• Business

    Μετρό: Πιο κοντά οι αποφάσεις για το έργο των 1,8 δισ.

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Το ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας) ανοίγει τον δρόμο στην Αττικό Μετρό να προχωρήσει τη διαδικασία για τις πρόδρομες εργασίες της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

    Το ανώτατο δικαστήριο έκανε δεκτή την κύρια προσφυγή της κατασκευαστικής εταιρείας ΕΡΕΤΒΟ η οποία δύναται να ανακηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος για τις πρόδρομες εργασίες προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. ευρώ.

    Πλέον αναμένεται με ενδιαφέρον τι θα πράξει η Αττικό Μετρό με την προαναφερόμενη διαδικασία δεδομένου ότι στο τραπέζι της συζήτησης συνεχίζει να υπάρχει το ενδεχόμενο ακύρωσης και επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, προϋπολογισμού 1,8 δις. ευρώ (με ΦΠΑ). Είναι προφανές ότι οι δύο αυτοί διαγωνισμοί συνδέονται στενά.

    Η διαδικασία για τις πρόδρομες εργασίες στο Μετρό ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2018. Μειοδότης είχε ανακηρυχθεί η Τέρνα. Στη συνέχεια η ΕΡΕΤΒΟ με τη δεύτερη πιο συμφέρουσα προσφορά προσέφυγε στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) κατά της Τέρνα με αιτιολογία το γνωστό θέμα με το καρτέλ στις κατασκευές. Η ένσταση αυτή στην ΑΕΠΠ απερρίφθη. Ακολούθως η ΕΡΕΤΒΟ προσέφυγε στο ΣτΕ κέρδισε τα ασφαλιστικά μέτρα παγώνοντας τον διαγωνισμό και πλέον με την κύρια προσφυγή της έθεσε εκτός διαγωνισμού την Τέρνα.

    Όπως εκτιμάται η πίεση για αποφάσεις όσο αφορά το έργο των 1,8 δις. ευρώ μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, όχι μόνον από τις δύο κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό (με επικεφαλής η μία την Άκτωρ και η δεύτερη την ΑΒΑΞ) αλλά και εξαιτίας της κατάστασης που διαμορφώνεται στη χώρα από την κρίση υγείας καθώς τα δημόσια έργα θεωρείται ότι έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και άρα είναι απολύτως αναγκαία στην παρούσα συγκυρία.

    Τις τελικές αποφάσεις και για τα δύο έργα (πρόδρομες εργασίες και κατασκευή της γραμμής) θα λάβει το υπουργείο Υποδομών, αφού εξετάσει όλα τα σενάρια με βάση τις εισηγήσεις της Αττικό Μετρό.



    ΣΧΟΛΙΑ