• Ενέργεια

    Motor Oil: Μόνο με κρατική χρηματοδότηση η εκκίνηση του FSRU της Διώρυγα Gas

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil

    Πέτρος Τζαννετάκης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Μοτορ Οιλ, Chief Financial Officer Motor Oil


    Μέχρι το τέλος του 2025 μπορεί να λειτουργήσει η Διώρυγα Gas, το FSRU της  Motor Oil στην Κόρινθο, αν δοθεί από την κυβέρνηση η απαιτούμενη χρηματοδότηση.

    Όμως, όπως δήλωσε χθες ο κ. Βασίλης Γκαγκάνης, στέλεχος του διυλιστηρίου της Motor Oil, στο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η υλοποίηση του έργου και η λήψη της επενδυτικής απόφασης που εκκρεμεί εξαρτάται από την χρηματοδότηση της κυβέρνησης.

    Αν η χρηματοδότηση εγκριθεί για την ανάπτυξη της νέας πλωτής δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου δυναμικότητας έως 210.000 m3 η Μotor Oil δηλώνει έτοιμη για να προχωρήσει γρήγορα την υλοποίηση του έργου.

    «Όπως έχουν ήδη δοθεί χρηματοδοτήσεις κοντά στα 270 εκατομμύρια για το FSRU της Αλεξανδρούπολης που εξασφαλίζει κυρίως την ασφάλεια των βόρειων γειτόνων μας, όπως δαπανήθηκαν 150 εκατομμύρια για τα προσωρινά μέτρα κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης για το FSU της Ρεβυθούσας, έτσι πιστεύουμε ότι θα βρεθούν πόροι και για το επενδυτικό σχέδιο της Διώρυγα Gas».

    Υπενθυμίζεται ότι το FSRU έχει εξασφαλίσει περιβαλλοντικούς όρους και έχει ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις.

    Ανάγκη για νέες υποδομές για να μην εξαρτόμαστε από το ρωσικό αέριο

    Εξηγώντας την ανάγκη για το FSRU τόνισε ότι εξυπηρετεί την ασφάλεια εφοδιασμού καθώς ακόμη και τώρα  η εξάρτηση από το ρωσικό αέριο είναι μεγάλη. «Η Ελλάδα παρά το γεγονός ότι έχει μειώσει την εξάρτηση της από το ρωσικό φυσικό αέριο,  ακόμη το 40% το εισάγει από αγωγούς ρωσικής προέλευσης και από LNG. Αν ξαφνικά φύγουν αυτές οι ποσότητες από την ελληνική αγορά, θα είναι πολύ δύσκολο να τις αναπληρώσει. «Χρειαζόμαστε επομένως καινούργιες εγκαταστάσεις γιατί το αζέρικο αέριο δεν επαρκεί».

    Όσο για τα άλλα FSRU της χώρας, σημείωσε ότι η Αλεξανδρούπολη είναι κυρίως για εξαγωγικούς λόγους και όχι για την Ελλάδα και ότι η Ρεβυθούσα κάνει μια χαρά τη δουλειά της ως energy terminal αλλά δεν επαρκεί για να καλύψει την Νότια Ελλάδα που είναι το 70% της κατανάλωσης. Κάτι που εξυπηρετεί η επένδυση της Motor Oil μέσω της Διώρυγα Gas.

    Όσον αφορά τη βιωσιμότητα και τον αριθμό των επενδυτικών σχεδίων για τα FSRU, ο κ. Γκαγκάνης υποστήριξε ότι για τον καταναλωτή σημείωσε, ότι εάν υπάρχουν περισσότερα LNG τέρμιναλ στην αγορά, οι τιμές θα υποχωρήσουν και αυτό θα είναι προς όφελος των χρηστών.



    ΣΧΟΛΙΑ