Στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία κατέφθασε από την Ιταλία, νωρίτερα το πρωί της Τετάρτης 7 Μαΐου 2025, ο πρώτος από τους 15 νέους συρμούς του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Την είδηση έκανε γνωστή ο κ. Νίκος Δένης, υποδιευθυντής του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

1

Οι νέοι συρμοί αναμένεται να εξυπηρετήσουν την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά, αλλά και να ενισχύσουν την πύκνωση των δρομολογίων. Τα 4 βαγόνια μεταφέρθηκαν με δύο φορτηγά στα αμαξοστάσια, ούτως ώστε να περάσουν από τους απαραίτητους ελέγχους πριν τεθούν σε κυκλοφορία.

Σύμφωνα με πηγές, το δεύτερο τρένο θα φτάσει στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας μέσα στις επόμενες 40 ημέρες. Εκτός απροόπτου, αν όχι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, το αργότερο μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου του 2025 θα έχουν φτάσει σταδιακά και τα υπόλοιπα 14 τρένα, ανέφεραν στο mononews.gr οι ίδιες πηγές. Σημειώνεται ότι η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά αφορά 4,8 χιλιόμετρα νέας γραμμής και 5 νέους σταθμούς. Η χρονοαπόσταση των σταθμών με την προσθήκη των νέων τρένων θα μειωθεί στο 1,5 λεπτό.

Ο προϋπολογισμός του έργου για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά αγγίζει τα 706,8 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Το 10% του ποσού θα καταβληθεί από το ελληνικό δημόσιο, το 30% από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και το 60% από επιχορήγηση της Εύρωπαϊκής Ένωσης. Υπενθυμίζεται ότι η Ελληνικό Μετρό ΑΕ έχει υπογράψει σχετική σύμβαση με την ιταλική εταιρεία Hitachi Rail Italy, με αντικείμενο της σύμβαση την παραγγελία των 15 νέων συρμών, το κόστος των οποίων ανέρχεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μέσω του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης είναι να λυθούν τα έντονα προβλήματα της πόλης (συγκοινωνιακά, κυκλοφοριακά και στάθμευσης, περιβαλλοντικά). Με την ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται ότι θα μειωθούν τα οδικά τροχαία ατυχήματα, θα ελαχιστοποιηθεί το κόστος των κινούμενων με ΙΧ αυτοκίνητα ή ταξί και ταυτόχρονα θα μειωθεί και το λειτουργικό κόστος των λεωφορείων του ΟΑΣΘ λόγω αποσυμφόρησης της πόλης σαν αποτέλεσμα της λειτουργίας του συστήματος του Μετρό. Επιπλέον, θα εξοικονομηθεί ο χρόνος μετακίνησης των κινούμενων σήμερα με ΙΧ αυτοκίνητα, ταξί και λεωφορεία του ΟΑΣΘ λόγω αποσυμφόρησης της πόλης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας, μέχρι τις αρχές Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 7 εκατομμύρια μετακινήσεις με το μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ τον Δεκέμβριο του 2024 με το μετρό μετακινήθηκαν περισσότεροι από 1 εκατομμύριο επιβάτες.

Η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2026.

 

Διαβάστε επίσης:
Κυρανάκης: Ζήτησα από τη ΣΤΑΣΥ μελέτη βιωσιμότητας για 24ωρο μετρό το Σάββατο- Ποιες είναι οι παρεμβάσεις στον νέο ΚΟΚ

Λιβάνιος: Πρόγραμμα 3 ταχυτήτων για την αξιολόγηση του δημοσίου – Έως 24 Μαΐου η… βαθμολογία των πολιτών

Κυρανάκης: Στόχος μας οι άνθρωποι υπό την επήρεια αλκοόλ να μην είναι πίσω από το τιμόνι – Έρχονται παρεμβάσεις στον νέο ΚΟΚ