Business

Υπουργείο Υποδομών: Προχωρά ο διαγωνισμός για το κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. ευρώ που διεκδικούν οι μεγάλοι όμιλοι

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Copelouzos Group), Δημήτρης Ανδριόπουλος (Dimand), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)

Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Κοπελούζος (Copelouzos Group), Δημήτρης Ανδριόπουλος (Dimand), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat)


Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση κτιριακού ΣΔΙΤ αξίας 139,5 εκατ. Ευρώ, το οποίο διεκδικούν μεγάλοι εγχώριοι Όμιλοι.

Πρόκειται για το νέο κτίριο της γενικής γραμματείας ΣΔΙΤ που θα ανεγερθεί επί της Οδού Πειραιώς και το διεκδικούν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat, Κοπελούζος και Dimand.

Αναλυτικότερα, σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, αναφέρεται ότι επελέγη ο τεχνικός σύμβουλος που θα βοηθήσει την αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού στην αδειοδοτική ωρίμανση του υπό δημοπράτηση έργου.

Υπενθυμίζεται πως ο εν λόγω διαγωνισμός είχε προκηρυχθεί στα τέλη του περασμένου Μαΐου.

Σύμφωνα με την απόφαση το γραφείο Κ. Χελιδώνη και ΣΙΑ Ε.Ε.-ΑΡΣΙΣΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ θα αναλάβει έναντι ποσού 135.800 ευρώ την εκπόνηση των μελετών που είναι απαραίτητες για την υποβολή φακέλου περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ), με στόχο την έκδοση των περιβαλλοντικών όρων. Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία είναι απαραίτητη για την εξέλιξη του Β1 Σταδίου, στο οποίο εισήλθε στις 21 Ιουνίου ο διαγωνισμός.

Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr κατά τη διάρκεια του σταδίου Β1 η αναθέτουσα αρχή του έργου θα ξεκινήσει να διαπραγματεύεται με τα ενδιαφερόμενα σχήματα, ώστε να καταλήξει στο τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου.

Από εκεί και έπειτα οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές (Στάδιο Β2) και το Υπουργείο Υποδομών θα καταλήξει στον ανάδοχο του ΣΔΙΤ. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023.

Το επόμενο βήμα είναι η υπογραφή της σχετικής σύμβασης και θα ξεκινήσει η κατασκευή του νέου κτιρίου της Γενικής Γραμματείας, το οποίο εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.

Ποιοι διεκδικούν το έργο

Οι μνηστήρες που διεκδικούν το έργο είναι τέσσερις και πρόκειται για σχήματα που δραστηριοποιούνται στο χώρο των κατασκευών και του Real Estate.

Δύο εξ αυτών, οι οποίοι είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Όμιλος ΑΒΑΞ, δοκιμάζουν τις ίδιες δυνάμεις τους αυτόνομα, ενώ το έργο διεκδικούν και δύο ισχυρές κοινοπραξίες.

Η Intrakat έχει συμμαχήσει με τη Redex, η οποία είναι θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου, δραστηριοποιείται στην ανέγερση και το facility management τουριστικών καταλυμάτων, γραφειακών χώρων και πολυτελών οικιστικών projects.

Το δεύτερο κοινοπρακτικό σχήμα αποτελείται από τον Όμιλο Mytilineos και την Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου, η οποία εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την περασμένη εβδομάδα.

Μάλιστα, η Dimand «πλασάρεται» δυναμικά στην Αθήνα και τον Πειραιά με αναπλάσεις ιστορικών κτιρίων, όπως το Μινιόν και η Καπνοβιομηχανία Παπαστράτος, ενώ πρόσφατα ανέλαβε την ανέγερση του βιοκλιματικού κτιρίου της PwC αξίας 55 εκατ. Ευρώ,

Το έργο

Το έργο αφορά την ανέγερση του νέου βιοκλιματικού κτιριακού συγκροτήματος, το οποίο θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Υποδομών, οι οποίες στεγάζονται σήμερα σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια.

Στόχος είναι το κτίριο να κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να λάβει πιστοποίηση Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) σε επίπεδο Silver ή ανώτερο.

Επίσης, προβλέπεται και η κατασκευή πεζογέφυρας, η οποία θα συνδέει την Οδό Πειραιώς με το νέο κτίριο, εξασφαλίζοντας κατ΄ αυτόν τον τρόπο εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο κτίριο και τις αναπλάσεις του περιβάλλοντος χώρου.

Διαβάστε επίσης

Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και Υπουργείου Υποδομών για κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. Ευρώ

Ποιοι διεκδικούν το κτιριακό ΣΔΙΤ 139 εκατ. ευρώ του Υπ. Υποδομών

Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και Υπουργείου Υποδομών για κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. Ευρώ



ΣΧΟΛΙΑ