα, εξάγει προϊόντα σε 63 χώρες (άνω του 85% των πωλήσεών της),  διαθέτει πάνω από 25 θυγατρικές σε διάφορες χώρες, ενώ το 2018 εικάζεται ότι θα υπερβεί το φράγμα των 250 εκατ. πωλήσεων και των 20 εκατ. ΕΒΙΤDA (operating). Οι εκτιμήσεις της διοίκησης για το 2019 (χρονιά ορόσημο καθώς η εταιρεία γιορτάζει τα 30 χρόνια από την ίδρυσή της), προβλέπουν  ΕΒΙTDA 25 εκατ. ευρώ και σχέση καθαρού δανεισμού προς ΕΒΙΤDA  περίπου 6,5 φορές.



    ΣΧΟΛΙΑ