• Business

    Euroxx-AXIA-Πειραιώς για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τι σημαίνει για τη μετοχή η παραχώρηση της Αττικής Οδού

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Γιώργος Περιστέρης

    Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, Γιώργος Περιστέρης


    Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήταν η πλειοδότρια εταιρεία που υπέβαλε οικονομική προσφορά ύψους 3,27 δισ. ευρώ, ακολουθούμενη από τη κοινοπραξία Μυτιληναίος-VINCI (προσφορά 3,1 δισ. ευρώ), ενώ στη διαδικασία υποβολής προσφορών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετείχε ως μοναδική οντότητα.

    «Δεδομένου του μεγέθους του έργου, ο όμιλος θα μπορούσε ενδεχομένως να επιδιώξει μια κοινοπραξία, είτε με την First Sentier, είτε με άλλο ενδιαφερόμενο μέρος.

    Για μια τυπική σύμβαση παραχώρησης αυτοκινητοδρόμου με χρηματοδότηση έργου και μεγάλη διάρκεια, υποθέτουμε ότι η κατανομή των ιδίων κεφαλαίων είναι 20% και του χρέους 80%.

    Όσον αφορά τη συνιστώσα των ιδίων κεφαλαίων, αν η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποφασίσει να παραμείνει ο μοναδικός παραχωρησιούχος, η απαίτηση σε μετρητά ανέρχεται σε 650 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ αν αποφασίσει να συμμετάσχει σε μια κοινοπραξία, αυτό θα σήμαινε μια συνιστώσα ιδίων κεφαλαίων 325 εκατ. ευρώ περίπου.

    Η χρηματοδότηση της απαίτησης ιδίων κεφαλαίων για τη ΓΕΚ θα μπορούσε, είτε να καλυφθεί με τη χρήση μετρητών σε επίπεδο ομίλου (1,6 δισ. ευρώ το α’ τρίμηνο φέτος), είτε με την άντληση πρόσθετης ρευστότητας από τα υφιστάμενα περιουσιακά στοιχεία, καθώς τόσο η HΡΩΝ όσο και η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., αμφότερες 100% θυγατρικές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κατέχουν σημαντικές ποσότητες ρευστών διαθεσίμων (περίπου 400 εκατ. ευρώ συλλογικά στο τέλος του 2022) στον ισολογισμό τους», επισημαίνει η χρηματιστηριακή.

    «Όσον αφορά το ζήτημα της τραπεζικής δυνατότητας του πλειοδότη, εμείς τονίζουμε ότι η οικονομική προσφορά πρέπει να ενσωματώνει μια προκαταρκτική συμφωνία με τις τράπεζες, κατά τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας, που να διασφαλίζει την επάρκεια δέσμευσης ιδίων κεφαλαίων.

    Με βάση τις παλαιές συναλλαγές και το ιστορικό, υποθέτουμε μια βασική περίπτωση συντελεστή εσωτερικής απόδοσης ιδίων κεφαλαίων (Equity IRR) 7% – 8%.

    Οι χθεσινές διακυμάνσεις των τιμών υποδηλώνουν μια σύγχυση σχετικά με την προστιθέμενη αξία του έργου, καθώς η αγορά προσπαθεί να χωνέψει τον αντίκτυπο στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου.

    Εμείς πιστεύουμε ότι αν υποθέσουμε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανακηρύσσεται ως προτιμώμενος πλειοδότης, ο Όμιλος θα ενισχύσει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων μακράς διάρκειας έργων με επαναλαμβανόμενη και σταθερή παραγωγή ταμειακών ροών, ελέγχοντας σχεδόν όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα», καταλήγει η Euroxx Χρηματιστηριακή.

    AXIA: Η παραχώρηση της Αττικής Οδού μπορεί να προσθέσει 2 έως και 7 ευρώ ανά μετοχή

    Flash Note για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά την κατάθεσή της υψηλότερης προσφοράς για την παραχώρηση της Αττικής Οδού (με τίμημα 3,27 δισ. ευρώ) δημοσιοποίησε η AXIA.

    Όπως σημειώνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την υψηλότερη δεσμευτική προσφορά για το Διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού, σε μια από τις μεγαλύτερες και πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

    Με βάση την αρχική εκτίμηση, η ΑΧΙΑ σημειώνει ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα είναι σε θέση να διαχειριστεί τη χρηματοδότηση του έργου χωρίς την ανάγκη για νέα κεφάλαια (ΑΜΚ) ενώ υπό ορισμένα σενάρια σχετικά με την κίνηση και τις τιμές των διοδίων το έργο θα μπορέσει να αποφέρει double digit IRR, κάνοντας το ένα πολύ κερδοφόρο έργο για την εταιρεία. Σε σχέση με την αποτίμηση η χρηματιστηριακή σημειώνει ότι υπολογίζει το incremental value σε 2,0 έως και 7,0 ευρώ ανά μετοχή (η τρέχουσα τιμή στόχος χωρίς την Αττική Οδό είναι στα 21,20)

    Το νέο έργο αναμένεται να διπλασιάσει το μέγεθος του τομέα παραχωρήσεων αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου καθιστώντας τον ένα στρατηγικό επενδυτή σε Ευρωπαϊκό πλέον επίπεδο δεδομένων και των άλλων έργων του χαρτοφυλακίου. Σημαντικό ότι το χαρτοφυλάκιο εκτός του μεγέθους του είναι ένα από τα νεότερα στην Ευρώπη με διάρκεια ζωής άνω των 20 χρόνων.

