• Business

    Π. Λιβανός: Inside μετακινήσεις καραβιών

    Πήτερ Λιβανός: Δύσκολη η πορεία για την πράσινη ναυτιλία

    Πήτερ Λιβανός, εφοπλιστής GasLog Ltd.


    Η ναυτιλιακή GasLog Ltd., της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Πήτερ Λιβανός, αναμένεται να πουλήσει κι άλλα πλοία στη θυγατρική της GasLog Partners τα επόμενα χρόνια, με την πρώτη συμφωνία για το 2017 να λαμβάνει χώρα ακόμα και μέσα στους επόμενους 2 μήνες, όπως ισχυρίζονται οι αναλυτές.

    Όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 17 Φεβρουαρίου, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Paul Wogan, είχε αναφερθεί στο θέμα στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου, όπου και είχε υποστηρίξει χαρακτηριστικά πως «κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού του 2017, προγραμματίζουμε μια ακόμη πώληση πλοίου μας στη θυγατρική GasLog Partners, κίνηση που θα ενισχύσει περαιτέρω με πρόσθετα κεφάλαια τη ρευστότητά μας».

    Φώτης Γιαννακούλης
    Φώτης Γιαννακούλης, αναλυτής Morgan Stanley

    Ο Jonathan Chappell, αναλυτής της Evercore ISI, ισχυρίζεται, σύμφωνα με το TradeWinds, ότι η επόμενη συναλλαγή μεταξύ των δύο εταιρειών έχει ήδη προγραμματιστεί και πρόκειται να ολοκληρωθεί «μέσα στους επόμενους 2-4 μήνες». Ο Chappell συνέχισε λέγοντας ότι «Η GasLog λογικά θα χρησιμοποιήσει τα 189 εκατ. δολάρια από την πώληση που πραγματοποίησε το 4ο τρίμηνο του 2016 για να ρυθμίσει τις κεφαλαιακές της υποχρεώσεις των τελευταίων 5 πλοίων του τρέχοντος ναυπηγικού της προγράμματος, ενώ τα παρόμοια έσοδα από την επερχόμενη πώληση του πρώτου μισού του 2017 θα ενισχύσουν περαιτέρω την ικανότητα της ναυτιλιακής να εκμεταλλευτεί πρόσθετα και μεγάλης διάρκειας ναυλοσύμφωνα στον κλάδο των μεταφορών LNG (υγροποιημένο φυσικό αέριο)».

    Από τη μεριά του, ο Φώτης Γιαννακούλης, ο ελληνικής καταγωγής αναλυτής της Morgan Stanley, τόνισε πως η θυγατρική GasLog Partners έχει ήδη την απαραίτητη ρευστότητα για να πραγματοποιήσει την επερχόμενη εξαγορά από τη μητρική της, μετά τη δημόσια προσφορά μετοχών που προηγήθηκε τον Ιανουάριο. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «αναμένουμε οι πωλήσεις από τη μητρική στη θυγατρική να εκτοξευτούν, κάτι που θα αποφέρει πρόσθετα κεφάλαια που θα χρησιμοποιηθούν για την επέκταση του στόλου της πρώτης».

    Πήτερ Λιβανός GasLog Partners
    Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) “GasLog Seattle” της GasLog Partners είναι χωρητικότητας 155.000-cbm και κατασκευής του έτους 2013

    Να σημειωθεί ότι και ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου Simon Crowe τόνισε ότι οι συμφωνίες μεταξύ των δύο εταιρειών που ξεπερνούν σε κόστος το 1 δισ. δολάρια, έχουν επιτρέψει στη μητρική GasLog να προσελκύσει ρευστότητα ύψους τουλάχιστον 330 εκατ. δολ. που μπορεί να χρησιμοποιήσει για την επέκταση του στόλου της, ενώ πιστεύει ότι η αναπτυξιακή πορεία της θυγατρικής και η εισροή κεφαλαίων στη μητρική θα συνεχιστούν.

    Ο Crowe δήλωσε χαρακτηριστικά πως «Έχουν πέσει στην αντίληψή μας πολλές και ενδιαφέρουσες ευκαιρίες τόσο στον κλάδο των μεταφορών LNG όσο και σε εκείνο των πλωτών μονάδων FSRU (πλωτή μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης LNG), ενώ τα κεφάλαια που έχουν εισρεύσει στα ταμεία της μητρικής από τη θυγατρική εταιρεία μας τοποθετούν σε στρατηγική θέση ώστε να εκμεταλλευτούμε πλήρως αυτές τις επενδυτικές ευκαιρίες».

    Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr τον Οκτώβριο του 2016, η GasLog Partners πραγματοποίησε την εξαγορά-μαμούθ των 189 εκατ. δολαρίων του δεξαμενόπλοιου μεταφοράς LNG GasLog Seattle (χωρητικότητας 155.000-cbm και κατασκευής 2013) από τη μητρική της εταιρεία, το οποίο και έχει χρονοναυλώσει ο κολοσσός ενέργειας Shell έως το έτος 2020.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ναυτιλία: Η μείωση της χωρητικότητας η μόνη πρόταση για μακροχρόνια ανάκαμψη

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Οικονόμου: Από τάνκερ… σε τάνκερ ο εφοπλιστής



    ΣΧΟΛΙΑ