Business

Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και Υπουργείου Υποδομών για κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. Ευρώ

Γεώργιος Περιστέρης, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Χρήστος Ιωάννου, ΑΒΑΞ, Ευάγγελος Μυτιληναίος, Mytilineos, Δημήτρης Ανδριόπουλος, Dimand, Πέτρος Σουρέτης, Intrakat, Δημήτρης Κοπελούζος, Όμιλος Copelouzos Group

Γεώργιος Περιστέρης, (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), Χρήστος Ιωάννου (ΑΒΑΞ), Ευάγγελος Μυτιληναίος (Mytilineos), Δημήτρης Ανδριόπουλος, Dimand, Πέτρος Σουρέτης (Intrakat), Δημήτρης Κοπελούζος (Όμιλος Copelouzos Group)


Ξεκίνησαν και επίσημα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και των μεγάλων Ομίλων που διεκδικούν το κτιριακό ΣΔΙΤ αξίας 139,5 εκατ. Ευρώ στην Οδό Πειραιώς. Πρόκειται για το νέο βιοκλιματικό κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, το οποίο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos, Intrakat, Copelouzos Group και Dimand.

Όπως είχε ήδη γράψει το mononews το Υπουργείο αναμενόταν να περάσει ‘άμεσα στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού (Β1) και πλέον με απόφαση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, ήρθε η ώρα ώστε να ξεκινήσουν οι απαραίτητες διαπραγματεύσεις. Μέσω αυτών η αναθέτουσα αρχή του έργου θα καταλήξει στο τελικό τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του προς δημοπράτηση έργου.

Υπενθυμίζεται πως τρέχει και ο διαγωνισμός για το Σύμβουλο που θα αναλάβει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία είναι απαραίτητη ώστε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να εκδώσει την Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ). Αυτό σημαίνει πως το έργο ωριμάζει αδειοδοτικά.

Το επόμενο βήμα είναι τα σχήματα να δώσουν τις δεσμευτικές οικονομικές προσφορές τους (Β2). Στόχος του Υπουργείου παραμένει αυτές να έχουν υποβληθεί εντός του έτους και ο ανάδοχος να έχει προκύψει κοντά στα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023. Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης, ενώ το νέο βιοκλιματικό κτίριο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2027.

Οι μνηστήρες του έργου

Το εν λόγω έργο έχει μαγνητίσει τέσσερεις μνηστήρες, οι οποίοι αποτελούνται από τους κορυφαίους Ομίλους και μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες real estate στη χώρα μας. Μερικοί εξ αυτών δοκιμάζουν τις ίδιες δυνάμεις τους, ενώ υπάρχουν και αυτοί που ισχυροποιούν τη θέση τους μέσω της δημιουργίας κοινοπραξιών. Αναλυτικότερα, οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΒΑΞ διεκδικούν αυτόνομα το έργο, ενώ έχουν δημιουργηθεί δύο συμμαχίες.

Η πρώτη αποτελείται από την Intrakat και τη θυγατρική του Ομίλου Κοπελούζου, Redex, η οποία δραστηριοποιείται στην ανέγερση και το facility management τουριστικών καταλυμάτων, γραφειακών χώρων και πολυτελών οικιστικών projects.

Η δεύτερη συμμαχία αποτελείται από τον Όμιλο Mytilineos και την Dimand του Δημήτρη Ανδριόπουλου. Η τελευταία «πλασάρεται» δυναμικά στην Αθήνα και τον Πειραιά με αναπλάσεις ιστορικών κτιρίων, όπως το Μινιόν και η Καπνοβιομηχανία Παπαστράτος.

Σημειώνεται πως το έργο διεκδικούσαν και άλλα δύο σχήματα. Αυτά ήταν η Μηχανική Α.Ε και η Κοινοπραξία της ΤΕΚΑΛ του Παναγιώτη Ψαλτάκου με τη λιβανέζικη Aljihad. Ωστόσο, και τα δύο σχήματα «κόπηκαν» κατά την Ά Φάση του διαγωνισμού (Εκδήλωση Ενδιαφέροντος) καθώς τα έγγραφά τους θεωρήθηκαν ελλιπή.

Το έργο

Το προς δημοπράτηση ΣΔΙΤ αφορά πιο συγκεκριμένα το νέο κτιριακό συγκρότημα που θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της γενικής γραμματείας Υποδομών, οι οποίες στεγάζονται σήμερα σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτίρια. Το νέο βιοκλιματικό κτίριο θα συνδέεται μέσω μίας πεζογέφυρας με την οδό Πειραιώς, εξασφαλίζοντας την εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο κτίριο και τις αναπλάσεις του περιβάλλοντος χώρου.

Επιδιώκεται, επίσης, το κτίριο να κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να λάβει πιστοποίηση Leadership in Energy and Environmental Design (LEED σε επίπεδο Silver) ή ανώτερο.

Η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. σε ένα νέο κτίριο θα πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου εργασιακού χώρου, σχεδιασμένου με άξονα τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και τη μικρότερη δυνατή συντήρηση.

Διαβάστε επίσης

Ποιοι διεκδικούν το κτιριακό ΣΔΙΤ 139 εκατ. ευρώ του Υπ. Υποδομών

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Mytilineos-Dimand και Intrakat-Κοπελούζος οι μνηστήρες για το βιοκλιματικό κτίριο της Γ.Γ Υποδομών

Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ κατασκευαστών και Υπουργείου Υποδομών για κτιριακό ΣΔΙΤ 139,5 εκατ. Ευρώ



ΣΧΟΛΙΑ