F

Business

Έρχονται ακόμη και απολύσεις για μη εξυπηρέτηση από τον e-ΕΦΚΑ

Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός Εργασίας (ΑΠΕ)


Αντιμέτωποι με αυστηρές ποινές θα βρεθούν οι δημόσιοι υπάλληλοι του ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) που δεν ανταποκρίνονται επί μήνες ή και χρόνια στην εκτέλεση των καθηκόντων τους, καθώς έχουν καταγραφεί εκατοντάδες παράπονα ασφαλισμένων για αναπάντητες τηλεφωνικές κλήσεις, e- mails και επιστολές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες θα παραπεμφθούν σε πειθαρχικό έλεγχο και άλλες καταγγελίες ασφαλισμένων και θα αναζητηθούν οι υπηρεσίες και οι αρμόδιοι υπάλληλοι που κατ’ επανάληψη δεν εξυπηρέτησαν τους ασφαλισμένους.

Ανάλογα με την σοβαρότητα της κάθε περίπτωσης οι δημόσιοι υπάλληλοι κινδυνεύουν να βρεθούν αντιμέτωποι με τριών ειδών ποινές, που περιλαμβάνουν τη στέρηση του μηνιαίου τους μισθού για κάποιο χρονικό διάστημα, τη τοποθέτηση τους σε διαθεσιμότητα, ακόμη και την απόλυση σε περίπτωση καταδίκης τους.

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, και ο διοικητής του e-ΕΦΚΑ, Παναγιώτης Δουφεξής, είναι αποφασισμένοι να μην ανεχτούν φαινόμενα «λευκής» απεργίας, όπως επισημαίνουν, που καθιστούν αδύνατη την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Οι περιπτώσεις των καταγγελιών θα κατατεθούν στην διεύθυνση αναφορών, προκειμένου να συγκροτηθεί επιτροπή για πειθαρχικό έλεγχο, η οποία με την σειρά της θα εξετάσει και θα τοποθετηθεί για τις ποινές που πρέπει να επιβληθούν.

Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των εργαζομένων κάνουν λόγω για δραματική μείωση του προσωπικού τα τελευταία χρόνια, αλλά και έλλειψη του απαιτούμενου εξοπλισμού για την εξυπηρέτηση των πολιτών, όπως η ανυπαρξία ενιαίου συστήματος μηχανογράφησης και ψηφιακής παρακολούθησης στον e-ΕΦΚΑ, ηλεκτρονικών υπολογιστών, mails ακόμη και μελάνι για τους εκτυπωτές.

Κι άλλες περιπτώσεις

Υπάρχουν κι άλλες τέσσερις περιπτώσεις για τις οποίες ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης θα ζητήσει πειθαρχικό έλεγχο. Σε όλες τις περιπτώσεις οι ασφαλισμένοι καταθέτουν όλα τα απαιτούμενα προσωπικά τους στοιχεία, προκειμένου κάποιος υπάλληλος να εξετάσει την περίπτωσή τους.

1. Μη ενημέρωση για ακύρωση του ραντεβού του λόγω κορονοϊού και αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης για την έκδοση αναπηρικής σύνταξης, καταγγελία στις 2 Ιουνίου

«Είμαι ο κ. Γ.Γ. έκλεισα ραντεβού στον ΕΦΚΑ Περιστερίου για την μητέρα μου, προκειμένου να περάσει από επιτροπή για την ανανέωση της αναπηρικής της σύνταξης. Το ραντεβού το έκλεισα μέσα Μαΐου και ήταν για 31/05. Πάμε στον ΕΦΚΑ και έχει χαρτί ότι είναι κλειστό έως 31/05 λόγω covid!!!

