• Business

    «Επιδημία» καθυστερήσεων στα νέα VLCCs: Γιατί οι εφοπλιστές τα αφήνουν για το 2017;

    ναυτιλία


    Τον Ιανουάριο του 2017, και όχι τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο του 2016, θα παραλάβει τα δύο πλοία τύπου VLCC που έχει παραγγείλει η Euronav Tankers, σε μία κίνηση που αντανακλά μία γενικότερη τάση στην αγορά των τάνκερ.

    Με την κίνηση αυτή, η Euronav διατηρεί για τους επόμενους μήνες μία σημαντική ρευστότητα (μεταφέρονται για το 2017 πληρωμές ύψους περίπου 97 εκατομμυρίων δολαρίων), ενώ παράλληλα «προσθέτει» έναν χρόνο ζωής παραπάνω στα πλοία, αφού θα βγουν στις θάλασσες το 2017, και όχι το 2016.

    Ωστόσο, σύμφωνα με την UBS, η κίνηση αυτή δεν προσφέρει και πολλά σε έναν τομέα που υποφέρει από την υπερπληθώρα πλοίων, την ώρα που η ζήτηση εξακολουθεί να είναι αναιμική. Όπως άλλωστε επισημαίνει ο αναλυτής της UBS Spiro Dounis, οι καθυστερήσεις παραλαβής πλοίων είναι πιο συχνές τους τελευταίους μήνες του έτους, ακριβώς επειδή με αυτόν τον τρόπο το πλοίο «κερδίζει» ένα χρόνο ζωής, κάτι που μετρά πολύ ειδικά με τις μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες, οι οποίες θέτουν πολύ αυστηρές προδιαγραφές σε ό,τι αφορά την ηλικία των πλοίων που ναυλώνουν.

    “Οι καθυστερήσεις είναι πιο πιθανό να περιορίσουν τη ρευστότητα των ναύλων, αλλά το ‘ταβάνι’ στα ναύλα πιθανότατα θα παραμείνει κατά τη διάρκεια του 2017, δεδομένων των παραγγελιών», εκτιμά ο αναλυτής της UBS, που θεωρεί πως είναι «απίθανο» να παραδοθούν εντός του Δεκεμβρίου και τα εννέα πλοία που είναι προγραμματισμένα προς παράδοση τον τελευταίο μήνα του έτους, με βάση τα στοιχεία της Clarksons. Αυτό άλλωστε έγινε ήδη με το χωρητικότητας 300.000 dwt Hercules που επρόκειτο να παραλάβει τον Δεκέμβριο η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων του Νικόλα Τσάκου, όμως τελικά η παράδοσή του θα γίνει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2017.

    O Νικόλας Τσάκος
    O Νικόλας Τσάκος

    Αξιοσημείωτο είναι δε ότι η Gener8 Maritime, συμφερόντων του Πήτερ Γεωργιόπουλου, έχει προγραμματισμένα συνολικά τέσσερα τάνκερ VLCC προς παραλαβή μέχρι το τέλος του έτους από τρία διαφορετικά ναυπηγεία, ενώ η Frontline πρόκειται να παραλάβει, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, δύο VLCCs από τα ναυπηγεία Hyundai. Το αν πράγματι όλα αυτά τα πλοία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους ή θα αναβληθεί η παράδοσή τους για το πρώτο τρίμηνο του 2017 παραμένει αμφίβολο.

    πητερ γεωργιοπουλος
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, CEO Gener8 Maritime

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:

    http://www.mononews.gr/angeliki-fragkou-sfingi-o-klios-tis-elliniki-ke-tis-amerikanikis-dikeosinis-gia-ti-sidira-kiria-tis-naftilias/81170

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

    http://www.mononews.gr/oli-anamenoun-lefko-kapno-stin-pireos-pii-aposirthikan-pii-pezoun-gia-ceo/82680

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononewsgr-5-doroepitages-apo-attica-sinolikis-axias-1000-evro/80036



    ΣΧΟΛΙΑ