• Business

    Γιατί οι Κινέζοι ψάχνουν σαν τρελοί Louis Vuitton, Hermès και Chanel σε Κολωνάκι και Λονδίνο

    κινεζοι

    Κινέζοι ψωνίζουν Louis Vuitton στο Harrods του Λονδίνου


    Είναι γεγονός πως οι Κινέζοι λατρεύουν να ψωνίζουν. Επίσης λατρεύουν να ταξιδεύουν και να ψωνίζουν – συγκεκριμένα πολυτελή αγαθά. Πριν από λίγο καιρό, μια παρέα Κινέζων (μια γυναίκα με το σύζυγό της και δυο φίλους τους) βρέθηκαν στη Βουκουρεστίου στο Κολωνάκι και μπήκαν σε μια από τις ακριβότερες μπουτίκ κοσμημάτων της περιοχής, τον οίκο Cartier.

    Βγήκαν με ένα ύφος του στυλ ότι “δεν βρήκα αυτό που έψαχνα”, με μια κάποια απογοήτευση στο βλέμμα τους θα έλεγε κανείς.

    Δεν κράτησε πολύ όμως.

    Μόλις με είδαν, έσπευσαν να με ρωτήσουν πού βρίσκεται η πλησιέστερη μπουτίκ της Folli-Follie, καθώς εκεί σίγουρα θα έβρισκαν αυτό που έψαχναν.

    Οι Κινέζοι αγαπούν αυτή την ελληνική φίρμα κοσμημάτων και ψωνίζουν από αυτή τεράστιες ποσότητες προϊόντων, με μια μανία που δεν συναντά κανείς εύκολα.

    Παράλληλα, κάποιοι άλλοι Κινέζοι, μπήκαν στο κατάστημα ενός γνωστού μου και τον ρώτησαν πού βρίσκονται οι μπουτίκ της Chanel (βασικά της Linea Piu που λειτουργεί ως ο επίσημος αντιπρόσωπος του γαλλικού οίκου στην Ελλάδα), του Louis Vuitton και του Hermès εδώ στην Αθήνα, καθώς είχαν μια αποστολή να εκτελέσουν: να ψωνίσουν αντικείμενα πόθου χωρίς να καταβάλλουν τον τσουχτερό ελληνικό ΦΠΑ.

    Πολλοί από αυτούς τους τουρίστες όμως έχουν ένα σύστημα. Ψωνίζουν όσο περισσότερο μπορούν όταν έρχονται για διακοπές εδώ και μετά, παίρνουν τα “τρόπαια” πίσω στην Κίνα και τα πουλάνε στους πελάτες τους.

    Για την ακρίβεια, αυτή είναι η δουλειά τους.

    κινεζοιΠάνε διακοπές με σκοπό να ψωνίσουν και μετά να γυρίσουν στην Κίνα και να πουλήσουν τα πολυτελή προϊόντα σε πελάτες που τους τα έχουν παραγγείλει εξ αρχής. Στα κινέζικα αυτό λέγεται “daigou”, είναι δηλαδή personal shoppers που ταξιδεύουν ανά τον κόσμο με σκοπό να αγοράσουν πολυτελή αγαθά έναντι προμήθειας.

    Το φαινόμενο των daigou είναι γενικευμένο. Λαμβάνει χώρα σε όλη την Ευρώπη και ειδικά στο Λονδίνο, που προσφέρει άπειρες επιλογές για ανελέητο shopping.

    Στο πολυκατάστημα Harrods, που είναι το πιο πολυτελές από όλα όσα υπάρχουν στη βρετανική πρωτεύουσα και συγκεντρώνει το πιο exclusive κοινό, βρέθηκε πρόσφατα μια Κινέζα γύρω στα 20+, η Chunmei Pei, ντυμένη στην πένα με πλατφόρμες Stella McCartney και σακίδιο πλάτης Chanel.

    Σύμφωνα με τους Financial Times, έκανε τη βόλτα της κρατώντας ανά χείρας το iPhone της, το οποίο δε σταμάτησε να βουίζει από μηνύματα που έρχονταν βροχή από υποψήφιους αγοραστές. Η Pei είναι και αυτή μια daigou και βρισκόταν σε αποστολή. Εκείνη την ημέρα, μια από τις πελάτισσές της έψαχνε το κολιέ “Diorosphère” του οίκου Dior με χρυσό τελείωμα και αξία περί τις 860 λίρες και μια άλλη μια τσάντα Céline (άλλος ένας πολύ δημοφιλής ευρωπαϊκός οίκος μόδας για τους Κινέζους) αξίας 1.500 λιρών.

    Όμως, επειδή τα περισσότερα καταστήματα επιπέδου Harrods απαγορεύουν στους πελάτες να φωτογραφίζουν τα προϊόντα, η Pei έπρεπε συνεχώς να ενημερώνει στο κινητό της τους πελάτες της για τις τιμές, τα διαθέσιμα χρώματα και γενικά για όλες τις λεπτομέρειες. Η συζήτηση με τους πελάτες δεν τελειώνει στιγμή και μάλιστα αποτελεί κομμάτι των υπηρεσιών που παρέχουν οι daigou στους πελάτες τους.

    Πρέπει, δηλαδή, να βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία την ώρα που βρίσκονται στα καταστήματα.

