Με μία πλούσια ιστορία που ξεπερνά τον ένα αιώνα, η Hitachi Rail, η εταιρεία από την οποία η Ελλάδα προμηθεύεται τους συρμούς για το μετρό της Θεσσαλονίκης, κατέχει ηγετική θέση στην παραγωγή τροχαίου υλικού.
Έχοντας παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες, με ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνά τους 24.000 εργαζόμενους, στόχος της εταιρείας είναι να βοηθά κάθε επιβάτη, πελάτη, αλλά και ολόκληρες κοινότητες να απολαμβάνουν τα οφέλη των πιο συνδεδεμένων, απρόσκοπτων και βιώσιμων μεταφορών.
Πριν από λίγες ημέρες, στο αμαξοστάσιο του Μετρό της Θεσσαλονίκης στην Πυλαία κατέφθασε από την Ιταλία, ο πρώτος από τους 15 νέους συρμούς. Οι νέοι συρμοί θα εξυπηρετήσουν την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, αλλά και να ενισχύσουν την πύκνωση των δρομολογίων, με τον προϋπολογισμό του έργου για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αγγίζει τα 706,8 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Να σημειωθεί δε ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο αυτοματοποιημένο μετρό της χώρας.
Οι καινοτομίες της Hitachi Rail
Η Hitachi Rail έχει δεσμευτεί να είναι οδηγός στη μετάβαση προς τη βιώσιμη κινητικότητα και έχει σαφή εστίαση στη συνεργασία με τους πελάτες για να επανεξετάσει την κινητικότητα, ανάλογα με τον κάθε πελάτη της. Με έσοδα άνω των 7 δισ. ευρώ, η εταιρεία αποτελεί έναν αξιόπιστο συνεργάτη για τους μεγαλύτερους οργανισμούς μεταφορών στον κόσμο, έχοντας παγκόσμια εμβέλεια, που ξεκίνησε σε τοπικό επίπεδο, αναπτύσσοντας τα τοπικά ταλέντα και ταυτόχρονα επενδύοντας σε ανθρώπους και κοινότητες.
Οι διεθνείς δυνατότητες και η τεχνογνωσία της καλύπτουν κάθε τμήμα των αστικών, κεντρικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών οικοσυστημάτων – από την υψηλής ποιότητας κατασκευή και συντήρηση τροχαίου υλικού έως την ασφαλή ψηφιακή σηματοδότηση, έξυπνες λειτουργίες και συστήματα πληρωμών.
Έχοντας στο επίκεντρό της τις ασφαλείς και βιώσιμες μεταφορές, η Hitachi Rail επενδύει στρατηγικά στη βιώσιμη κινητικότητα και την απανθρακοποίηση (υβριδικοί και ηλεκτρικοί συρμοί, τεχνολογία μπαταριών επόμενης γενιάς, πλήρως ηλεκτρικά τρένα κ.ά.), με απώτερο σκοπό την κλιματική ουδετερότητα με την 100% μείωση εκπομπών ρύπων έως το 2030 στις δραστηριότητές της, όπως επίσης και σε ολόκληρη την αλυσίδα των συνεργατών της.
Ταυτόχρονα, δίνει προτεραιότητα στις ψηφιακές λύσεις και την έξυπνη κινητικότητα (CBTC για Αυτόματα Μετρό, HMAX, Train as a Robot, Smart Ticketing και διαχείριση επιβατών, λύσεις διαχείρισης κυκλοφορίας και στόλου, Lumada Intelligent Mobility Management, 360Motion, προηγμένα συστήματα συντήρησης), ενώ έχει αναπτύξει τεχνολογίες AI που επιτρέπουν την αυτόνομη λειτουργία των τραμ με υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ακρίβειας. Επιπλέον, η εταιρεία δραστηριοποιείται επιτυχώς στις πρωτοποριακές εφαρμογές σηματοδότησης (ETCS, DSTW κ.ά.).