    Σε σχέση με την χρηματοδότηση η ΑΧΙΑ πιστεύει ότι η εταιρεία θα χρειαστεί περίπου 650 εκατ. ίδια κεφάλαια δεδομένου του χαμηλού ρίσκου του έργου, ενώ το δανειακό κομμάτι των 2,6 δισ. ευρώ είναι σύνηθες να είναι ήδη προκαταρτικά κλεισμένο σε τέτοιους διαγωνισμούς.

    Σχετικά με τα ιδία κεφάλαια υπενθυμίζεται ότι στο τέλος του Α’ τριμήνου ο Όμιλος διέθετε μετρητά 1,6 δισ. ευρώ εκ των οποίων 600 εκατ. ευρώ στη μητρική που αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω από την κερδοφορία των άλλων δραστηριοτήτων του Ομίλου. Επίσης θα μπορούσε να εξασφαλίσει έξτρα ρευστότητα από άλλα asset. Σημειώνεται ότι πρόσφατα η ΑΧΙΑ είχε υπολογίσει τη διαθέσιμη ρευστότητα για επενδύσεις για την περίοδο 2023-26 στα επίπεδα του 1,0 δισ. ευρώ (πέραν των αναγκών για Εγνατία και Καζίνο).

    Σε επίπεδο κερδοφορίας η ΑΧΙΑ σημειώνει τη σημαντική επίδραση του dynamic pricing model των διοδίων στα αναμενόμενα έσοδα, το οποίο μαζί με την αύξηση της κίνησης (ο δρόμος ήδη τρέχει με +4,0% τα τελευταία 10 χρόνια) θα οδηγήσουν τα αναμενόμενα έσοδα σε υψηλότερα επίπεδα.

    Ενδεικτικά εκτιμάται ότι με συνολική ετήσια αύξηση εσόδων (περιλαμβάνοντας πληθωρισμό, κίνηση και τιμολόγηση) στα επίπεδα του 6,5% το IRR εκτιμάται στο 9,6% ενώ σε ένα πιο αισιόδοξο σενάριο το IRR θα μπορούσε να φτάσει στο 12,4%.

    Σε αυτό το σενάριο δεν έχουν ληφθεί υπόψιν συνέργειες με τα άλλα έργα παραχώρησης αλλά και με την κατασκευή.

    Πειραιώς Χρηματιστηριακή: Σημαντικό αποτύπωμα στην αξία της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από την παραχώρηση της Αττικής Οδού

    Σχετικά με την χρηματοδότηση σημειώνεται ότι αναμένεται το 20% να έρθει από ίδια κεφάλαια και το υπόλοιπο από μακροπρόθεσμο δανεισμό.

    Το ποσό για τα ίδια κεφάλαια (εκτιμάται στα 650 εκατ.) θα μπορούσε να προέλθει από ένα συνδυασμό από τα διαθέσιμα μετρητά της εταιρείας (εκτιμώνται στα 300 εκατ. μετά την αφαίρεση 400 εκατ. για την χρηματοδότηση της Εγνατίας και του IRC) αλλά και επιπλέον ρευστότητα από άλλα asset του Ομίλου είτε «τραβώντας» υπάρχοντα ταμειακά διαθέσιμα είτε μέσω μόχλευσης.

    Σε επίπεδο αποτίμησης αναμένουμε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει στοχεύσει ένα υψηλό μονοψήφιο IRR που είναι πάνω από το IRR των ήδη λειτουργούντων έργων (Νέα και Κεντρική Οδος ~7,5%) αλλά πιο κάτω από την Εγνατία (~13%) που δικαιολογείται από το γεγονός ότι η Αττική Οδός έχει πολύ χαμηλό ρίσκο κυκλοφορίας και σαν αποτέλεσμα και κόστος κεφαλαίου.

    Διαβάστε επίσης: 

    Εθνική Ασφαλιστική: Παραιτήθηκε ο Andrzei Klesyk – Νέος πρόεδρος ο Νάσος Ζαρκαλής

    Το παρασκήνιο πίσω από την κόντρα ΤΑΙΠΕΔ – Italgas

    Euroxx: Επανεκκινεί την κάλυψη της Helleniq Energy – Τιμή στόχος τα €9,2



    ΣΧΟΛΙΑ