Εφόσον κλείσαμε ραντεβού ηλεκτρονικά γιατί δεν μας ενημέρωσε κανείς; Ταλαιπωρία και χρήματα για μεταφορά ποιος θα μας αποζημιώσει; Προσπαθώ 2 ημέρες να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με το υποκατάστημα Αιγάλεω και Περιστέρι και δεν απαντάει κανείς…. αλλά το εκπληκτικό είναι ότι δεν απαντάνε ούτε στο 1555…. Αλήθεια στατιστικά για κλήσεις δεν κοιτάει κανείς;; Ένα ραντεβού αναζητώ ακόμη».

2. Αδυναμία επικοινωνίας για 12 μήνες

Η καταγγελία αφορά την αδυναμία επικοινωνίας ασφαλισμένου με το υποκατάστημα του πρώην ΟΓΑ στην οδό Πατησίων για πάνω από 12 μήνες στα τηλέφωνα: 2131519168-70.

Η καταγγελία έγινε από την κα. Φ. Κ. Πρόκειται για την μητέρα της Μ. Κ., η οποία λαμβάνει σύνταξη από τον τ.ΟΓΑ (Τρίκαλα) εξ ιδίου δικαιώματος και σύνταξη χηρείας από τ.ΙΚΑ και είναι άτομο με προβλήματα υγείας (81% Π.Α.)

Από τα 116 που ελάμβανε από τον τ.ΟΓΑ κατέληξε να της αποδίδονται μόνον 16 ευρώ, εξ ου και προσπάθησε να επικοινωνήσει κεντρικά με τον τ.ΟΓΑ ώστε να λάβει μία απάντηση για την μεγάλη περικοπή που υπέστη η σύνταξή της, αλλά δεν κατέστη δυνατή η επικοινωνία.

Η ασφαλισμένη δεν έχει την δυνατότητα να μεταβεί στην Αθήνα, προκειμένου να αναζητήσει δια ζώσης τον λόγο που κόπηκε η σύνταξη της μητέρας της.

3. Αναζήτηση ενσήμων

Καταγγελία για αδυναμία επικοινωνίας με ΕΦΚΑ στη Κάνιγγος στα τηλέφωνα 2103329228, 2103820342, 2103329120.

Ο ασφαλισμένος Δ. Μ. απόστρατος του ελληνικού στρατού τηλεφωνούσε καθημερινώς επί έναν μήνα τουλάχιστον στο τ. Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία του έτερου επικουρικού του (πρώην χωροφυλακής), στο οποίο έπρεπε να προσμετρηθούν και 60 ένσημα για μία χρονική περίοδο που απασχολήθηκε στον ΟΤΕ,προκειμένου να λάβει το μέρισμά του από το εν λόγω επικουρικό Ταμείο.

Μέχρι σήμερα δεν έχει επικοινωνήσει με κανένα υπάλληλο και αναζητά σε ποια υπηρεσία να απευθυνθεί για να λάβει μια απάντηση.

4. Αδυναμία ενημέρωσης πορείας συνταξιοδοτικού αιτήματος

«Είμαι η κα Ε.Κ. έχω καταθέσει τα χαρτιά για την συνταξιοδότηση μου στον ΟΓΑ από τον Φεβρουάριο του 2020. Έκτοτε δεν έχω λάβει καμία ενημέρωση για την εξέλιξη της σύνταξης μου.

Υπέβαλα και αίτημα για να λάβω την προσωρινή σύνταξη που ανακοίνωσε το υπουργείο στο ύψος της εθνικής σύνταξης, αλλά ούτε αυτή έχω λάβει μέχρι σήμερα 10 Ιουνίου.

Καλώ στον ΟΓΑ κανείς δεν απαντάει. Υπάρχει κάποιος να με ενημερώσει; Σε παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου».

Διαβάστε ακόμη:

Αιφνιδιαστική επίσκεψη Χατζηδάκη στον ΕΦΚΑ: Μόνο 21 υπάλληλοι από τους 35 στην εργασία τους

Ηχηρό μήνυμα Δουφεξή στους υπαλλήλους για την εύρυθμη λειτουργία του e-ΕΦΚΑ


ΣΧΟΛΙΑ