ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης της Δράμας με την Αμφίπολη και την Εγνατία Οδό μπαίνει στην τελική του φάση, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενέκρινε το Τεύχος Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών για το έργο ΣΔΙΤ του Κάθετου Άξονα Δράμα – Αμφίπολη (Παλαιοκώμη) με τους υποψήφιους: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, AKTOR – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και ΑΒΑΞ να ετοιμάζουν τις οικονομικές τους προτάσεις.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 248 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο αναμένεται να μεταμορφώσει την οδική υποδομή της περιοχής και να ενισχύσει σημαντικά τη σύνδεση της Βόρειας Ελλάδας με τα μεγάλα αστικά κέντρα, τα λιμάνια και τα βιομηχανικά κέντρα. Μετά την ολοκλήρωση του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες καλούνται πλέον να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, ανοίγοντας το δρόμο για την επόμενη φάση υλοποίησης ενός από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ στη χώρα.
Το έργο καλύπτει την αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού και την κατασκευή νέων τμημάτων συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων, από την Παλαιοκώμη έως τη Δράμα, με χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας. Παράλληλα, προβλέπεται η κατασκευή εννέα νέων κόμβων για την ασφαλή σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς και τη Δράμα, καθώς και η σύνδεση με το αστικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ασφαλή και γρήγορη διέλευση των οχημάτων χωρίς να διασχίζουν κατοικημένες περιοχές.
Το έργο περιλαμβάνει δύο βασικά τμήματα, το Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους περίπου 29,5 χιλιομέτρων και το Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, ενώ η σύμβαση ΣΔΙΤ προβλέπει συνολική διάρκεια 30 ετών, με τα πρώτα τρία χρόνια να αφιερώνονται στην κατασκευή και αναβάθμιση των υποδομών και τα υπόλοιπα 27 στη λειτουργία και συντήρηση.
Στο διαγωνισμό συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η AKTOR – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ και η ΑΒΑΞ, ενώ η επιλογή του αναδόχου γίνεται με βάση τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η οποία διασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια και αποτελεσματικότητα στη διαχείριση των δημόσιων πόρων.
Η σημασία του άξονα Δράμα – Αμφίπολη για την περιοχή είναι πολλαπλή. Η ολοκλήρωσή του θα αναβαθμίσει τη μετακίνηση επιβατών και εμπορευμάτων, καθώς θα συνδέει τη Δράμα με την Εγνατία Οδό και τις μεγάλες πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, επιτρέποντας την εύκολη πρόσβαση σε λιμάνια, αεροδρόμια και βιομηχανικές ζώνες. Παράλληλα, η κατασκευή του νέου δρόμου θα διευκολύνει την πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, ενισχύοντας τον τουρισμό και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.
Το έργο θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια, καθώς ο δρόμος δεν θα διέρχεται από κατοικημένες περιοχές, προσφέροντας μια σύγχρονη και ασφαλή οδική αρτηρία που ανταποκρίνεται στα πρότυπα των ταχείας κυκλοφορίας δρόμων.
Η προκήρυξη του έργου ΣΔΙΤ έγινε στα τέλη του 2022, παράλληλα με ένα ακόμη έργο ΣΔΙΤ για την αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι – Έδεσσα), προϋπολογισμού περίπου 445 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς πρόκειται για κρίσιμες οδικές αρτηρίες που εξυπηρετούν τις μεταφορικές ανάγκες της Βόρειας Ελλάδας, ενώ η ολοκλήρωσή τους αναμένεται να βελτιώσει συνολικά την οδική ασφάλεια, την ταχύτητα και την εμπορευματική διακίνηση στην περιοχή.
Διαβάστε επίσης:
Ιωάννινα – Κακαβιά: Προχωρούν οι μελέτες για τον αυτοκινητόδρομο – Πότε ξεκινάει τα έργα η ΑΒΑΞ
ΑΚΤΩΡ: Με ανεκτέλεστο 4,3 δισ. και ταμείο 246 εκατ., παρών σε διαγωνισμούς 2,5 δισ. ευρώ
ΕΛΕΜΚΑ: Η θυγατρική της ΜΕΤΚΑ στο τιμόνι της αναβάθμισης της Β’ Ακτής Βούλας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νέα φάρμακα για το αδυνάτισμα: Στα σκαριά νέοι συνδυασμοί, στόχος η απώλεια μυϊκής μάζας, εξηγεί ο Πλ. Τζούλης
- Σε ρυθμούς ανανέωσης οι Έλληνες εφοπλιστές: Τα παλιά πλοία φεύγουν, τα νέα έρχονται
- Γιώργος Μουτάφης: Ποιος είναι ο Ελληνας επικεφαλής της Fincantieri που «χτίζει» πλοία σε όλο τον κόσμο
- Ομιλία Μητσοτάκη: Η γκρίνια και η τσέπη
