• Business

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Τι είδε στα νερά «Σέλι» και «Διός» και επένδυσε με Ταμβακάκη και Καραμούζη

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Απόστολος Ταμβακάκης, Νίκος Καραμούζης

    Σπύρος Θεοδωρόπουλος, Απόστολος Ταμβακάκης, Νίκος Καραμούζης


    Σε μια αγορά, η συνολική αξία της οποίας ξεπερνά το 1,32 δισ. ευρώ (ΙΟΒΕ, 2022) μπαίνει ο επιχειρηματίας Σπύρος Θεοδωρόπουλος εξαγοράζοντας από κοινού με τους Απόστολο Ταμβακάκη και Νίκο Καραμούζη το πλειοψηφικό πακέτο της Σ. Μεντεκίδης ΑΕ. 

    Η εταιρεία εμφιάλωσης νερού, γνωστή από τα brands «Σέλι» και «Διός», περνά στον έλεγχο της Water Invest, εταιρείας που συστάθηκε για τον σκοπό αυτό με αρχικό κεφάλαιο 12,38 εκατ. ευρώ.

    Όπως επιβεβαιώνουν πηγές στο mononews, αν και στη μετοχική σύνθεση της Water Invest δεν αποτυπώνεται η συμμετοχή του κ. Θεοδωρόπουλου, παρά μόνο τα funds Smerk Medium Cap και Eos Hellenic Renaissance με επικεφαλής τους κ.κ. Καραμούζη και Ταμβακάκη, η επένδυση είναι κοινή. Άλλωστε στο Δ.Σ. της εταιρείας συμμετέχει η κ. Μαρία Γεώργαλου, η οποία είναι αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Bespoke SGA Holdings, του επενδυτικού βραχίονα του επιχειρηματία κ. Θεοδωρόπουλου.

    Η εταιρεία δραστηριοποιείται  στην αγορά του εμφιαλωμένου από το 1992. Διαθέτει δύο μονάδες εμφιάλωσης. Η μία βρίσκεται στον Νομό Πιερίας, στην περιοχή Καρίτσα, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΔΙΟΣ». Η δεύτερη μονάδα εμφιάλωσης βρίσκεται στο νομό Κοζάνης, περιοχή Σπηλιά Κοζάνης, όπου εμφιαλώνεται το φυσικό μεταλλικό νερό με την εμπορική επωνυμία «ΣΕΛΙ».

    Τα νερά από τη βόρεια Ελλάδα

    Δραστηριοποιείται κυρίως στον χώρο της βόρειας Ελλάδας ενώ το μερίδιό της στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ανέρχεται στο εννεάμηνο στο 2,5%.

    Οι πωλήσεις της το 2022 ήταν στα 16,7 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 13,55 % συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση. Ένα μέρος των πωλήσεων προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Όπως αποτυπώνεται στις οικονομικές καταστάσεις από τα 16,7 εκατ. ευρώ περίπου 380.000 ευρώ είναι από την πώληση εμπορευμάτων κυρίως σε χώρες της ΕΕ. Το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων ανήλθε σε 772.122 ευρώ  από 1,114 εκατ. ευρώ το 2021 και το καθαρό αποτέλεσμα σε 573.813 ευρώ από 940.620 ευρώ το 2021.  Τα αποτελέσματα εις νέο ανήλθαν σε 6.090.089,12 ευρώ για τη χρήση 2022 έναντι 5.927.083,00 ευρώ της χρήσης 2021, δηλαδή παρουσίασαν μία αύξηση κατά 2,75%.

    Το σύνολο της καθαρής θέσης ήταν 13,8 εκατ. ευρώ.

    Οι  βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις ανέρχονται σε 6.609.578,03 ευρώ έναντι 7.396.342,53 ευρώ της προηγούμενης χρήσης. Ο μακροπρόθεσμος δανεισμός στις 31/12/2022 ήταν στα 3,2 εκατ. ευρώ και οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις από τραπεζικά δάνεια στα 2,1 εκατ. ευρώ.

    Η εταιρεία με επικεφαλής τον Δημήτρη Μεντεκίδη τον περασμένο Οκτώβριο ενέκρινε τη διανομή μερίσματος ύψους 2 εκατ. ευρώ.

    Η εικόνα της αγοράς

    Σύμφωνα την τελευταία έρευνα του ΙΟΒΕ, που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του Συνδέσμου Ελληνικών Φυσικών Μεταλλικών Νερών (ΣΕΦΥΜΕΝ) το μεγαλύτερο μέρος  των πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού εκτιμάται ότι πραγματοποιείται σε φιάλες μισού λίτρου (κατά 40,6%) και 1,5 λίτρου (45,1%).

    Η συνολική αξία πωλήσεων εμφιαλωμένου νερού έφτασε τα 1,2 δισ. ευρώ το 2021 και εκτιμάται σε 1,32 δισ. ευρώ το 2022. Το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τα σημεία Ho.Re.Ca.: 849 εκατ. ευρώ το 2021 και 932 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση του 2022.

    Αντίστοιχα, οι πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ κάλυπταν 162 εκατ. ευρώ το 2021, με εκτίμηση για 176 εκατ. ευρώ το 2022, τα περίπτερα 121 εκατ. ευρώ το 2021 και αντίστοιχα, 131 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση του 2022 και η μικρή λιανική 75 εκατ. ευρώ το 2021 και 81 εκατ. ευρώ στην εκτίμηση για το 2022.

    Διαβάστε επίσης

    Αρ. Παντελιάδης: Ψεύτικες ελπίδες ότι οι τιμές θα επιστρέψουν στα προ κρίσης επίπεδα

    Delivery Hero: Ξαφνικός «θάνατος» για το InstaShop στην Ελλάδα

    Αλέξανδρος Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Οι προσφορές κράτησαν στον… αφρό τη μπίρα



    ΣΧΟΛΙΑ