• Business

    e-fresh: Έχασε το τρένο της ανάπτυξης

    Ζήνα Μαυροειδή, e-fresh.gr

    Ζήνα Μαυροειδή, e-fresh.gr


    Την ώρα που οι μεγάλοι του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων διευρύνουν μερίδια αγοράς μέσα από το ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, το πρώτο ελληνικό αμιγώς online σούπερ μάρκετ, το e-fresh, δεν κατάφερε να ακολουθήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης του κλάδου.

    Καταγράφοντας οριακές απώλειες της τάξης του 3,3%, οι πωλήσεις που πέτυχε το 2022, με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε πριν λίγες ημέρες μειώθηκαν στα 20,043 εκατ. ευρώ έναντι 20,212 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

    Και αυτό όταν ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ αναπτύχθηκε την ίδια χρονιά κατά 5% καταγράφοντας συνολικές πωλήσεις 266 εκατ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της Convert Group. Στο δείγμα της Convert Group, μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit, για το 2022 περιλαμβάνονταν οι 7, μαζί με την e-fresh, από τους 9 βασικούς παίκτες, και όλες οι πλατφόρμες delivery που συνεργάζονται με τα online super markets, εκπροσωπώντας το 88% του συνολικού τζίρου της αγοράς.

    Διεύρυνση ζημιών

    Το 2022 ήταν μια ακόμη ζημιογόνα χρήση για την e-fresh. Οι ζημιές αυξήθηκαν κατά 115,4% και διαμορφώθηκαν στις 480.488 ευρώ από 223.034 στην προηγούμενη οικονομική χρήση. Ζημιές, οι οποίες σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας ήταν αναμενόμενες λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών. Άλλωστε και για τον λόγο αυτό εκτιμά ότι η πραγματική οικονομική κατάσταση της εταιρείας θεωρείται σταθερή.

    Το σύνολο των υποχρεώσεών της να έχει διαμορφωθεί στα 3,955 εκατ. ευρώ  εκατ. ευρώ και το σύνολο της καθαρής θέσης, προβλέψεων και υποχρεώσεων στα 2,66 εκατ. ευρώ.

    Τα έξοδα διάθεσης διαμορφώθηκαν στα 4,841 εκατ. ευρώ έναντι  4,669 εκατ. ευρώ και τα έξοδα διοίκησης παρέμειναν σχεδόν στα ίδια επίπεδα, στις 256.390 ευρώ.

    Απασχολεί 29 εργαζόμενους έναντι 27 εργαζομένων στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

    Εκτίμηση για κερδοφορία το 2023

    Πάντως για τη χρονιά που πέρασε η διοίκηση της e-fresh αναμένει να περάσει σε κέρδη από ζημιές. Το ηλεκτρονικό κατάστημα της efresh βρίσκεται από τον περασμένο Σεπτέμβριο στην πλατφόρμα του μεγαλύτερου ελληνικού marketplace, του Skroutz. Μπαίνοντας σε μια μεγάλη δεξαμενή καταναλωτών που δέχεται σε μηνιαία βάση πάνω από 40 εκατ. επισκέψεις το e-fresh ποντάρει στην προσέλκυση νέων πελατών και στη διεύρυνση μεριδίων αγοράς.

    Σημειώνεται ότι το 2023 η αγορά των online σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 15% και έφτασε στα 306 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group.

    Μάλιστα η αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού της αγοράς αυξήθηκε από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους εξαιτίας της απόφασης της μεγαλύτερης αλυσίδας του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, της Σκλαβενίτης, να βάλει τέλος στη δωρεάν χρέωση για τις παραγγελίες έως 100 ευρώ.

    Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αυξάνουν στον μέσο όρος παραγγελίας τους ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών.

    Διαβάστε επίσης

    Οι εξελίξεις στην Avramar κρίνουν το μέλλον των ιχθυοκαλλιεργειών

    ΦΑΓΕ: Αύξησε τζίρο, τριπλασίασε κέρδη λόγω ανατιμήσεων

    Παπουτσάνης: Ποντάρει στα brand για ανάπτυξη – Πώς τα μέτρα Σκρέκα ανέτρεψαν τα σχέδια για το Αρκάδι



    ΣΧΟΛΙΑ