Business

Γιώτινγκ: «Πολυτέλεια» για τους Έλληνες οι διακοπές με σκάφος – Οι ξένοι σώζουν και πάλι τη σεζόν


Ραγδαία πτώση παρουσιάζει ο αριθμός των Ελλήνων που επιλέγουν να κάνουν διακοπές με σκάφος. Σύμφωνα με παράγοντες του χώρου, το ποσοστό των Ελλήνων έχει υποχωρήσει σε επίπεδα κάτω του 5% από 15% με 18% που ήταν πριν από μερικά χρόνια. Η οικονομική κρίση θεωρείται πως έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή, καθώς μείωσε το διαθέσιμο εισόδημα και μαζί τη δυνατότητα των νοικοκυριών να δαπανήσουν χρήματα για διακοπές. «Ο Έλληνας ζορίζεται, και περιορίζει τις δαπάνες για διακοπές. Μοιραία αυτό πλήττει και τον κλάδο μας», επισημαίνουν χαρακτηριστικά.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, υπάρχει αισιοδοξία για την πορεία της φετινής σεζόν λόγω της αύξησης του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό που αντισταθμίζει τις απώλειες από την εσωτερική αγορά. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης για τον Άλιμο, η οποία εκπροσωπεί 50 διαχειριστές επαγγελματικών σκαφών που χρησιμοποιούν την μαρίνα Αλίμου παρότι είναι ακόμη νωρίς για να εξαχθούν οριστικά συμπεράσματα, εντούτοις τα μηνύματα που καταφθάνουν αυτή την στιγμή προμηνύουν μια καλή σεζόν. Ήδη, η τουριστική κίνηση είναι αυξημένη κατά 5-6% σε σχέση με πέρυσι, κάτι αρκετά ενθαρρυντικό ενόψει της κορύφωσης της σεζόν, τον Ιούλιο με Αύγουστο.

Καταλυτικό ρόλο, όπως αναφέρει ο κ. Πάρις Λουτριώτης, πρόεδρος της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ, ως βάση ελλιμενισμού θα παίξει ο Οκτώβριος, σημειώνοντας πως ο συγκεκριμένος αποτελεί μήνα-βαρόμετρο για την διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. «Δεν ξέρουμε ακόμη πως θα κινηθεί ο Οκτώβριος, ο οποίος παραμένει ένας σχετικά καλός μήνας για τον ελληνικό τουρισμό», υπογραμμίζει ο ίδιος.

Ο κ. Λουτριώτης σπεύδει πάντως να τονίσει πως η εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού στην χώρα μας, δεν θυμίζει σε τίποτα παλαιότερες εποχές, όπου η διάρκεια της σεζόν ήταν μεγαλύτερη και ξεκινούσε από τις 25 Μαρτίου και τελείωνε στις 28 Οκτωβρίου με μέση πληρότητα 70 και 80%. Σήμερα, πλέον, όπως λέει, η σεζόν ξεκινάει αρχές Μαΐου και διαρκεί μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου, με πολύ χαμηλότερη μέση πληρότητα.

Μείζον ζήτημα για τον κλάδο είναι ο νέος νόμος για τον θαλάσσιο τουρισμό, ο οποίος ψηφίσθηκε στα τέλη του περασμένου έτους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως λένε άνθρωποι του γιώτινγκ είναι η μη υλοποίηση του ηλεκτρονικού μητρώου, το οποίο θα λύσει πολλά θέματα και θα διευκολύνει το έργο των επαγγελματιών. «Παρότι ψηφίσθηκε τον Δεκέμβριο του 2017 δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί. Είναι μια παρέμβαση που επιταχύνει όλες τις διαδικασίες και θα διευκολύνει τον έλεγχο», σημειώνουν και τονίζουν την ανάγκη η πολιτική ηγεσία να σκύψει πάνω από το πρόβλημα όσο το δυνατόν πιο σύντομα.

Να σημειωθεί πως ο κλάδος του επαγγελματικού γιώτινγκ παράγει έσοδα της τάξης των περίπου 100 εκατ. Ευρώ, σε ετήσια βάση. Οι τουρίστες που κάνουν διακοπές με σκάφος, ξοδεύουν κατά μέσο όρο 100 ευρώ το άτομο την ημέρα (50 ευρώ για φαγητό και ποτό στο σκάφος και άλλα 50 ευρώ στα μέρη που επισκέπτονται στη διάρκεια της παραμονής τους). Υπολογίζεται πως ο ελληνικός στόλος των επαγγελματικών σκαφών αριθμεί 3.000 σκάφη ενώ οι διαχειριστές τους, είναι επί των πλείστων οικογενειακές επιχειρήσεις, οι οποίες απασχολούν κατά μέσο όρο 4 με 5 άτομα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τουρισμός υγείας: H καρδιά της Ελλάδας θα χτυπήσει στο Λος Άντζελες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΣΕΤΕ: Ψηφιακή καμπάνια για τη συμβολή του τουρισμού στην εθνική οικονομία


ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Η EBRD υπογράφει τη μεγαλύτερη της επένδυση μετοχικού κεφαλαίου στον τομέα του τουρισμού



ΣΧΟΛΙΑ