Για την καινοτόμα δράση της, η εταιρεία έχει λάβει σημαντικά βραβεία και διεθνείς διακρίσεις.
N700A Shinkansen: Το διάσημο τρένο υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας
Η Hitachi Rail είναι ιδιαιτέρως γνωστή για τα εμβληματικά τρένα υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας, γνωστά ως Shinkansen ή bullet trains. Το N700A Shinkansen ξεκίνησε τη λειτουργία του μεταξύ Τόκιο και Οσάκα στην Ιαπωνία το 2013.
Έχοντας αναπτυχθεί από την Central Japan Railway Company (JR Tokai), αυτού του είδους τα τρένα επικεντρώνονται στην ασφάλεια και την άνεση των επιβατών και είναι εξοπλισμένα με συστήματα ελέγχου σταθερής ταχύτητας, συστήματα ανίχνευσης κραδασμών και νέα συστήματα πέδησης. Τα νέα καινοτόμα συστήματα συμβάλλουν στη συνολική ασφάλεια των λειτουργιών.
Παρόμοια με τον προηγούμενο στόλο N700, τα νέα τρένα N700A προσφέρουν μια σειρά από τεχνικές βελτιώσεις σε σχέση με τους προκατόχους τους, όπως φωτισμό LED, που είναι περίπου 20% πιο αποδοτικός από το σύστημα φωτισμού στο N700, ανίχνευση κραδασμών, ενισχυμένο ATC και βελτιωμένους δίσκους φρένων που μειώνουν τις αποστάσεις πέδησης έως και 10%, πάνελ ηχοαπορρόφησης κ.ά.
Το N700A υιοθετεί το σύστημα κλίσης που εισήχθη στο N700, το οποίο επιτρέπει τη λειτουργία έως και 285 km/h στο Tokaido Shinkansen και 300 km/h στο Sanyo Shinkansen. Τα τρένα διαθέτουν επίσης ένα νέο σύστημα cruise control, γνωστό ως συσκευή σταθερής ταχύτητας λειτουργίας, το οποίο λαμβάνει δεδομένα για την κλίση και την καμπυλότητα από πομπούς παρατρόχιους εγκατεστημένους κατά μήκος του Tokaido Shinkansen, επιτρέποντας στο τρένο να προσαρμόζει αυτόματα την έξοδο ισχύος σύμφωνα με τη συγκεκριμένη υποδομή της διαδρομής.
Το πρώτο N700A, που τέθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του 2013 και αντικατέστησε τη σειρά 700 στις υπηρεσίες Τόκιο – Οσάκα, κατέγραψε μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κατά 19% σε σχέση με τη σειρά 700.
Η Hitachi Rail, που είναι ευρέως γνωστή για το εμβληματικό τρένο υψηλής ταχύτητας της Ιαπωνίας, βασίζεται στην ψηφιακή και τεχνογνωσία των εταιρειών του Ομίλου Hitachi για να επιταχύνει την καινοτομία και να αναπτύξει νέες τεχνολογίες.
Πρωτοπόρος και στην Ευρώπη
Εκτός από το τρένο της Ιαπωνίας, η εταιρεία έχει κατασκευάσει τη σειρά AT400 και τη σειρά ETR1000 – Frecciarossa.
Περισσότερο από 50 χρόνια νωρίτερα από τη γέννηση του σιδηροδρομικού δικτύου Shinkansen στην Ιαπωνία, η Hitachi Rail ανέπτυξε το AT400, την επόμενη γενιά τροχαίου υλικού υψηλής ταχύτητας για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, μερικά από τα πιο γρήγορα, πιο άνετα, πιο ήσυχα και βιώσιμα τρένα που κατασκευάστηκαν ποτέ.
