• Business

    Cosco: Γιατί αναμένει αύξηση της εμπορικής κίνησης στο λιμάνι του Πειραιά

    cosco


    Σημαντικά οφέλη αναμένεται να αποκομίσει ο Πειραιάς, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας, από τη νέα κοινοπραξία-γίγαντα που θα στήσουν οι τρεις ιαπωνικοί ναυτιλιακοί κολοσσοί Nippon Yusen KK (NYK), Mitsui OSK Lines (MOL) και Kawasaki Kisen Kaisha Ltd. (K Line), σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η διοίκηση της Cosco, η οποία καλοσώρισε τα νέα της δημιουργίας της κοινοπραξίας αυτής.

    Για την Cosco, αυτή η ένωση των δραστηριοτήτων των τριών ιαπωνικών ναυτιλιακών στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων – η οποία θεωρείται ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά παραδείγματα των μέτρων που παίρνουν οι εταιρείες ώστε να προσαρμοστούν κατά το δυνατό σε μια αγορά που οι χαμηλοί ναύλοι αποτελούν τη νόρμα – είναι μια θετική εξέλιξη. Από τη στιγμή που η παρουσία της K Line στον Πειραιά είναι ήδη πολύ ισχυρή, οι προοπτικές της προσέλκυσης και των άλλων δύο ιαπωνικών γιγάντων στο λιμάνι – μέσω της κοινοπραξίας – είναι πολύ αυξημένες, γεγονός που θα συνεισφέρει τα μέγιστα, τόσο στην κατακόρυφη αύξηση της εμπορικής κίνησης όσο και στην καθιέρωση του Πειραιά ως ένα από τους κυριότερους εμπορευματικούς σταθμούς στην Ευρώπη και τον κόσμο, κάτι που αποτελεί άλλωστε και στρατηγικό στόχο της Cosco.

    mol
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “MOL Performance” της MOL

    Επιπλέον, η προτίμηση που δείχνουν τα τελευταία χρόνια στον Πειραιά και γενικότερα στα λιμάνια της Λεκάνης της Μεσογείου οι διεθνείς ναυτιλιακές (όπως είναι η ίδια η Cosco, η γερμανική Hapag-Lloyd κ.α.) αλλά και οι εταιρείες που διακινούν αγαθά από την Ασία προς την Ευρώπη, αναμένεται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο από τη νέα κοινοπραξία των NYK-MOL-K Line και να δώσει περαιτέρω ώθηση στους στόχους της Cosco να καταστήσει το ελληνικό λιμάνι την κύρια εμπορική πύλη προς την Ασία.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι η Cosco, καίριος στόχος της οποίας είναι να εκτοξεύσει τον όγκο της εμπορικής κίνησης μετατρέποντας τον Πειραιά σε κύριο εμπορευματικό σταθμό της στην Ευρώπη και στο λεγόμενο “Κεφάλι του Δράκου”, προχώρησε στην εξαγορά του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ (που ανέρχεται σε ποσοστό 51%) τον Αύγουστο του 2016 καταβάλλοντας το ποσό των 280,5 εκατ. ευρώ και έκανε πραγματικότητα μια από τις μεγαλύτερες ιδιωτικοποιήσεις που έχουν λάβει χώρα στην Ελλάδα από την απαρχή της οικονομικής κρίσης το 2009.

    cosco πειραιας

    Η κοινοπραξία των NYK-MOL-K Line

    Οι τρεις μεγαλύτερες ιαπωνικές ναυτιλιακές, όπως ανακοίνωσαν, πρόκειται να ενώσουν τις δραστηριότητές τους στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, οδηγώντας έτσι στη δημιουργία μιας κοινοπραξίας-μαμούθ που θα αποτελεί την έκτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κλάδο των εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

    Οι τρεις ναυτιλιακές προχωρούν σε αυτή την κίνηση προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση που πλήττει τη βιομηχανία και η οποία επιβάλλει δραστικά μέτρα ώστε οι συνέπειές της να περιοριστούν στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

    Σημειώνεται ότι το μέγεθος της κοινοπραξίας θα είναι τέτοιο, ώστε θα ελέγχει ποσοστό της τάξεως του 7% των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με όσα ανέφερε η κοινή ανακοίνωση των τριών εταιρειών.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μειωμένα τα έσοδα από τη ναυτιλία στην Κύπρο, μειωμένο και το μερίδιο αγοράς των ελληνικών εταιρειών

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πρωταθλητές οι Έλληνες εφοπλιστές. Αγόρασαν μέσα σε ένα μήνα 28 πλοία αξίας 1,2 δισ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μεγάλος διαγωνισμός του mononews. Δίνουμε 5 δωροεπιταγές από τα Attica αξίας 1.000 ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