Business

Ελληνικό: Ξεκινούν οι κατεδαφίσεις – Τα πρώτα κτήρια που θα γκρεμιστούν

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Ελληνικό

Ελληνικό


Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προσπάθεια της κυβέρνησης να δρομολογήσει πρόδρομες εργασίες στο Ελληνικό ώστε να σηματοδοτήσει την αλλαγή κλίματος στην οικονομία και να δώσει ένα σαφές μήνυμα στο εξωτερικό για την ικανότητα της χώρας να υλοποιεί μεγάλες επενδύσεις.

Στο πλαίσιο αυτό κατατέθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης στη Βουλή ως άρθρο σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση επί υδάτινων επιφανειών» οι ρυθμίσεις που αφορούν τα 450 κτήρια (ή 958 κτηριακούς όγκους) στο παλιό αεροδρόμιο (σχετικό ρεπορτάζ είχε το mononews στις 17.1.2020) και παράλληλα προχωρά στο επόμενο στάδιό του ο διαγωνισμός για το καζίνο.

Ο ακριβής χρόνος που θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες στο Ελληνικό (πριν την υπογραφή της τελικής σύμβασης και την καταβολή της προκαταβολής από την Lamda Development) δεν μπορεί ακόμη να προσδιοριστεί και με ενδιαφέρον αναμένεται αν αυτό θα συμβεί πριν υπάρξει ανάδοχος στο διαγωνισμό για το καζίνο. Όπως εκτιμάται θα προηγηθεί μια νέα συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και Lamda ώστε η τελευταία να αναλάβει το κόστος των πρώτων αυτών κατεδαφίσεων.

Στο μεταξύ έπειτα από τις ομόφωνες αποφάσεις της Επιτροπής του διαγωνισμού για το καζίνο και της Ολομέλειας της Επιτροπής Ελέγχου και Εποπτείας Παιγνίων (ΕΕΕΠ) με τις οποίες έγινε αποδεκτή μόνον η προσφορά της κοινοπραξίας Mohegan Gaming & Entertainment – ΓΕΚ Τέρνα, η Hard Rock δύναται έως την ερχόμενη Παρασκευή (31.1.20) να καταθέσει τυχόν ενστάσεις της στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).

Σύμφωνα με την προαναφερόμενη νομοθετική ρύθμιση θεωρούνται «νομίμως υφιστάμενες» όλες οι εγκαταστάσεις (κτήρια και εν γένει κτίσματα και κατασκευές) που έχουν ανεγερθεί, μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου, είτε με άδεια είτε χωρίς την κατά νόμο άδεια. Για τη νομιμότητά τους εκδίδονται διαπιστωτικές πράξεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, μετά από εισήγηση της Ελληνικό Α.Ε. Οι ανωτέρω διαπιστωτικές πράξεις επέχουν θέση άδειας κατεδάφισης. Πιθανό θεωρείται οι διαπιστωτικές πράξεις να προσβληθούν στα δικαστήρια, κάτι που θα καθυστερήσει τις πρόδρομες εργασίες.

Τα πρώτα κτήρια που θα γκρεμιστούν

Τα κτήρια που θα κατεδαφιστούν στο πλαίσιο των πρόδρομων εργασιών είναι σε τέσσερα διαφορετικά σημεία του παλιού αεροδρομίου. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται αυτά που βρίσκονται στο σημείο που θα ξεκινήσει το τεχνικό έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, δηλαδή τα κτήρια του πρώην αεροδρομίου, Δυτικός τομέας (αφίξεις – αναχωρήσεις) και δύο ολυμπιακά υπόστεγα (ξιφασκία) συνολικά 46 όγκοι. Το σημείο αυτό που έχει εγγύτητα με το θαλάσσιο μέτωπο θα μεγαλώσει μετά τη βύθιση της λεωφόρου και εκεί με βάση τον σχεδιασμό της Lamda είναι η περιοχή που θα υλοποιηθούν «πολυτελείς βίλες.

Ένα δεύτερο σημείο είναι πάνω από τη μαρίνα του Αγίου Κοσμά, νοτιοανατολικά των βασικών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου του Ελληνικού, εκεί που θα κατασκευαστεί το Integrated Resort and Casino (IRC). Θα κατεδαφιστούν περί τους 35 όγκους κτηρίων στους οποίους περιλαμβάνονται αυτοί του πρώην Αμερικανικού Κολεγίου Θηλέων. Εγκαταλειμμένα υπόστεγα θα κατεδαφιστούν στο ακρωτήρι του Αγίου Κοσμά και του ευρύτερου ομώνυμου οριοθετημένου αρχαιολογικού χώρου καθώς και ορισμένα άλλα κτήρια στο τμήμα της έκτασης βορειοδυτικά στον οριοθετημένο αρχαιολογικό χώρο της περιοχής των δήμων Αλίμου και Ελληνικού Αργυρούπολης (14 όγκοι).


ΣΧΟΛΙΑ