Η μετοχή της Carlsberg υποχώρησε κατά 4,4% μετά την ανακοίνωση ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις της μειώθηκαν κατά 1,7% — ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από τις προβλέψεις των αναλυτών.

Ο CEO της εταιρείας, Jacob Aarup-Andersen, απέδωσε την κάμψη στην υποτονική καταναλωτική ζήτηση, λόγω της αύξησης του κόστους βασικών αγαθών, που αποτρέπει τους καταναλωτές από «προσωπικά» έξοδα, όπως η μπύρα. Επισήμανε επίσης ότι ο εμπορικός πόλεμος που έχει ξεκινήσει ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ εντείνει την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα.

1

Παρά τις προκλήσεις, η Carlsberg αναθεώρησε ανοδικά τις εκτιμήσεις της για την κερδοφορία του 2025, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης μπύρας κατά το θερμό ευρωπαϊκό καλοκαίρι. Πλέον, η εταιρεία αναμένει αύξηση λειτουργικών κερδών 3%-5%, αντί για 1%-5% που είχε ανακοινώσει αρχικά. Η μετοχή της έχει ενισχυθεί συνολικά κατά 18% από τις αρχές του έτους.

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία της ανακοίνωσης αφορά την Κίνα. Αν και η συνολική κατανάλωση μπύρας είναι περιορισμένη, οι πωλήσεις premium ετικετών σημείωσαν άνοδο, οδηγώντας σε αύξηση 1% στις συνολικές πωλήσεις της Carlsberg στην περιοχή — επίδοση που ξεπέρασε ανταγωνιστές όπως η Anheuser-Busch InBev, η οποία κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα.

Ο Aarup-Andersen τόνισε επίσης ότι η Carlsberg προχωρά σε αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, προκειμένου να ανταποκριθεί στη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά, κυρίως μεταξύ των νέων που επιλέγουν όλο και συχνότερα τη νηφαλιότητα.

Διαβάστε επίσης

Πληροφορική: Εξαγορές, deals και είσοδος σε νέες αγορές εκτινάσσουν τα έσοδα

UnitedHealth Group: Ο Buffett και ο Tepper ποντάρουν στη μετοχή και την εκτοξεύουν στο +14%

ΒΟΑΚ: Βήμα-βήμα η κατασκευή του έργου που θα ενώσει την Κρήτη – Το σχέδιο και τα χρονοδιαγράμματα