    Μόλις ένας πελάτης δώσει το “ΟΚ” στην Pei τότε εκείνη κανονίζει με τους πωλητές την εξαίρεση της τιμής από τον ΦΠΑ, αγοράζει το προϊόν με τη δική της πιστωτική κάρτα, το πακετάρει και το αποστέλλει στην Κίνα. Χρεώνει για αυτές τις υπηρεσίες χωρίς να αποκαλύπτει το ποσό της αμοιβής της στους Financial Times, όμως είναι γνωστό ότι οι Κινέζοι daigou χρεώνουν προμήθεια 5-15% στους πελάτες τους.

    harrods
    Το πολυκατάστημα Harrods στο Λονδίνο

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Bain & Co, οι daigou, όπως η Pei, πραγματοποίησαν πωλήσεις που άγγιξαν τα 5,1-7,5 δισ. δολάρια πέρσι, κάτι που αντιστοιχεί στο 12% των πολυτελών αγορών που κάνουν οι Κινέζοι. Όμως, το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 20% σε σχέση με το 2014 και η Bain & Co προβλέπει ότι θα πέσει κι άλλο όσο τα περιθώρια κέρδους στενεύουν και η κινεζική κυβέρνηση περιορίζει κι άλλο τις εισαγωγές, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που προέρχονται από τους daigou.

    Στα πλαίσια των προσπαθειών να αντιμετωπίσει τα προβλήματα της οικονομίας και να αυξήσει τις εγχώριες πωλήσεις, το Πεκίνο αύξησε τη φορολογία στις εισαγωγές αγαθών αξίας μεγαλύτερης από 750 δολάρια, τα οποία, είτε αποστέλλονται ταχυδρομικά είτε τα φέρνουν μαζί τους αεροπορικώς οι ίδιοι οι αγοραστές.

    Επίσης έχουν ενταθεί οι επιθεωρήσεις στα τελωνεία προκειμένου να “πιάσουν στα πράσα” τους daigou-personal shoppers που καταφτάνουν στην Κίνα με βαλίτσες γεμάτα καλούδια τα οποία θα μεταπωλήσουν στους πελάτες τους έναντι προμήθειας.

    Αυτή η δουλειά έχει εκτοξευτεί καθώς οι τιμές των πολυτελών αγαθών στην Κίνα τείνουν να κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα από ότι στον υπόλοιπο κόσμο, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Ωστόσο, παρατηρείται μια αλλαγή σε αυτό τελευταία. Για παράδειγμα, το Μάρτιο του 2015, ο οίκος Chanel “απάντησε” στην αδυναμία του ευρώ έναντι του γιουαν μειώνοντας τις τιμές στην Ασία. Ανάλογα, έπραξαν και άλλοι οίκοι ρολογιών και κοσμημάτων όπως οι CartierTAG Heuer και Patek Philippe.

    Παρόλα αυτά, η διαφορά στις τιμές των αγαθών παραμένει αξιοσημείωτη.

    κινεζοι

    “Η διαφορά στις τιμές παραμένει μεγάλη. Όλοι όσοι γνωρίζω στέλνουν πίσω στην Κίνα προϊόντα”, δηλώνει η Doris Zhao, μια 28χρονη daigou. Στο τελωνείο, συνεχίζει, “κάποιες φορές ελέγχουν, κάποιες όχι. Δε συμβαίνει συχνά. Αν αγοράσω μια τσάντα Louis Vuitton δε θα μου χρεώσουν τον φόρο”.

    “Οι μάρκες θα πρέπει να σιγουρευτούν ότι οι πελάτες τους αγοράζουν τα προϊόντα τους για τους σωστούς λόγους: την κληρονομιά, την τεχνογνωσία, την εμπειρία, όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα πολυτελές προϊόν και όχι για την ‘ευκαιρία'”, τονίζει ο Bruno Lannes της Bain & Co από την Σαγκάη και συνεχίζει λέγοντας “Άρα οι μάρκες θα πρέπει να σταματήσουν να προσφέρουν ‘ευκαιρίες’ όπως η διαφορά της τιμής ανά τον κόσμο. Δεν είναι καλό για εκείνες μακροπρόθεσμα”.

    Παράλληλα, η Rebecca Robins, διευθύντρια της Interbrand και συγγραφέας του βιβλίου “Meta-luxury”, θεωρεί τους daigou επιχειρηματίες. “Για τις μάρκες αυτό το φαινόμενο (οι daigou) έχει σημαντικές επιπτώσεις καθώς η σχέση με τους πελάτες έχει αλλάξει μορφή”. Έτσι, μια μάρκα δυσκολεύεται να εγκαθιδρύσει τη σχέση που θέλει να έχει με τον πελάτη.

    Ωστόσο, ένα πλεονέκτημα που μπορεί να προσδώσει ένας daigou είναι η εμπιστοσύνη, σύμφωνα με τη Sage Brennan, τη συνιδρύτρια της China Luxury Advisors, η οποία τονίζει ότι “ο κόσμος εμπιστεύεται το internet και τις δυνατότητες που αυτό προσφέρει για επαλήθευση των στοιχείων. Πολλές φορές οι αγορές των daigou συνοδεύονται με φωτογραφίες των πραγματικών αποδείξεων από τα Harrods. Η εμπιστοσύνη είναι ένα καίριο γνώρισμα στη ζωή των Κινέζων”.

    Οπότε, την επόμενη φορά που θα δείτε Κινέζους να αναζητούν πολυτελείς μπουτίκ στην Αθήνα να ξέρετε ότι μπορεί να μην είναι απλά τουρίστες που επιδίδονται σε shopping therapy αλλά μπορεί να πρόκειται για απασχολημένους daigou που έχουν ανυπόμονους πελάτες στη γραμμή!

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

    http://www.mononews.gr/nike-adidas-bmw-apple-ke-coca-cola-empistevonte-tin-online-diafimisi-ke-kerdizoun/77955



    ΣΧΟΛΙΑ