• Business

    Η… μάχη των κλιματιστικών για την Electronet

    • Άννα Διανά
    Electronet

    Electronet


    Σε θέση… μάχης βρίσκεται η αγορά ηλεκτρικών ειδών περιμένοντας να ανοίξει η πλατφόρμα επιδότησης για την αντικατάσταση και ανακύκλωσης που θα τροφοδοτήσει την αγορά με 150 εκατ. ευρώ.

    Με την ακρίβεια να έχει ψαλιδίσει σημαντικά τις καταναλωτικές δαπάνες το πρόγραμμα επιδότησης των ενεργοβόρων συσκευών αναμένεται να ανατροφοδοτήσει το αγοραστικό ενδιαφέρον και να… γεμίσει τα ταμεία εμπόρων, διανομέων αλλά και παραγωγών.

    Σε θέση μάχης και η Electronet, ένας από τους μεγάλους παίχτες στην αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στον χώρο λιανικής πώλησης, που προσδοκά με το πρόγραμμα να δώσει ώθηση στις πωλήσεις διευρύνοντας και τα μερίδια αγοράς της.

    «Είμαστε έτοιμοι και περιμένουμε να ανοίξει στις επόμενες ημέρες η πλατφόρμα» τονίζει στο mononews.gr ο γενικός διευθυντής της Electronet, Γιώργος Μπουρλέκας. Με τις κατάλληλες προωθητικές ενέργειες και παρά το γεγονός ότι όλη η αγορά είναι πιεσμένη λόγω ακρίβειας και αυξημένου ενεργειακού κόστους, προσδοκούμε ότι όχι μόνο θα κρατήσουμε στο ίδιο επίπεδο τις πωλήσεις των προϊόντων αυτών, αλλά και θα τις διευρύνουμε,  τονίζει.  Κλιματιστικά,  ψυγεία και καταψύκτες, οι συσκευές που επιδοτούνται για αντικατάσταση αποτελούν περίπου το 11% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

    «Κλειδί» για τον ανταγωνισμό, η ταχύτητα

    Μια σημαντική παράμετρος ως προς το ποια εμπορική επιχείρηση θα διαλέξει ο καταναλωτής για να κάνει τις αγορές του, είναι η ταχύτητα. Και αυτό αφορά την κατηγορία των κλιματιστικών όπου υπάρχει και το σκέλος της απεγκατάστασης.

    Με βάση το πρόγραμμα οι συσκευές που αντικατασταθούν θα πρέπει να λειτουργούν και να ανακυκλωθούν. Στην περίπτωση των κλιματιστικών, η απεγκατάσταση, πρέπει να γίνεται από πιστοποιημένους τεχνίτες κάτι που μπορεί πάει σε βάθος χρόνου. Οι καταναλωτές θα επιλέξουν τους πιο γρήγορους και αυτό μπορεί είναι ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την Electronet, υπογραμμίζει ο κ. Μπουρλέκας.

    Μειωμένος όγκος πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο

    Παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι, το πρώτο τρίμηνο του έτους ο τζίρος της Electronet παραμένει στο ίδιο επίπεδο με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο ωστόσο ο όγκος πωλήσεων είναι μειωμένος. «Δεν έχουμε διαφοροποιήσεις ως προς τα οικονομικά αποτελέσματα σε σχέση με πέρυσι» σημειώνει ο κ. Μπουρλέκας επιβεβαιώνοντας ότι υπάρχει μείωση του όγκου πωλήσεων. Είναι το αποτύπωμα των ανατιμήσεων. Οι επιβαρύνσεις είναι πολύ μεγάλες, το κατασκευαστικό κόστος έχει εκτοξευτεί όπως και τα μεταφορικά με ένα κοντέινερ από την Κίνα να κοστίζει τρεις και τέσσερις φορές περισσότερο.

    Οι εμπορικές επιχειρήσεις έχουν συγκρατήσει όσο μπορούν τις τιμές ώστε να μην περάσουν στον τελικό καταναλωτή και προσδοκούν ότι θα δοθεί σημαντική ώθηση με το πρόγραμμα αντικατάστασης ηλεκτρικών συσκευών.

    Η Electronet αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών που πραγματοποιεί μαζικές αγορές ηλεκτρικών ειδών για λογαριασμό των προμηθευτών της και προωθεί τα προϊόντα ενιαία μέσα από το σήμα Electronet και μέσω δικτύου ανεξάρτητων καταστημάτων-επιχειρήσεων που λειτουργούν υπό το ίδιο εμπορικό της σήμα.

    Με βάση τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό το 2020 η Electronet είχε μείωση του τζίρου κατά 9,9% στα 54,15 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 60,111 εκατ. ευρώ το 2019.

    Η εταιρεία αύξησε τις δαπάνες προώθησης και προβολής σε 2,27 εκατ. ευρώ το 2020 από 2,059 εκατ. ευρώ το 2019, γεγονός που οδήγησε σε μείωση των λειτουργικών κερδών και γενικότερα της κερδοφορίας.  Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν σε 462,814 χιλιάδες ευρώ από 877,59 χιλιάδες ευρώ το 2019.

    Διαβάστε επίσης:

    Χωρίς φρένο οι ανατιμήσεις στην αγορά

    SOS από τους εξαγωγείς φρούτων και λαχανικών: Ξεμένουμε από εργατικά χέρια, θα μας μείνει η παραγωγή στο χωράφι



    ΣΧΟΛΙΑ