• Business

    Χρυσές δουλειές και στην ένδυση για τα αδέλφια Κυρκίνη της efood

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της efood

    Παμίνος Κυρκίνης, Συνιδρυτής και CEO της efood


    Άλλο ένα επενδυτικό εγχείρημα έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν τα αδέλφια Κυρκίνη, οι εμπνευστές της efood, της μεγαλύτερης πλατφόρμας διανομής φαγητού στην Ελλάδα, που εξαγόρασε ο γερμανικός όμιλος Delivery Hero το 2015.

    Αυτή τη φορά στον κλάδο της ένδυσης, όπου με την εταιρεία τους Sport & Fashion Freedom ΑΕ, έχουν καταφέρει μέσα σε μια τετραετία να εμφανίζουν αξιοζήλευτες επιδόσεις, υπερδιπλασιάζοντας τζίρους και κέρδη.

    Άλμα στις πωλήσεις

    H εταιρεία, που διακινεί στην ελληνική αγορά, μεταξύ άλλων, τα γνωστά brands Converse, Karl Lagerfeld, Missoni, Ted Baker, G-Star Row, Ecoalf και Toms, έκλεισε το 2022 με πωλήσεις 25,717 εκατ. ευρώ έναντι 17,889 εκατ. ευρώ το 2021  πετυχαίνοντας μια αύξηση της τάξης του 43,7%.

    Το μικτό κέρδος επί των πωλήσεων  ανήλθε σε 7.834 εκατ. ευρώ έναντι του ποσού 5.578 εκατ. ευρώ  της προηγούμενης χρήσεως 2021.

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν χθες, τα EBITDA εκτοξεύτηκαν κατά 85,57% και διαμορφώθηκαν σε 2,760 εκατ. ευρώ από 1,487 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

    Κατά 115,44% αυξήθηκαν τα κέρδη προ φόρων, τα οποία από 1,050 εκατ. ευρώ το 2021 πέρυσι ανέβηκαν στα 2,262 εκατ. ευρώ.

    Υπερδιπλασιασμός κερδοφορίας

    Αλλά και στην τελική γραμμή του ισολογισμού, η εταιρεία με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Κωνσταντίνο Κυρκίνη και αντιπρόεδρο τον Παμίνο Κυρκίνη, εμφανίζει εντυπωσιακές επιδόσεις, καθώς τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν  κατά 117,5% και διαμορφώθηκαν στα  1,746 εκατ. ευρώ από 804 χιλιάδες ευρώ το 2021.

    Στα παραπάνω μικτά αποτελέσματα και μετά από τα σε αυτά λοιπά προστιθέμενα συνήθη έσοδα, καθώς και μετά τα από σε αυτά λοιπά αφαιρούμενα λειτουργικά κόστη και έξοδα, προέκυψαν κέρδη προ φόρων ποσού 2,262 εκατ. ευρώ, τα οποία προστιθέμενα με το υπόλοιπο κερδών προηγούμενων χρήσεων ποσού 1,726 εκατ. ευρώ και αφαιρώντας τον φόρο εισοδήματος ποσού 516.337 ευρώ, το ειδικό αποθεματικό από το μη επιστραφέν ποσό της επιστρεπτέας προκαταβολής και το τακτικό αποθεματικό της χρήσης 2021 διαμόρφωσαν τελικώς το συνολικό αποτέλεσμα των κερδών εις νέο στο ποσό 3,358 εκατ. ευρώ.

    Εκτός από τις πωλήσεις και τα κέρδη της η εταιρεία αύξησε σε 34 άτομα το υπαλληλικό προσωπικό της από 30 που ήταν το 2021.

    Η τροχιά ανάπτυξης σε μια τετραετία

    Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αγορά ένδυσης ουσιαστικά από το 2019 όπου έκλεισε και την πρώτη της ολοκληρωμένη οικονομική χρήση, εμφανίζοντας πωλήσεις ύψους 5,3 εκατ. ευρώ.

    Η Sport & Fashion Freedom κατάφερε και εν μέσω πανδημίας, όταν η αγορά ένδυσης είχε σχεδόν καταρρεύσει, να αυξήσει σε 12 εκατ. ευρώ τις πωλήσεις πετυχαίνοντας ταυτόχρονα θετικό τελικό αποτέλεσμα.

    Σημειώνεται τέλος ότι η εταιρεία έχει συμμετοχή 10% στην Up trend, την εταιρεία που έστησαν τα δύο αδέλφια μαζί με τους βασικούς μετόχους της Βeyond Lifestyle, τον Παύλο Καλαμαρίδη και τον Σάμι Φάις και δραστηριοποιείται στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο και στις εισαγωγές ειδών σε ένα ευρύ φάσμα του κλάδου ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ, προϊόντα που απευθύνονται σε άνδρες, γυναίκες και παιδιά.

    Επιπλέον η Sport & Fashion Freedom συμμετέχει στη NOTOS COM ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ Α.Ε.Β.Ε. με ποσοστό 1,4610%.

    Οι επιφυλάξεις του Ορκωτού

    Τέλος, θα  πρέπει να σημειωθεί ότι ο ορκωτός, που υπογράφει τις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας εκφράζει βάση για γνώμη με επιφύλαξη σε δύο ζητήματα και ειδικότερα τη μη πρόβλεψη απομείωσης αποθεμάτων ύψους 260.000 ευρώ, με συνέπεια τα  ίδια κεφάλαια της εταιρείας κατά την 31.12.2022 να εμφανίζονται ισόποσα αυξημένα και τα αποτελέσματα χρήσης αυξημένα κατά ποσό 160 χιλ. περίπου, καθώς και στο γεγονός ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις της Εταιρείας για τις χρήσεις 2018 έως και 2022 δεν έχουν εξεταστεί από τις φορολογικές αρχές, με συνέπεια να μην έχουν καταστεί οριστικές για τις χρήσεις αυτές.

    Διαβάστε επίσης:

    Το τέλος της InstaShop στην Ελλαδα και το σερί των λουκέτων στο q-commerce

    Marks & Spencer Μαρινόπουλος: Στα αυξημένα κόστη χάθηκε η άνοδος του τζίρου

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Τι είδε στα νερά «Σέλι» και «Διός» και επένδυσε με Ταμβακάκη και Καραμούζη



    ΣΧΟΛΙΑ