• Business

    Γιώργος Στάσσης: Μετά το λιγνίτη, η ΔΕΗ στοχεύει σε ΑΠΕ, ψηφιοποίηση, εκσυγχρονισμό πληρωμών και ηλεκτροκίνηση

    Γιώργος Στάσσης


    “Μεταλλάσσεται το παραγωγικό μοντέλο του ηλεκτρισμού. Κατακερματίζεται και από την παραγωγή ηλεκτρισμού  σε μεγάλες μονάδες πλέον ο ηλεκτρισμός παράγεται από πολλές και μικρές μονάδες ακόμη και μέσα στην πόλη. Οι λόγοι της αλλαγής αυτής είναι, τόσο η κλιματική  αλλαγή  όσο και οι δυνατότητες που δίνει η εξέλιξη της τεχνολογίας στις ΑΠΕ που τις κάνει ανταγωνιστικές”, σημείωσε ο Γιώργος Στάσσης Πρόεδρος της ΔΕΗ, μιλώντας στο Delphi Forum για τη νέα εποχή για την ηλεκτρική ενέργεια.

    Τρεις είναι οι βασικοί πυλώνες στρατηγικής  του επιχειρηματικούς σχεδίου της ΔΕΗ στο νέο αυτό περιβάλλον, τόνισε:  “Ο πρώτος αφορά το Green deal την απολιγνιτοποίηση και την επένδυση στις ΑΠΕ, ο δεύτερος είναι ο εκσυγχρονισμός της εμπορίας με επίκεντρο τον πελάτη και ο τρίτος η ψηφιοποίηση όλου του επιχειρηματικού μοντέλου σε όλα τα επίπεδα παραγωγής ηλεκτρισμού και διανομής”.

    Οι επενδύσεις στις ΑΠΕ

    Όπως είπε, “ο βασικός πρωταγωνιστής των επενδύσεών μας είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Έχουμε σε λειτουργία 160 MW, ακόμη 100MW κατασκευάζουμε, κάναμε διαγωνιστικές διαδικασίες για  280MW και σε φάση ωρίμανσης είναι άλλα 120ΜW που θα μπουν σύντομα σε διαγωνιστικές διαδικασίες μέχρι το τέλος του έτους. Θα έχουμε μια πρώτη μαγιά 600 MW σε λειτουργία τους επόμενους 12-18 μήνες”.

    “Προχωράμε και σε συνεργασίες για να ενισχύσουμε το χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ και πρόκειται να επικεντρωθούμε και στις αιτήσεις ύψους 6 GW που έχουμε κάνει για έργα ΑΠΕ σε λιγνιτικές περιοχές”.

    Ευελιξία-Ψηφιοποίηση

    “Όμως δεν φτάνουν αυτά”, σημείωσε . “Για να λειτουργήσει αυτό το νέο μοντέλο χρειάζεται μαι ευελιξία και αυτό το μοντέλο προσπαθούμε να φτιάξουμε και στο δίκτυο διανομής με το ΔΕΔΔΗΕ. Έχουμε ξεκινήσει ένα μεγάλο πρόγραμμα ψηφιοποίησης του δικτύου με έξυπνους μετρητές, με GIS συστήματα και αυτόματο κέντρο ελέγχου. Και επίσης πρέπει να εκσυγχρονίσουμε την εμπορία με ψηφιακούς τρόπους υπηρεσιών προς τους πελάτες.

    “Μπήκαμε και στην ηλεκτροκίνηση για να φτιάξουμε ένα μεγάλο δίκτυο φορτιστών. Ένα ηλεκτρονικό αυτοκίνητο είναι μαι μπαταρία με ρόδες οπότε πρέπει να είμαστε και σε αυτή την αγορά, στη διαχείριση των μπαταριών και των υπηρεσιών προς τους πελάτες”, εξήγησε.

    “Μετά το λιγνίτη,  η ΔΕΗ θα έχει  ΑΠΕ, ψηφιοποίηση, εκσυγχρονισμό της εμπορίας με νέα μοντέλα και ηλεκτροκίνηση”, τόνισε.

    Μιλώντας για την επίδραση της πανδημίας στην εξέλιξη της εταιρείας, σημείωσε ότι αυξήθηκε κατά 300% η χρήση του ebill και κατά 80% οι ηλεκτρονικές πληρωμές.



    ΣΧΟΛΙΑ