• Business

    Οι πέντε άσσοι που φέρνουν στην κορυφή τη Vivartia

    • Γιώργος Μανέττας
    MIG

    Θανάσης Παπανικολάου


    Παρά την πίεση που δέχθηκε πέρυσι η κατανάλωση αλλά και τον σκληρό ανταγωνισμό, η Vivartia κατάφερε να διατηρήσει και να ενισχύσει τα ηγετικά μερίδια της στους περισσότερους κλάδους που δραστηριοποιείται. Ειδικά στις κατηγορίες των γαλακτοκομικών και των κατεψυγμένων λαχανικών, μέσω των θυγατρικών της ΔΕΛΤΑ και Μπάρμπα Στάθης, η εταιρεία επιβεβαίωσε την κυριαρχία της, σε ένα ιδιαίτερα ασφυκτικό περιβάλλον. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των οικονομικών καταστάσεων που δημοσίευσε χθες ο όμιλος για την χρήση του 2018.

    Ειδικότερα, στην κατηγορία του λευκού γάλακτος η ΔΕΛΤΑ διατηρεί την ηγετική θέση στην κατηγορία, με μερίδιο 23,9% σε όγκο και 26% σε αξία ενώ την πρώτη θέση καταλαμβάνει και στο παιδικό γάλα, με μερίδιο 45,5% σε όγκο.

    Ανάλογες επιδόσεις καταγράφει και στη συνολική αγορά του βρεφικού και παιδικού γιαουρτιού, στην οποία κατέχει την 1η θέση με μερίδιο όγκου 47,0% και μερίδιο αξίας 47,4%. Μάλιστα, το γιαούρτι Smart αύξησε τα μερίδια του σε όγκο και σε αξία (+2,2% και +2,5%) ενώ η σειρά ΔΕΛΤΑ Advance για βρέφη παραμένει στην κορυφή με μερίδια άνω του 96%!

    Απόλυτος κυρίαρχος παραμένει και στο σοκολατούχο γάλα, όπου το Milko είναι με διαφορά ο διαχρονικός ηγέτης της κατηγορίας με μερίδιο κοντά στο 50% σε αξία. Η μάρκα, όπως αναφέρει η εταιρεία, υποστηρίχθηκε συνολικά με δυνατές εμπορικές trade ενέργειες στο χαρτί και στο μπουκάλι.

    Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η Vivartia και στην κατηγορία των κατεψυγμένων λαχανικών με τον «Μπάρμπα Στάθη». Συγκεκριμένα, παρά την ενδυνάμωση των μικρότερων μαρκών κατά τη διάρκεια της χρονιάς, ο όμιλος κράτησε τα ηνία του χώρου, διατηρώντας ένα μερίδιο της τάξης του 49% σε όγκο και 61,6% σε αξία. Η μάρκα Μπάρμπα Στάθης, σύμφωνα με τη διοίκηση έχει διαχρονικά υψηλή πιστότητα brand equity, την οποία διατηρεί και ενδυναμώνει εδώ και 50 χρόνια τώρα

    Τέλος, τα σκήπτρα κρατάει και στην αγορά καταψυγμένης ζύμης, με την Χρυσή Ζύμη. Συγκεκριμένα, η Χρυσή Ζύμη, παρά το σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον που κλήθηκε να αντιμετωπίσει, τόσο από την πλευρά των υπόλοιπων μαρκών, όσο και του λιανεμπορίου, κατάφερε να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά, με σχεδόν σταθερό μερίδιο σε αξία 23,5% και σε όγκο 21,9%.



    ΣΧΟΛΙΑ