Με αύξηση τζίρου, ενίσχυση κερδοφορίας και μέρισμα 11,6 εκατ. ευρώ προς τους ιδιοκτήτες της μητρικής, δηλαδή το CVC, ο όμιλος Evergood (πρώην Goody’s) επιβεβαιώνει τη δυναμική του στον κλάδο της οργανωμένης εστίασης, κόντρα στις πληθωριστικές πιέσεις και το αυξημένο λειτουργικό κόστος.

Ο όμιλος Evergood, θυγατρική της Vivartia (CVC), φέρει από τον Απρίλιο νέο όνομα που συνδυάζει τα δύο ιστορικά του brands, Goody’s και Everest, διατηρώντας στο χαρτοφυλάκιό του και τις αλυσίδες Flocafe, La Pasteria και – από φέτος – το Jackaroo στο οποίο απέκτησε συμμετοχή 60%.  Με επικεφαλής τον Θανάση Παπανικολάου, ο όμιλος επενδύει στην ανάπτυξη του travel business, αξιοποιώντας την αυξημένη τουριστική κίνηση, και εντείνει τη διεθνή επέκταση των σημάτων του, στοχεύοντας στη διεύρυνση του αποτυπώματός του και των οικονομικών μεγεθών.

1

Στα 265 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024

Ήδη, το 2024, ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε κατά 10,08% φτάνοντας τα 265 εκατ. ευρώ (σ.σ. σε επίπεδο συστημικών πωλήσεων ξεπέρασε τα 341 εκατ. ευρώ) ενώ καταγράφηκε άνοδος σε όλα τα βασικά οικονομικά μεγέθη, από τα EBITDA έως τα καθαρά κέρδη, παρά τις εξωτερικές πιέσεις από πληθωρισμό και αυξημένα κόστη. Ενώ διεύρυνε σημαντικά το διεθνές αποτύπωμα με το άνοιγμα νέων καταστημάτων σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή κάτι αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος.

Όπως προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις για την περσινή χρήση, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 37,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα από τα 35,4 εκατ. ευρώ του 2023, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 16,3 εκατ. ευρώ (από 14,2 εκατ. ευρώ) και τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 12,4 εκατ. ευρώ (από 10,4 εκατ. ευρώ). Από αυτά, 11,6 εκατ. ευρώ αποδόθηκαν στους ιδιοκτήτες της μητρικής εταιρείας και 800 χιλ. ευρώ σε μη ελέγχουσες συμμετοχές.

Αναδιάρθρωση δανεισμού και αρνητικό κεφάλαιο κίνησης

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε την 31η Δεκεμβρίου 2024 σε 101,76 εκατ. ευρώ, με ποσό 81,69 εκατ. ευρώ να αφορά σε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και ποσό 20,07 εκατ. ευρώ να αφορά σε βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις. Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα διαμορφώθηκαν σε 16,37 εκατ. ευρώ.

Επίσης, το κεφάλαιο κίνησης για τον Όμιλο και για την Εταιρεία είναι αρνητικό, με το σύνολο της αξίας των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων να υπερβαίνει τη συνολική αξία των κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων κατά ποσό 23,64 εκατ. ευρώ και 1,51 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. «Ο Όμιλος και η Εταιρεία, στο πλαίσιο ενδεχόμενης ανάγκης ενίσχυσης της ρευστότητας και με δεδομένη τη στήριξη του Ομίλου στον οποίο ανήκει, εξετάζουν μία σειρά πρόσθετων ενεργειών, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την αποτελεσματική εκμετάλλευση και διακίνηση κεφαλαίων μεταξύ των εταιρειών του ομίλου στον οποίο εντάσσεται, αναθεώρηση υφιστάμενων συμφωνιών με συνεργάτες ή άλλα κατάλληλα μέτρα για την εξομάλυνση των ανωτέρω», αναφέρει η διοίκηση.

Το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου αυξήθηκε στα 75,42 εκατ. ευρώ, από 62,98 εκατ. ευρώ. Πάντως, στο τέταρτο τρίμηνο της περασμένης χρήσης, ο όμιλος προχώρησε σε αναδιάρθρωση των δανειακών ομολογιακών συμβάσεων με ευνοϊκούς όρους: χαμηλότερο επιτόκιο, επέκταση της χρονικής διάρκειας και δυνατότητα έκδοσης νέων ομολογιών.

