• Business

    H Eletson Gas ρίχνει το βάρος στα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου

    Βασίλης Κέρτσικωφ Eletson Gas

    Βασίλης Κέρτσικωφ πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Eletson Gas


    Μεγαλύτερο βάρος στα πλοία μεταφοράς αιθυλενίου, έναντι των πλοίων μεταφοράς LPG, δίνει πλέον η Eletson Gas, βλέποντας την αγορά των πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αερίου να υποφέρει, την ώρα που το αιθυλένιο διακινείται σε πολύ πιο επωφελείς τιμές.

    Η Eletson Gas, που ελέγχεται κατά 60% από τις εφοπλιστικές οικογένειες Χατζηελευθεριάδη, Καρασταμάτη και Κέρτσικωφ και κατά 40% από fund της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας Blackstone, αποφάσισε να μετατρέψει την παραγγελία της στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard, από δύο μεσαίου μεγέθους πλοία μεταφοράς LPG σε δύο πλοία μεταφοράς αιθυλένης, χωρητικότητας 12.000 cbm.

    Πρόκειται για μία κίνηση που προφανώς σχετίζεται με τις εξελίξεις στις ναυτιλιακές αγορές, με την Eletson Gas να ελπίζει να εκμεταλλευτεί την κατάσταση βραχυπρόθεσμα, αν και ειδικοί του χώρου εμφανίζονται επιφυλακτικοί για το αν μακροπρόθεσμα η μετάβαση από το LPG στο αιθυλένιο θα είναι μία σωστή κίνηση.

    Σημειώνεται ότι η Eletson είχε αρχικά παραγγείλει από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία μία σειρά από πλοία μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 34.000 με 38.000 cbm, έναντι 51 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα, καθώς και επτά πλοία μεταφοράς αιθυλένης, έναντι 38 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα. Μετά την τελευταία απόφαση της Eletson, η εταιρεία θα παραλάβει τελικά εννέα πλοία μεταφοράς αιθυλένης, χωρίς να είναι μέχρι στιγμής σαφές το ακριβές κόστος τους, με δεδομένο ότι τα πλοία μεταφοράς αιθυλένης είναι μικρότερα και φθηνότερα από αυτά που είχε παραγγείλει αρχικά.

    Όταν ολοκληρωθούν όλες αυτές οι παραγγελίες, η Eletson Gas θα είναι, όπως υποστηρίζει, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς LPG και αιθυλενίου στον κόσμο, από άποψης χωρητικότητας.

    Αξίζει να σημειωθεί ακόμα ότι το 2013 η Eletson Gas είχε ανακοινώσει μία παραγγελία για έως και πέντε πλοία μεταφοράς αιθυλένης, χωρητικότητας 22.000 cbm το καθένα, στα ναυπηγεία Sinopacific Offshore & Engineering, τα οποία όμως λόγω οικονομικών προβλημάτων ακυρώθηκαν.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-sfingi-o-klios-tis-elliniki-ke-tis-amerikanikis-dikeosinis-gia-ti-sidira-kiria-tis-naftilias/81170

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/entono-paraskinio-piso-apo-tin-paretisi-georgiopoulou-apo-tin-genco-efige-ton-efigan/82267

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036



    ΣΧΟΛΙΑ