• Business

    Οι Έλληνες εφοπλιστές ξόδεψαν 1,5 δισ. δολάρια για πλοία από τις αρχές του έτους


    Κεφάλαια 1,5 δισ. δολαρίων έχουν διαθέσει από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων και για νέες παραγγελίες.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews η VesselsValue, από το παραπάνω ποσό τα 729,7 εκατ. δολάρια αφορούσαν στις αγορές πλοίων second hand και τα υπόλοιπα 762,8 εκατ. δολάρια σε νεότευκτα πλοία. Μάλιστα όλες οι νέες παραγγελίες αφορούν την κατασκευή δεξαμενόπλοιων.

     

     

     

     

     

    Στην αγορά των μεταχειρισμένων ξεχωρίζει η StealthGas, του εφοπλιστή Χάρη Βαφειά, η οποία τον Φεβρουάριο προχώρησε στην εξαγορά τριών πλοίων μεταφοράς LPG από τη γερμανική Hartmann Reederei, έναντι 81 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τα πλοία Gaschem Bremen, Gaschem Stade και Gaschem Hamburg, χωρητικότητας 34,300 cbm, τα οποία κατασκευάστηκαν το 2010 στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Hyundai Mipo. Η εξαγορά πραγματοποιήθηκε μέσω μίας κοινοπραξίας που δημιούργησε ο εφοπλιστής, στην οποία η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής κατέχει μερίδιο 51%.

    Η νεοϊδρυθείσα εταιρεία Edge Maritime εξαγόρασε τέσσερα πλοία συνολικής αξίας 76,5 εκατ. δολαρίων.

    Η Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου, διέθεσε 71,5 εκατ. δολάρια για την απόκτηση δύο μεταχειρισμένων πλοίων και η Minerva Marine  του Ανδρέα Μαρτίνου πλήρωσε 55 εκατ. δολάρια για να προσθέσει ένα ακόμη πλοίο στο στόλο της.

    Η Danaos Corp του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, εξαγόρασε το post-panamax SM Charleston (χωρητικότητας 8,214 teu και κατασκευής 2005, στο ναυπηγείο Hyundai Samho) έναντι 23,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία του πλοίου διαμορφώνεται στα 21,64 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για ένα από τα πέντε πλοία στα οποία η κορεατική SM Lines είχε βάλει πωλητήριο τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή έχει εξαγοράσει και δεύτερο containership.

     

    Πηγή: VesselsValue

     

    Στην παραγγελία έξι τάνκερ προχώρησε, σύμφωνα με τη VV η Dyancom Tankers, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, συνολικήw αξίας 408 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι οι αρχικές συζητήσεις ανάμεσα στον ισχυρό πλοιοκτήτη και το κινέζικο ναυπηγείο New Times Shipbuilding, με το οποίο διατηρεί μακροχρόνια συνεργασία, είχαν γίνει στις αρχές του 2020, πριν το θέμα του κορονοϊού λάβει τόσο μεγάλη έκταση, και επρόκειτο για πλοία τύπου VLCC και suezmax. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η παραγγελία αφορά συμβατικά πλοία, αφού ο κ. Προκοπίου έχει εκφράσει πολλές φορές την αντίθεση του στη χρήση των scrubbers. Ωστόσο, τα νεότευκτα που θα φέρουν τις καλύτερες δυνατές τεχνικές προδιαγραφές προκειμένου να είναι φιλικά προς το περιβάλλον.

    Στην επέκταση του στόλου του προχωρά και ο εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης, με μία παραγγελία για δύο νεότευκτα τάνκερ suezmax, συνολικού ύψους 130 εκατ. δολάρια. Η παραγγελία, σύμφωνα με πληροφορίες, έγινε στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries της Νότιας Κορέας από τον ιδιόκτητο βραχίονα της Central Group και αφορά στην κατασκευή δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 158.000 dwt έκαστο, που επρόκειτο να παραδοθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2021. Ωστόσο, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στα ναυπηγεία λόγω του κορονοϊού, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά αναφορικά με τον χρόνο παράδοσης.

    Σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός τάνκερ VLCC, προχώρησε η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ναυτιλιακή παρήγγειλε δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 300,000 dwt, το κόστος του οποίου θα ανέλθει στα 94,2 εκατ. δολάρια. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το πέμπτο VLCC που περιλαμβάνεται στο βιβλίο παραγγελιών της εταιρείας στο συγκεκριμένο ναυπηγείο.

    Η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη έχει παραγγείλει δύο νεότευκτα συνολικής αξίας 94,1 εκατ. δολαρίων και η Enterprises Shipping & Trading (EST), της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Βίκτωρ Ρέστης προχώρησε στην παραγγελία νεότευκτου τάνκερ αξίας 36,5 εκατ. δολαρίων.

    Πηγή: VesselsValue



    ΣΧΟΛΙΑ