• Business

    Γιατί η μεγαλύτερη ναυτιλιακή του κόσμου αλλάζει σελίδα μετά από 112 χρόνια

    maersk

    Michael Pram Rasmussen, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της AP Moller-Maersk


    Η πολυαναμενόμενη για τον εφοπλιστικό κόσμο απόφαση του δανέζικου ναυτιλιακού κολοσσού AP Moller-Maersk να χωριστεί στα δύο είναι το αποτέλεσμα της στρατηγικής του ομίλου να αντιμετωπίσει τους χαμηλούς ναύλους και τις χαμηλές τιμές του πετρελαίου, ενώ μετά από καιρό αποφασίζει να αλλάξει ρότα και να επικεντρωθεί στις μεταφορές και τα logistics.

    Παράλληλα, η Maersk ψάχνει την πόρτα της εξόδου από τον κλάδο της ενέργειας σε μια προσπάθεια να αναζωογονήσει τις ταμειακές της ροές.

    Ο όμιλος – που μετράει 112 χρόνια ύπαρξης και αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο – από εδώ και στο εξής θα επικεντρωθεί στον πυρήνα των δραστηριοτήτων του, ενώ ο τομέας μεταφορών και logistics θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τις εταιρείες Maersk Line, APM Terminals, Damco, Svitzer και Maersk Container Industry.

    Την ίδια στιγμή, ο όμιλος αναζητά να βρει τις “λύσεις” για τις μικρότερου βεληνεκούς δραστηριότητες που έχει στον τομέα της ενέργειας.

    maersk

    Οι επενδυτές “καλωσόρισαν” τα νέα με συγκρατημένη αισιοδοξία ενώ οι μετοχές της Maersk διαπραγματεύτηκαν ελάχιστα προς τα πάνω την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι ο αξίας 30 δισ. δολαρίων ναυτιλιακός γίγαντας δεν έχει κάνει σημαντικά βήματα προς τα μπρος.

    “Αυτή είναι η πιο ανώδυνη λύση ανάμεσα στις υπόλοιπες που θα μπορούσαν να υιοθετήσουν (στη Maersk), συνεπώς θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερα”, δήλωσε ο Ricky Rasmussen, αναλυτής της Nykredit.

    Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η αποδυναμωμένη αγορά έχει αφήσει τα σημάδια της στις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν επενδύσει τεράστια ποσά σε “πλοία-γίγαντες”, που κυρίως λειτουργούν στον εμπορικό δρόμο Ασίας-Ευρώπης. Παράγοντες της ναυτιλίας βέβαια έχουν αμφισβητήσει το κατά πόσο υπάρχει αρκετή δουλειά για τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πλέουν στις θάλασσες σήμερα, γεγονός που τοποθετεί περαιτέρω πίεση στα κέρδη.

    Από την πλευρά του ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Maersk, Michael Pram Rasmussen, σημείωσε πως “Διαχωρίζοντας τις μεταφορές και τα logistics από το πετρέλαιο… θα επιτρέψει και τους δύο τομείς να επικεντρωθούν στις αγορές που δραστηριοποιούνται. Και οι δύο τομείς έχουν πολύ διαφορετικές βάσεις και πρέπει να μπορούν σταθούν σε πολύ ανταγωνιστικά περιβάλλοντα”.

    Η Maersk τόνισε πως θα επεξεργαστεί λύσεις για τις δραστηριότητές της που έχουν να κάνουν με το πετρέλαιο, καθώς θα διαχωριστούν από την κεντρική εταιρεία και είτε θα σχηματίσουν κοινοπραξίες είτε θα συγχωνευθούν.

    Ακόμη, η διαδικασία αυτή θα ενισχύσει την κερδοφορία και την ανάπτυξη μέσα από ισχυρές συνεργασίες και πειθαρχημένη κατανομή των κεφαλαίων.

    maersk

    Βέβαια, η ναυτιλιακή δεν έδωσε πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη της διαδικασίας αλλά ούτε και για το αν έχει κάνει ήδη συζητήσεις με πιθανούς συνεργάτες. Αυτό που έκανε γνωστό όμως είναι το ότι η όλη διαδικασία διαχωρισμού θα ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών.

    Ο επικεφαλής της εταιρείας Maersk Drilling, Claus V. Hemmingsen, θα ηγηθεί των δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την ενέργεια και θα διατελέσει διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κατά τη διάρκεια της μεταβατικής περιόδου, η οποία θα ξεκινήσει από την 1η Οκτωβρίου του 2016.

    Ο ναυτιλιακός όμιλος Maersk είναι συμφερόντων της οικογένειας Maersk, ιδρύθηκε το 1904 από τον A.P. Moller και σταδιακά επέκτεινε τις δραστηριότητές του σε 130 χώρες – σημαντικό ρόλο στην επέκταση έπαιξε ο γιος του Moller, ο Maersk Mc-Kinney Moller, ο οποίος είχε ενεργό ρόλο στην εταιρεία μέχρι και το θάνατό του το 2012 σε ηλικία 98 ετών.

    Η δανέζικη τράπεζα Sydbank εκτιμά ότι, μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο νέος τομέας μεταφορών και logistics της Maersk θα αξίζει 26-35 δισ. δολάρια, ενώ αντίστοιχα ο τομέας της ενέργειας θα αξίζει 11-23 δισ. δολάρια.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/kanenas-periorismos-gia-tin-star-bulk-meta-tin-ekdosi-ton-neon-metochon-mpori-na-epektini-ton-stolo-tis/76226

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/o-giorgos-prokopiou-strefete-sti-chrisi-lng-os-kafsimou-gia-ta-plia-tis-dynacom-tankers/76210



    ΣΧΟΛΙΑ