• Business

    Η «ακτινογραφία» της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς: Πού εντοπίζονται τα περισσότερα 5* ξενοδοχεία, ποιοι είναι οι κορυφαίοι όμιλοι

    • NewsRoom

    Η πτέρυγα Lindo όπου γέννησε η Κέιτ Μίντλετον, αλλά και η πριγκίπισσα Νταϊάνα


    Στα 2,5 δισ. ευρώ διαμορφώθηκε το μέγεθος της ελληνικής αγοράς πεντάστερων ξενοδοχείων το 2016, έναντι 2,1 δισ. ευρώ το 2015 και 1,9 δισ. ευρώ το 2014, όπως προκύπτει από σχετική έρευνα της GBR Consulting για το μέγεθος και τις επιδόσεις των ξενοδοχειακών αλυσίδων 5 αστέρων στην Ελλάδα, σύμφωνα με την οποία τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα.

    Η αγορά των 4 αστέρων και 5 αστέρων ξενοδοχείων έχει μεγαλώσει εδώ και μερικά χρόνια, γεγονός που οφείλεται στις ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού καθώς και στη συνεχή ανάπτυξη του κλάδου για τα επόμενα χρόνια. Τα έξι στα δέκα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα έχουν πάνω από 101 δωμάτια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ξενοδοχείων 4 αστέρων  ανήκει στις κατηγορίες «οικογενειακά» και «μικρά» ξενοδοχεία ενώ το 25% ανήκει στην κατηγορία των «μεγάλων». Το γεγονός αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα στοιχεία που προσελκύει επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό.

    Ενδιαφέρουσα είναι η κατανομή των brands ανά κατηγορία καταλύματος: Το 59% των ξενοδοχείων 5 αστέρων, το 41% των ξενοδοχείων 4 αστέρων και το 4% των ξενοδοχείων 3 αστέρων ανήκουν σε κάποια ξενοδοχειακή αλυσίδα, ενώ από πλευράς δωματίων, τα ποσοστά είναι 70% για την κατηγορία 5 αστέρων, 41% για εκείνη των 4 αστέρων και 8% για την κατηγορία 3 αστέρων.

    Στην κατάταξη των εθνικών brands ξεχωρίζουν οι όμιλοι Grecotel και Mitsis, με συνολικά 11.244 δωμάτια σε ολόκληρη την Ελλάδα, ενώ σε τοπικό επίπεδο ξεχωρίζουν τα brands H Hotels Collection, Koullias, Esperia Hotel Group και, τέλος, στις πρώτες θέσεις βρίσκονται τα consortia Tablet Hotels, Mr. & Mrs Smith και Leading Hotels of the World.

    Στη λίστα των κορυφαίων διεθνών αλυσίδων με βάση τον συνολικό αριθμό δωματίων, κυριαρχούν οι tour operators με 1η την TUI, 2η την Thomas Cook και 4η την Der Touristic. Η Marriott International κατέχει την 3η θέση, ενώ ο όμιλος Sani/Ikos είναι 5ος και είναι η μόνη διεθνής αλυσίδα ελληνικής καταγωγής μεταξύ των 5 κορυφαίων.

    Αποτέλεσμα εικόνας για ξενοδοχεια 5 αστερων στην ελλαδα αρθρα

    Στα Δωδεκάνησα τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, τα περισσότερα branded δωμάτια ξενοδοχείων 5 αστέρων βρίσκονται στα Δωδεκάνησα, με την Κρήτη (Ν. Ηρακλείου και Ν. Λασιθίου), την Αττική, τη Χαλκιδική, την Κέρκυρα και τις Κυκλάδες να ακολουθούν.

    H διείσδυση του brand, ως ποσοστού του συνολικού αποθέματος σε δωμάτια 5 αστέρων ανά γεωγραφική περιοχή, δείχνει ότι η Αττική βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 90%, με τον Ν. Λασιθίου να ακολουθεί (84%) στη δεύτερη, τη Χαλκιδική (78%) στην τρίτη και τα Δωδεκάνησα στην τέταρτη (76%). Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη διείσδυση των branded καταλυμάτων πολυτελείας καταγράφεται και σε μεμονωμένες περιοχές, όπως η Λάρισα, η Φθιώτιδα, η Ηλεία, η Μεσσηνία και η Αργολίδα, όμως εκεί οι μονάδες 5 αστέρων είναι λίγες.

    Αποτέλεσμα εικόνας για ξενοδοχεια 5 αστερων στην ελλαδα αρθρα

    Μερίδιο και έσοδα ανά δωμάτιο πολυτελείας

    Με βάση τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της περιόδου 2014-2016, το μέγεθος της ελληνικής αγοράς 5 αστέρων φτάνει τα €2,5 δισ. το 2016, έναντι € 2,1 δισ. το 2015 και € 1,9 δισ. το 2014. Από πλευράς μεριδίου, τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων κατείχαν 78% το 2016, 79% το 2015 και 81% το 2014.

    Από πλευράς εσόδων, το υψηλότερο συνολικό έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (δείκτης TRevPar) καταγράφηκε σε πεντάστερα ξενοδοχεία – μέλη consortium, και το αμέσως χαμηλότερο από ξενοδοχεία 5 αστέρων που ανήκουν σε κάποιο διεθνές brand.

    Αναφορικά με τη γεωγραφική κατανομή των εσόδων, οι Κυκλάδες εμφανίζουν το υψηλότερο TRevPAR το 2016 (€ 68.519), καθώς μεγάλο ποσοστό των branded πεντάστερων ξενοδοχείων των Κυκλάδων ανήκουν σε ένα ή περισσότερα marketing consortia.

    Τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων της Μακεδονίας ακολουθούν με TRevPar € 55.765, ενώ τα branded ξενοδοχεία 5 αστέρων της Αττικής είχαν TRevPAR € 49.353 (με την επισήμανση ότι τα ξενοδοχεία της Αττικής λειτουργούν 12 μήνες τον χρόνο).

    Επενδύσεις

    Σε δείγμα 124 εταιρειών με σύνολο 24.639 δωμάτια 5 αστέρων, οι συνολικές κεφαλαιουχικές επενδύσεις του 2016 ανήλθαν σε € 216 εκατ., με το 92% του συνόλου να μην αφορά μεμονωμένες μονάδες, αλλά μέλη επώνυμων ξενοδοχειακών αλυσίδων.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Κούγιας για Ριχάρδο: Μη δεσμευτική η γνώμη του εισαγγελέα-Θα προσφύγουμε στην ανακρίτρια

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μάνος Πετσίτης, «the whole story»: Όλο το παρασκήνιο πίσω από τις καταιγιστικές αποκαλύψεις

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μαρτυρία κρατουμένου για τον ξυλοδαρμό του 19χρονου: «Πήρε το ελάχιστο απ’ ό,τι του αξίζει»



    ΣΧΟΛΙΑ