F

Business

Γ. Καρανίκας (ΕΣΕΕ): «Επείγει η στήριξη της ένδυσης και υπόδησης – Δεν έχουν χρήματα να αγοράσουν νέο εμπόρευμα»

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Γιώργος Καρανίκας, ΕΣΕΕ

Γιώργος Καρανίκας, ΕΣΕΕ


Με μελανά γράμματα περιέγραψε το πλήγμα που υπέστη το λιανεμπόριο από την πανδημία ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Γιώργος Καρανίκας από το βήμα διαδικτυακής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες, υποστηρίζοντας πως «η επούλωση των πληγών θα απαιτήσει στοχευμένες παρεμβάσεις από την Πολιτεία».

Όπως ανέφερε ο κ. Καρανίκας, τα lockdown που επιβλήθηκαν από πέρυσι οδήγησαν σε πλήρη καθίζηση του τζίρου στα φυσικά καταστήματα και μόνο κάποιες επιχειρήσεις κατάφεραν να αναπληρώσουν τις απώλειες από τα ψηφιακά κανάλια.

Αναγνώρισε πως «οι μέχρι τώρα ενισχύσεις και οι επιστρεπτέες προκαταβολές βοήθησαν σημαντικά ώστε να μείνουν οι επιχειρήσεις εν ζωή», υπογράμμισε ωστόσο πως «οι απώλειες του τζίρου τους, σε εκτεταμένο μάλιστα χρονικό διάστημα με 3 εορταστικές περιόδους, δύσκολα μπορούν να ισοσκελιστούν».

Ιδιαίτερα ασφυκτική είναι η κατάσταση στην ένδυση και υπόδηση, η οποία βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση από τους υπόλοιπους κλάδους. Και αυτό λόγω των συσσωρευμένων υποχρεώσεων (προς τους προμηθευτές, τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, τα ασφαλιστικά ταμεία, το Δημόσιο, τα πιστωτικά ιδρύματα) και του αδιάθετου εμπορεύματος προηγούμενων σεζόν, το οποίο στοιβάζεται στους περιορισμένους χώρους των επιχειρήσεων, επιβαρύνοντας τες και με αυξημένα κόστη αποθήκευσης.

Τα παραπάνω, υπογράμμισε, ο κ. Καρανίκας, «έχουν διαμορφώσει μια πολύ δύσκολη πραγματικότητα για τις επιχειρήσεις του κλάδου, δεδομένου ότι στερούνται από το βασικό κεφάλαιο αγοράς νέων εμπορευμάτων της προσεχούς σεζόν, το οποίο, σύμφωνα με τις έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ, μπορεί να ανέλθει μέχρι και το 46% του κύκλου εργασιών της επιχείρησης». Για αυτό και όπως είπε, η ένδυση και υπόδηση χρειάζεται ένα στοχευμένο πρόγραμμα επανεκκίνησης, ανάλογο με εκείνων που εφαρμόστηκαν στον τουρισμό και στην εστίαση.

«Για πολλές επιχειρήσεις που είτε παράγουν είτε πωλούν ρούχα και παπούτσια, τα προβλήματα είναι ακόμα μεγαλύτερα και δυσεπίλυτα σε σχέση με τους άλλους κλάδους που επλήγησαν από την πανδημία. Χρειαζόμαστε λοιπόν, μια δράση που να στοχεύσει στην ομαλοποίηση αυτής της τόσο πληγείσας αγοράς, λαμβάνοντας υπόψη την παντελή έλλειψη ρευστότητας των συγκεκριμένων εμπορικών επιχειρήσεων ένδυσης, υπόδησης και εποχικών ειδών», σημείωσε χαρακτηριστικά θέλοντας να καταστήσει σαφές την ανάγκη στήριξης του κλάδου αυτού.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας ο μεγάλος αριθμός των επιχειρήσεων μειώνεται σταδιακά, η κεντρική θέση της ένδυσης- υπόδησης στο λιανικό εμπόριο διατηρείται: Περίπου το 1/8 της συνολικής απασχόλησης στο λιανικό εμπόριο συγκεντρώνεται στην ένδυση-υπόδηση.

Τα τελευταία χρόνια, σημείωσε ο κ. Καρανίκας παρατηρείται μια δυναμική ανάπτυξη σε Ελληνικά brands στην ένδυση-υπόδηση ενώ υπάρχουν κάποια ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας, όπως η εγχώρια παραγωγή υψηλής ποιότητας βαμβακιού, η δυνατότητα παραγωγής ινών υψηλής αξίας και η αξιοσημείωτη τεχνογνωσία και παραγωγική εξειδίκευση σε έτοιμα ενδύματα και υποδήματα.

Διαβάστε επίσης:

Θάνος Μαύρος: Η πανδημία άλλαξε ριζικά τον τρόπο που ψωνίζουν οι Έλληνες καταναλωτές

Λιανεμπόριο: «Ξεστοκάρουν» με τιμές κάτω του κόστους – Δυο ταχύτητες για malls και τα «μαγαζιά του δρόμου»

NielsenIQ: Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων το Πάσχα


ΣΧΟΛΙΑ