• Business

    Υπουργείο Υποδομών: Τρέχει τις διαδικασίες για την υποβολή προσφορών και τη δημοπράτηση έργων αξίας 2,1 δισ. Ευρώ

    Κώστας Αχ. Καραμανλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Το Υπουργείο Υποδομών «τρέχει» τις διαδικασίες για την υποβολή προσφορών και τη δημοπράτηση οδικών έργων αξίας 2,1 δισ. ευρώ.

    Πρόκειται για έργα που δημοπρατούνται, κυρίως με τη μορφή ΣΔΙΤ ή παραχώρησης, καθώς και για νέους διαγωνισμούς που αναμένεται να προκηρυχθούν.

    Σε αυτούς του διαγωνισμούς αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν οι μεγάλο εγχώριοι Όμιλοι, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, ο ΑΒΑΞ, η Intrakat και η Mytilineos.

    Όπως αναφέρεται σε πλήθος πρόσφατων αποφάσεων στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, το Υπουργείο συστήνει τις επιτροπές για την παραλαβή των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος, προκηρύσσει διαγωνισμούς για την επιλογή τεχνικών συμβούλων και προετοιμάζει το έδαφος για νέες προκηρύξεις έργων.

    Αναλυτικότερα, το Υπουργείο προχώρησε στην επιλογή των Επιτροπών για τα ΣΔΙΤ Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη. Επίσης, προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για τον τεχνικό σύμβουλο για την επιτάχυνση της εκπόνησης των τευχών δημοπράτησης για την παραχώρηση Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, ενώ εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός και τα τεύχη δημοπράτησης για την παράκαμψη Γιάλοβας.

    Θεσσαλονίκη – Έδεσσα

    Ο προϋπολογισμός του υπό δημοπράτηση οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα ανέρχεται στα 358 εκατ. Ευρώ και η εκδήλωση ενδιαφέροντος εκ μέρους των Ομίλων (Α΄ Φάση του Διαγωνισμού) αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα

    Το έργο που δημοπρατείται με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ εντάσσεται δημοπράτηση έργον εντάσσεται στην αναβάθμιση του οδικού άξονα Ε02. Αυτός θα περιλαμβάνει τα τμήματα Μαυρβούνι-Έδεσσα, καθώς τις παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας.

    Η διάρκεια της σύμβαση ανέρχεται στα 27 έτη από την ημερομηνία της υπογραφής της σύμβασης. Εκτιμάται πως εντός του 2023 θα έχουμε τον ανάδοχο και την υπογραφή της σύμβασης με αποτέλεσμα τα έργα να ξεκινήσουν εντός του ίδιου έτους ή τις αρχές του 2024. Σημειώνεται πως τα τέσσερα πρώτα έτη της συμβατικής διάρκειας του έργου αφορούν στην κατασκευή του οδικού άξονα, με αποτέλεσμα αυτός να είναι έτοιμος εντός του 2027 ή στις αρχές του 2028.

    Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο για την Κεντρική Μακεδονία, καθώς θα βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφάλειας, ενώ θα συμβάλει και στην τουριστική αναβάθμιση της περιοχής μέσω της παροχής γρήγορων και ασφαλών μετακινήσεων. Επίσης, αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το κόστος των μεταφορών.

    Δράμα – Αμφίπολη

    Την ίδια μέθοδο δημοπράτησης και ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος με το Θεσσαλονίκη-Έδεσσα έχει και ο οδικός άξονας Δράμας-Αμφίπολης εκτιμώμενου κόστους 200,4 εκατ. Ευρώ. Επίσης, θα έχει την ίδια διάρκεια σύμβασης και κατασκευής.

    Το υπό δημοπράτηση έργο επιδιώκει να λάβει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει χαρακτηριστεί ως «Εθνικού Επιπέδου». Επιπλέον, αναμένεται να αναβαθμιστούν οι εμπορικές μεταφορές από και προς τη Βουλγαρία, γεγονός και το οποίο αυξάνει τη συμβολή του έργου για τις διαβαλκανικές μεταφορές.

    Χανιά-Ηράκλειο

    Το Χανιά-Ηράκλειο δημοπρατείται ως παραχώρηση και αποτελεί το μεγαλύτερο και ακριβότερο τμήμα του Βόρειο Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Αναλυτικότερα, το κόστος του οδικού άξονα εκτιμάται στα 1,5 δισ. Ευρώ και το μήκος του θα είναι 157 χλμ, εάν λάβουμε υπόψη και την προαίρεση για το τμήμα Κίσσαμος-Χανιά

    Στην παρούσα φάση ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος και οδεύει ταχέως προς τη Β΄ Φάση (διαπραγμάτευση για τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο και εν συνεχεία η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών).

    Σημειώνεται πως οι μνηστήρες που διεκδικούν το έργο είναι οι εξής

    • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
    • ΑΒΑΞ
    • Ελλάκτωρ ( ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)
    • Vinci

    Εφόσον το Υπουργείο επιλέξει τον ανάδοχο και υπογράψει τη σχετική σύμβαση εντός του 2023, τότε αναμένεται το κατασκευαστικό μέρος του έργου να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2023, ενώ τα υπόλοιπα 23 έτη θα αφορούν στη λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα.

    Παράκαμψη Γιάλοβας

    Η Παράκαμψη Γιάλοβας ανήκει στη νέα φουρνιά οδικών έργων που θα δημοπρατήσει το Υπουργείο Υποδομών. Η αξία του εκτιμάται στα 45,5 εκατ. Ευρώ και χρηματοδοτείται από το «ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025».

    Αναλυτικότερα πρόκειται για το έργο με τίτλο «Βελτίωση 9ης Εθνικής οδού – Τμήμα Παράκαμψη Γιάλοβας Π.Ε. Μεσσηνίας» αρχικού προϋπολογισμού 37,3 εκατ. Ευρώ, ενώ περιλαμβάνεται και η προαίρεση αξίας 3,1 εκατ. Ευρώ.

    Στο αντικείμενο του κυρίως έργου περιλαμβάνονται η βελτίωση της οδικής ασφάλειας τμήματος μήκους 3,5 χλμ. της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού και η τοπική παραλλαγή χάραξης μήκους 4,2 χλμ .για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας.

    Αναμένεται, δε, να συμβάλει στην εξυπηρέτηση των κατοίκων και των επισκεπτών, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη του τόπου.

    Διαβάστε επίσης

    Δύο έργα ΣΔΙΤ 254 εκατ. ευρώ ενέκρινε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή

    Σε τροχιά ανάταξης το σιδηροδρομικό δίκτυο μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης – Το 2023 η προκήρυξη του πρώτου ΣΔΙΤ

    Δομική Κρήτης: Σε συζητήσεις με υποψήφιους επενδυτές η διοίκηση της εταιρείας



    ΣΧΟΛΙΑ