Σχεδιασμένο για λειτουργία 360 km/h, το AT400 25 kV 50 Hz έχει 10 έως 12 βαγόνια, συρόμενες πόρτες σφραγισμένες με πίεση στα άκρα και εσωτερικές επιλογές που περιλαμβάνουν θέσεις στάνταρ, business και πρώτης κατηγορίας, καθώς και εγκαταστάσεις τροφοδοσίας και αποσκευών.
Απ’ την άλλη, το ETR1000 – Frecciarossa είναι το εμβληματικό τρένο υψηλής ταχύτητας που κατασκευάζεται από τη συνεργασία της Hitachi Rail-Bombardier στην Ευρώπη, με συμμετοχή των εταιρειών 60% και 40% αντίστοιχα, για λογαριασμό των ιταλικών κρατικών σιδηροδρόμων.
Αυτό το τρένο έχει σχεδιαστεί για να επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 400 km/h και είναι κατάλληλο για να λειτουργεί στο ευρωπαϊκό δίκτυο (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία και Βέλγιο), ξεπερνώντας τους περιορισμούς της υποδομής, ιδίως τα διαφορετικά τροφοδοτικά και διάφορους τύπους σηματοδότησης που βρίσκονται σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη.
Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός και οι σύγχρονες λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας, εξασφαλίζουν απαράμιλλη λειτουργική απόδοση, οι οποίες απένειμαν στο ETR1000 το ρεκόρ του ταχύτερου τρένου που έχει παραχθεί ποτέ μαζικά στην Ευρώπη – με την καλύτερη επιτάχυνση, μείωση θορύβου, λιγότερους κραδασμούς και χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Η χρήση ελαφρών κραμάτων για το αμάξωμα του οχήματος και για τα έπιπλα, πέρα από την παροχή μιας βέλτιστης αναλογίας μάζας/ισχύς, επιτρέπει τη βελτιωμένη ανάκτηση υλικού με μειωμένες επιπτώσεις στο περιβάλλον στο τέλος της ζωής των οχημάτων. Το τρένο προέρχεται από έναν σχεδιασμό προσανατολισμένο στη βιωσιμότητα: υψηλή απόδοση με 85% ανακυκλώσιμα υλικά και 95% ανανεώσιμα υλικά. Όλα τα τρένα υψηλής ταχύτητας ETR1000 έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί στην Ιταλία και βρίσκονται σε υπηρεσία εσόδων στο ιταλικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας με την εμπορική ονομασία “Frecciarossa” που σημαίνει “Κόκκινο Βέλος”.
Χρησιμοποιώντας την πλούσια κληρονομιά έρευνας και ανάπτυξης, την τεχνική τεχνογνωσία, καθώς και την απαράμιλλη εμπειρία παράδοσης, όραμα της Hitachi Rail είναι να φέρνει τους επιβάτες στον προορισμό τους τον ταχύτερο δυνατό χρόνο και με τα υψηλότερα επίπεδα άνεσης.
Ο Όμιλος Hitachi έχει παρουσία σε 140 χώρες με περισσότερους από 270.000 υπαλλήλους και παγκόσμια έσοδα 54,55 δισ. ευρώ.
Διαβάστε επίσης:
Τι ζήτησε ο Κυρανάκης από Σαλβίνι – Έρχονται νέες επενδύσεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο
Κυρανάκης: Οδική ασφάλεια αλά Σουηδία – Τι είναι το Alcolock και πώς λειτουργεί
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ε. Αγαπηδάκη: Πότε θα διακόπτεται η δωρεάν χορήγηση φαρμάκων για την παχυσαρκία – Ο ειδικός με τον ρόλο – «κλειδί»
- Ανάλυση mononews: Γιατί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι hot – Τιμή στόχος στα 26,08 ευρώ
- Στέφανος και Ζωή στο θέαμα της Δημοκρατίας
- Νατάσα Πασχάλη (Eurobank) στο mononews: Ετσι καταφέραμε να κάνουμε πράξη το Brain ReGain και να κτίσουμε το προσωπικό του μέλλοντος
