• Business

    Β. Μαρινάκης εναντίον Idan Ofer: Στα δικαστήρια για ένα πλοίο

    Βαγγέλης Μαρινάκης ναυτιλία

    Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής Capital Maritime


    Δικαστική διαμάχη έχει ξεσπάσει ανάμεσα στη ναυτιλιακή Capital Maritime, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, και τη ναυτιλιακή Eastern Pacific Shipping (EPS), συμφερόντων του Idan Ofer, με μήλον της έριδος ένα φορτηγό πλοίο που ανήκε στη χρεοκοπημένη νοτιοκορεάτικη εταιρεία Hanjin Shipping, το οποίο μια τράπεζα της Νότιας Κορέας πούλησε ταυτόχρονα και στις δύο εταιρείες.

    Συγκεκριμένα, η νοτιοκορεάτικη τράπεζα KEB Hana – στην οποία έχει περάσει η νομική κυριότητα του πλοίου μετά την κατάρρευση της Hanjin – αρχικά προχώρησε στην πώληση του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Hanjin Cape Lambert (χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής 2009) στην εταιρεία του Ofer, η οποία συμφώνησε να το εξαγοράσει καταβάλλοντας ποσό ύψους 17,5 εκατ. δολαρίων.

    Η συμφωνία υπεγράφη στις 14 Νοεμβρίου του τρέχοντος έτους με τη ναυλομεσιτική Clarksons να λειτουργεί ως broker ανάμεσα στα δύο συμβαλλόμενα μέρη.

    idan ofer
    Idan Ofer, εφοπλιστής Eastern Pacific Shipping (EPS)

    Και εδώ είναι που μπαίνει στην ιστορία ο κ. Μαρινάκης.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, η νοτιοκορεάτικη τράπεζα, την ίδια στιγμή που ολοκλήρωνε την πώληση του πλοίου στην EPS, συμφωνούσε να το πουλήσει και στην Capital του Έλληνα εφοπλιστή!

    Ειδικότερα, είχε έρθει σε συμφωνία με την Capital ώστε η εταιρεία να εξαγοράσει το Hanjin Cape Lambert για 18,7 εκατ. δολάρια, δηλαδή θα πλήρωνε για το πλοίο 1,2 εκατ. δολάρια παραπάνω από την EPS.

    Το γεγονός έγινε γνωστό και στη ναυτιλιακή του Ofer, που άμεσα έσπευσε να μπλοκάρει την πώληση στην ελληνική ναυτιλιακή, διατάσσοντας στις 18 Νοεμβρίου την έκδοση δεσμευτικής απόφασης διεθνούς ισχύος μέσω του Ανώτατου Δικαστηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, έτσι ώστε η KEB Hana να μη μπορεί να πουλήσει το πλοίο.

    hanjin
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Hanjin Cape Lambert” της Hanjin Shipping είναι χωρητικότητας 179.147-dwt και κατασκευής του έτους 2009

    Η απίστευτη αυτή ιστορία έχει εγείρει τις εντυπώσεις στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα καθώς είναι εξαιρετικά σπάνια περίπτωση δύο εταιρείες να εμφανίζονται ως αγοραστές του ίδιου πλοίου ακριβώς την ίδια χρονική στιγμή.

    Η τελική έκβαση της υπόθεσης αναμένεται καθώς πληροφορίες θέλουν τους εκπροσώπους της τράπεζας και των δύο ναυτιλιακών να βρίσκονται σε συνεχείς επαφές και συζητήσεις για το πώς θα εξελιχτεί η πορεία της υπόθεσης αυτής δια της νομικής οδού.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ανακατεύει την τράπουλα στην Times Navigation ο Γιάννης Καραγεώργης

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Νέο τάνκερ για την Ancora, μετά την περσινή έκπληξη με τα suezmaxes

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ανατροπή! Θ. Αγγελόπουλος – Α. Αλαφούζος: Ναυάγιο για ένα από τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά deals;



    ΣΧΟΛΙΑ