Οι πωλήσεις ανά brand

Οι καθαρές πωλήσεις των Goody’s σημείωσαν αύξηση 5,2% σε σχέση με το 2023, με αιχμή το Goody’s Burger House, του οποίου συνεχίστηκε η ανάπτυξη εντός της περσινής χρήσης με το άνοιγμα δύο νέων franchise σημείων στη Βάρη και στην Τρίπολη. Η διεθνοποίηση του brand, που αναπτύσσεται επίσης μέσω συστήματος δικαιόχρησης, συνεχίστηκε και πέρυσι με την έναρξη λειτουργίας συνολικά πέντε καταστημάτων: δύο στην Κύπρο, δύο στη Σαουδική Αραβία και ένα στη Ρουμανία.

Σε ό,τι αφορά τα Everest, όπου εντός του 2024 ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 15 νέα καταστήματα franchise στην Κρήτη, σε Ηράκλειο και Χανιά, οι συνολικές καθαρές πωλήσεις σημείωσαν αύξηση κατά 6,7% έναντι του 2023. Επιπλέον, ενίσχυσαν σημαντικά την ψηφιακή τους παρουσία, με αποτέλεσμα την προσέλκυση 415.000 νέων επισκεπτών. Σημειώνεται ότι το Everest app αποτελεί το κύριο κανάλι ψηφιακών αγορών, συγκεντρώνοντας πάνω από το 77% των online συναλλαγών. Οι ενεργοί χρήστες του app αυξήθηκαν κατά 151%.

Ανάπτυξη πωλήσεων κατά 9,4% πέτυχε και το Flocafe, με το σήμα να αναπτύσσεται εντός της περσινής χρήσης τόσο στο Κατάρ όσο και στην Ολλανδία, με το άνοιγμα δύο και τριών νέων καταστημάτων Flocafe Espresso Room αντίστοιχα. Στην εγχώρια αγορά άνοιξε ένα νέο κατάστημα, επίσης της ίδιας τυπολογίας, στη Βάρη Αττικής.

Τέλος, στασιμότητα παρουσίασαν οι πωλήσεις του συστήματος La Pasteria, που παρέμειναν στα επίπεδα του 2023.

Πρόβλεψη για ενίσχυση πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας

Για το 2025, η διοίκηση της Evergood προσδοκά περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου, με στοχευμένες κινήσεις που εστιάζουν στην εισαγωγή νέων κατηγοριών σύμφωνα με τις διεθνείς διατροφικές τάσεις, στην τεχνολογική αναβάθμιση και τη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, αλλά και στη διεθνή επέκταση με ανάπτυξη των σημάτων στο εξωτερικό. Η στοχευμένη ανάπτυξη των αλυσίδων στο εξωτερικό αποτελεί σημαντική προτεραιότητα για τα σήματα του Ομίλου. Για το 2025, αναμένεται η υλοποίηση ενός πλάνου ανάπτυξης καταστημάτων στο εξωτερικό, σηματοδοτώντας τη δέσμευση του Ομίλου για διεθνή επέκταση.

Στο επίκεντρο βρίσκονται νέες συνεργασίες με στρατηγικούς εταίρους, η ενίσχυση του δικτύου franchise και η αξιοποίηση των υφιστάμενων παρουσιών σε αγορές όπως η Σαουδική Αραβία, η Κύπρος και η Ρουμανία, με στόχο την περαιτέρω διείσδυση σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Παράλληλα, κομβικός παραμένει ο τομέας του travel business, όπου ο Όμιλος διατηρεί σταθερή παρουσία σε αεροδρόμια, λιμάνια, ΣΕΑ και πλοία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Η περαιτέρω ενίσχυση της στρατηγικής παρουσίας σε όλα τα σημεία του travel business, αξιοποιώντας την αυξημένη τουριστική κίνηση, βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητες της διοίκησης του Ομίλου.

Έμφαση δίνεται επίσης στην ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, το οποίο αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης, με επενδύσεις σε τεχνολογίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία του χρήστη και αυξάνουν την πιστότητα, ιδίως μέσω των εφαρμογών των brands.

Διαβάστε επίσης

ΜΕΒΓΑΛ: Κερδίζει μερίδια, σπριντάρει στις διεθνείς αγορές

Toyota Ελλάς: Γεμίζει τα ταμεία της μητρικής – Εντυπωσιακές επιδόσεις

Οι επενδυτικοί παράλληλοι βίοι Σκλαβενίτη- Παντελιάδη