• Business

    Ελλάκτωρ: Συνέχεια στις αλλαγές στελεχών-Με την σφραγίδα των Ολλανδών η επόμενη μέρα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Άρης Ξενόφος

    Άρης Ξενόφος


    Με συνεχείς συσκέψεις ορισμένες με τη συμμετοχή στελεχών της Reggeborgh Invest η νέα διοίκηση στην Ελλάκτωρ, υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο, Άρη Ξενόφο, επιχειρεί να «γράψει» την επόμενη μέρα στον κατασκευαστικό όμιλο.

    Σύμφωνα με πληροφορίες ενεργά συμμετέχει στις διεργασίες ο διευθύνων σύμβουλος της ολλανδικής επενδυτικής εταιρείας, Henry Holterman, ο οποίος κάνει τις αναγκαίες επαφές του, πιθανότατα ηλεκτρονικά από το εξοχικό του στην Κέρκυρα.

    Άμεσα αναμένεται να ανακοινωθεί το νέο διοικητικό συμβούλιο της Άκτωρ Παραχωρήσεις, μια θυγατρική με κομβικό ρόλο που έχει μπροστά της τον πολύ σημαντικό για την Ελλάκτωρ διαγωνισμό για τη σύμβαση παραχώρησης της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων.

    Το συνολικό οικονομικό αντικείμενο της παραχώρησης της Εγνατίας, για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη μπορεί να ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα projects που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο (αν και έπειτα από διαδικασία που διαρκεί περίπου 7 χρόνια…) με το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου) να έχει ορίσει ως ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών την 1η Απριλίου.

    Ο διαγωνισμός αυτός θεωρείται ένα κρίσιμο τεστ για τη νέα διοίκηση της Ελλάκτωρ, όχι μόνον γιατί θα είναι η πρώτη αναμέτρηση με τον ανταγωνισμό υπό το νέο καθεστώς, έχοντας περίπου ενάμιση μήνα να προετοιμαστεί, αλλά και επί της ουσίας για το μέλλον του Ομίλου, ειδικά καθώς έχει χαθεί η μάχη για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας από την κοινοπραξία με επικεφαλής την Άβαξ.

    Στο διαγωνισμό για την Εγνατία θα δοκιμαστεί, άλλωστε, και η άποψη που συζητείται εκτενώς στην κατασκευαστική αγορά ότι οι ανταγωνιστές, όπως είναι π.χ. ο όμιλος Μυτιληναίου, θα προσφύγουν κατά της συμμετοχής στη διαδικασία της Ελλάκτωρ και της ΓΕΚ Τέρνα επικαλούμενοι τη παρουσία στο μετοχικό κεφάλαιο και των δύο της Reggeborgh.

    Πάντως, δεν μπορεί να μην παρατηρήσει κανείς ότι οι προσπάθειες της πλευράς που αντιπαρατέθηκε στους Ολλανδούς με στόχο μπλοκάρει την είσοδό τους στην Ελλάκτωρ, επικαλούμενη λόγους ανταγωνισμού, δεν έχουν, έως σήμερα τουλάχιστον, φέρει κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Επίσης, πληροφορίες και εκτιμήσεις αναφέρουν ότι στη λογική αυτής της αντιπαράθεσης δεν θα μπει η Άβαξ και η Ιντρακάτ. Αυτό που θεωρείται ότι δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί είναι η περίπτωση που σε ένα έργο δεν συμμετέχει μια από τις δύο εταιρείες (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ Τέρνα) και ένας ή περισσότεροι μικρομέτοχοι προσφύγουν με την αιτιολογία ότι δεν προστατεύονται τα δικαιώματά τους.

