• Business

    Πέτρος Παππάς: Εξαφανίζονται από τον στόλο της Star Bulk τα πλοία κατασκευής πριν το 2000

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers ναυτιλία

    Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


    Συνεχίζει την “εκκαθάριση” του στόλου της από πλοία 15ετίας και πάνω η ναυτιλιακή εταιρεία Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, η οποία σύμφωνα με το TradeWinds πούλησε ένα πλοίο της της σε εταιρεία που θα προχωρήσει στη διάλυσή του στο Μπανγκλαντές.

    Ο λόγος για το χωρητικότητας 170.000 dwt πλοίο Star Despoina (κατασκευής 1999), το οποίο πωλήθηκε έναντι συνολικά 6,76 εκατομμυρίων δολαρίων (μαζί με αποθέματα καυσίμων βάρους 1,200 τόνων), με το αντίτιμο να αναλύεται σε 315 δολάρια ανά LDT (τόνος εκτοπίσματος άφορτου πλοίου) και να κρίνεται “αρκετά καλό” από την GMS, την εταιρεία που το αγόρασε.
    Με αυτό, ο συνολικός αριθμός των capesizes που πωλήθηκαν φέτος ανέρχεται σε μόλις πάνω από 85, καθώς πολλοί ήλπιζαν ότι θα ξεπεραστεί το ορόσημο των 100 μέχρι το τέλος του έτους, μειώνοντας περαιτέρω το μέγεθος του παγκόσμιου στόλου, με 96 πλοία να έχουν πουληθεί συνολικά το 2015”, ανέφερε η GMS.

    Το Star Despoina, σύμφωνα με το TradeWinds, ήταν ένα από τα 34 bulkers που απέκτησε η Star Bulk όταν συμφώνησε για την εξαγορά της χρεοκοπημένης Excel Maritime Carriers τον Αύγουστο του 2014, έναντι 635 εκατομμυρίων δολαρίων. Δώδεκα από αυτά τα πλοία ήταν κατασκευασμένα πριν το 2000. Ωστόσο, μετά την πώληση του Star Despoina, μόνο ένα από αυτά παραμένει σήμερα στον στόλο της εταιρείας: το χωρητικότητας 72.000 dwt Star Vanessa (κατασκευής 1999).

    Υπενθυμίζεται ότι τα οικονομικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου που ανακοίνωσε πρόσφατα η Star Bulk ήταν καλύτερα των αναμενομένων, έστω και αν οι καθαρές ζημίες της εταιρείας εξακολουθούν να μετριούνται σε δεκάδες εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Star Bulk, οι καθαρές ζημίες της για το τρίτο τρίμηνο του 2016 ανήλθαν σε 39,4 εκατομμύρια δολάρια, έναντι 42 εκατ. δολαρίων στο τρίτο τρίμηνο του 2015, με τα έσοδά της να συρρικνώνονται κατά 12,9% σε ετήσια βάση, στα 59,9 εκατ. δολάρια, ενώ τα καθαρά έσοδα να μειώνονται κατά 18,9% σε ετήσια βάση, στα 20,3 εκατ. Δολάρια.

    Την ίδια στιγμή, όμως, τα λειτουργικά έξοδα ανά πλοίο του στόλου της Star Bulk περιορίστηκαν δραστικά, από τα 4.480 δολάρια ημερησίως (στο γ΄ τρίμηνο 2015) στα 3.784 δολάρια ημερησίως (στο γ’ τρίμηνο 2016), μία μείωση της τάξεως του 15,6%, ενώ οι απώλειες ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 44 σεντς του δολαρίου, αισθητά καλύτερα από τις προβλέψεις των αναλυτών που διέβλεπαν απώλειες 56 σεντς του δολαρίου ανά μετοχή.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Στο Cape Town ρυμουλκήθηκε το ελληνικό πλοίο που πήρε φωτιά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Άρθρο παρέμβαση της Έλλης Πατέρα: Γιατί δεν βοηθά η Πολιτεία να γίνει η Ελλάδα μητρόπολη της ναυτιλίας;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σκλαβενίτης-Μαρινόπουλος: Ολοκληρώνεται μέχρι τα Χριστούγεννα το deal



    ΣΧΟΛΙΑ