ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε μια περίοδο που η παγκόσμια αγορά πολυτελών ειδών επιβραδύνει, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται περισσότερο προς τις εμπειρίες και εμφανίζονται πιο φειδωλοί μετά από μια μακρά περίοδο έντονων αυξήσεων τιμών, στην Ελλάδα τα luxury brands όχι μόνο αντέχουν – αλλά ανθούν.
Παρά τον επίμονα υψηλό πληθωρισμό και τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες, οι εταιρείες ειδών πολυτελείας καταγράφουν εντυπωσιακές επιδόσεις, διευρύνοντας πωλήσεις και κερδοφορία. Η ισχυρή τουριστική ζήτηση, σε συνδυασμό με την ενίσχυση της εγχώριας κατανάλωσης από καταναλωτικό κοινό με υψηλή αγοραστική δύναμη , εκτοξεύει τα μεγέθη των εμβληματικών οίκων όπως η Hermès και η Louis Vuitton, που στην Ελλάδα κάνουν «χρυσές» δουλειές.
Τζίρος 77,8 εκατ. ευρώ για τη Louis Vuitton
Είναι χαρακτηριστικό Louis Vuitton στην Ελλάδα κατέγραψε πέρυσι νέο ιστορικό υψηλό τόσο σε επίπεδο τζίρου όσο και στην κερδοφορία. Ειδικότερα, όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις του 2024, η Louis Vuitton Ελλάς θυγατρική του γαλλικού κολοσσού LVMH, σημείωσε πωλήσεις σε 77,890 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 20,2% σε σύγκριση με τα 64,841 εκατ. ευρώ του 2023.
Ενώ και φέτος με ώθηση από τον τουρισμό αλλά και από την αξιοποίηση της εσωτερικής αγοράς οι επιδόσεις αναμένεται να είναι ακόμη καλύτερες. Αλλωστε, όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις από τη διοίκησή της, «η εικόνα των μελλοντικών διεθνών μετακινήσεων και του εισερχόμενου τουρισμού είναι θετική. Εφόσον τα θετικά σημεία επιβεβαιωθούν, και σε συνδυασμό με την αποτελεσματική εκμετάλλευση της εσωτερικής αγοράς, αναμένεται να υπάρξει μια ακόμη ενίσχυση της ζήτησης».
Με σημεία πώλησης στη Μύκονο όπου η εταιρεία ήδη λειτουργεί κατάστημα στη θέση «Τρία Πηγάδια» και από τον περασμένο Απρίλιο στο Namos Village σε τουριστικά υψηλής προβολής σημεία, ενισχύουν περαιτέρω το τουριστικό αποτύπωμα του brand. Σημειώνεται ότι οι εγκαταστάσεις του εστιατορίου Zuma όπου η εταιρεία είχε ανοίξει εποχικό κατάστημα έκλεισε και η Louis Vuitton άνοιξε κατάστημα στη χώρα της Μυκόνου στη θέση «Τρία Πηγάδια- Μεγάλος Κήπος» ενώ εντός της περσινής χρήσης ξεκίνησε η λειτουργία του νέου καταστήματος εντός της εμπορικού κέντρου Astir Marina στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Στα 17,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Με σταθερό πυρήνα το εμβληματικό κατάστημα της Βουκουρεστίου, η Louis Vuitton Ελλάς ενίσχυσε τις επιδόσεις της και το 2024, καταγράφοντας ισχυρή κερδοφορία και διατηρώντας υψηλά περιθώρια. Το μικτό κέρδος της εταιρείας ανήλθε στα 35,2 εκατ. ευρώ, ενώ το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε 17,6 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2023. Η επίδοση προ φόρων διαμορφώθηκε στα 23,3 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 24% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων και η αυστηρή διαχείριση του λειτουργικού κόστους συνέβαλαν στην επίτευξη υψηλών αποδόσεων, παρά το αυξημένο κόστος μισθοδοσίας και λειτουργίας. Το σύνολο του κόστους προσωπικού για το 2024 ανήλθε σε 4,74 εκατ. ευρώ, ενώ το απασχολούμενο προσωπικό έφτασε τα 68 άτομα, αυξημένο κατά 4 εργαζομένους σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Μέρισμα
Η εξαιρετική κερδοφορία της Louis Vuitton Hellas είχε και έμπρακτο αποτύπωμα για τη μητρική, καθώς ενίσχυσε σημαντικά τις ταμειακές της ροές. Στο πλαίσιο αυτό, η Τακτική Γενική Συνέλευση της εταιρείας, στις 10 Οκτωβρίου 2024, ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 4,5 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της χρήσης 2023. Επιπλέον, προς τα τέλη του έτους, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη χορήγηση προμερίσματος ύψους 13 εκατ. ευρώ έναντι των αποτελεσμάτων της χρήσης 2024, ενώ προβλέπεται και η καταβολή πρόσθετου μερίσματος ύψους 4,6 εκατ. ευρώ στους μετόχους.
Διψήφια ανάπτυξη και για την Hermes στην Ελλάδα
Στην ίδια κατεύθυνση και η θυγατρική του ομίλου Hermes στην Ελλάδα πέτυχε πέρυσι διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 27,6% αξιοποιώντας τόσο τη λιανική παρουσία της στην Αθήνα όσο και τη δραστηριότητα στη χονδρική διανομή πολυτελών ειδών. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για τη χρήση 2024, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 25,332 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, το μικτό περιθώριο κέρδους διευρύνθηκε σημαντικά, καθώς τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 44,74%, στα 12,126 εκατ. ευρώ.
Το λειτουργικό αποτέλεσμα της χρήσης ανήλθε σε 4,748 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 3,984 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 26,06% σε ετήσια βάση.
Παράλληλα, η εταιρεία διατήρησε τη γενναιόδωρη πολιτική απόδοσης μερισμάτων. Κατά τη διάρκεια του 2024 κατέβαλε μέρισμα ύψους 3,309 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της προηγούμενης χρήσης, ενώ έχει ήδη προταθεί η εκ νέου διανομή μερίσματος 3,853 εκατ. ευρώ, με την τελική έγκριση να αναμένεται από την ετήσια γενική συνέλευση.
Σημαντικό μέρος της ρευστότητας της Hermes εντάσσεται σε ενδοομιλικούς μηχανισμούς χρηματοοικονομικής διαχείρισης. Οι απαιτήσεις από συνδεδεμένα μέρη διαμορφώθηκαν σε 5,028 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024 και αφορούν κυρίως συμμετοχή της εταιρείας σε cash pooling με τη μητρική Hermes International.
Διαβάστε επίσης
Σπιτικό φαγητό… δια χειρός Σκλαβενίτη – Γιατί επενδύει στην αλυσίδα εστίασης
Menne: Διεύρυνση ζημιών και νέες ενέσεις ρευστότητας για τα παγωτά της οικογένειας Φιλίππου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Intrum AB: Ποιος αναλαμβάνει νέος CEO με άμεση ισχύ
- Δολοφονία Κυριακής Γρίβα: Ομόφωνα ένοχος ο 40χρονος, για ανθρωποκτονία από πρόθεση
- Ντμίτρι Πεσκόφ: Λάβαμε υπ’ όψιν δήλωση του προέδρου Τραμπ – Η ειδική στρατιωτική επιχείρηση συνεχίζεται
- Έβερτον: Πούλησε τη γυναικεία ομάδα της να συμμορφωθεί με τις οικονομικές παραμέτρους της Premier