    Υπενθυμίζεται ότι για την Εγνατία αναμένεται να κατατεθούν τρεις προσφορές από ισάριθμες κοινοπραξίες: 1. Roadis Transportation Holding – Άκτωρ Παραχωρήσεις, 2. VINCI Highways S.A.S – VINCI Concesiones S.A.S – Μυτιληναιος και 3. ΓΕΚ Τέρνα – EGIS Projects S.A.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Άκτωρ Παραχωρήσεις θα διατηρήσει ο Γιώργος Συριανός, ένα στέλεχος που έχει κρατηθεί μακριά από όλες τις μετοχικές διαμάχες των τελευταίων ετών και βρίσκεται σε θέσεις ευθύνης πριν το 2018 και μέχρι σήμερα. Η θέση που θα συμπληρωθεί είναι του προέδρου την οποία είχε ο Αναστάσιος Καλλιτσάντσης τις τελευταίες μέρες πριν την γενική συνέλευση της 27ης Ιανουαρίου και αφού είχε αντικαταστήσει με δική του απόφαση τον αδερφό του Δημήτρη, στο πλαίσιο της μεταξύ τους διαμάχης.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Δημήτρης Καλλιτσάντσης αποχώρησε χθες από την Ελλάκτωρ, ενώ ο αδερφός του Αναστάσιος αμέσως μετά την γενική συνέλευση.

    Και ενώ οι πρωταγωνιστές – νικητές της γενικής συνελεύσεως του Ιουλίου του 2018 έχουν πλέον αποχωρήσει ο Λεωνίδας Μπόμπολας επανέρχεται αναλαμβάνοντας τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Ηλέκτωρ, της θυγατρικής που έχει μπροστά της ένα μεγάλο αριθμό έργων για τη διαχείριση των απορριμμάτων. Είναι ένας τομέας που γνωρίζει καλά ο κ. Μπόμπολας ο οποίος δεν αποκλείεται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και στην Άκτωρ Παραχωρήσεις όπως και σε άλλες δραστηριότητες του Ομίλου.

    Η αλλαγή στο κλίμα εντός της Ελλάκτωρ επισφραγίστηκε όταν προχθές επισκέφθηκε τα κεντρικά της γραφεία στην Κηφισιά ο Δημήτρης Κούτρας ο οποίος έχει αποχωρήσει πουλώντας και τις μετοχές του, επενδύοντας στη συνέχεια στην Ιντρακάτ του ομίλου του Σωκράτη Κόκκαλη, στην οποία σήμερα είναι πρόεδρος.

    Ο κ. Κούτρας έχοντας διατελέσει αντιπρόεδρος και διευθυντής έργων στην εταιρεία Άκτωρ από το 1978 και στη συνέχεια πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μέχρι την αποχώρηση του τον Ιούλιο 2018 πραγματοποίησε «εθιμοτυπική» επίσκεψη, ωστόσο, καθώς έχει γράψει τη δική του ιστορία στη συγκεκριμένη εταιρεία και γενικότερα στις υποδομές της χώρας, το γεγονός δεν πέρασε απαρατήρητο εντός και εκτός του κατασκευαστικού Ομίλου.

    Συνολική αλλαγή σχεδιάζεται για το διοικητικό συμβούλιο της θυγατρικής για το real estate, Reds, η οποία είναι εισηγμένη. Η γενική της συνέλευση για την επιλογή του νέου ΔΣ ορίστηκε για τις 5 Μαρτίου, όμως τα πρόσωπα που θα προταθούν πιθανότατα να γίνουν γνωστά νωρίτερα.

    Πληροφορίες αναφέρουν ότι μαζί με την αλλαγή διοίκησης στη Reds είναι πιθανό να αποφασιστεί να της αφαιρεθεί το έργο της μελέτης και κατασκευής της Μαρίνας Αλίμου, έργο παραχώρησης που υπέγραψε πρόσφατα η Άκτωρ Παραχωρήσεις.

    Διαβάστε επίσης

    Γιατί ξεκίνησαν οι αλλαγές στην Ελλάκτωρ από τη θυγατρική για τις κατασκευές, Άκτωρ

    Ελλάκτωρ: Αυτό είναι το νέο ΔΣ της Άκτωρ

    Επιβεβαίωση mononews: Πέρασε το πακέτο των μετοχών της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στους Μπάκο – Καϋμενάκη



    ΣΧΟΛΙΑ