• Business

    Γ. Οικονόμου: Είναι επίσημο! Εισέρχεται στις μεταφορές υγραερίου με 83,5 εκατ. δολ.

    Γιώργος Οικονόμου ναυτιλία

    Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


    Επιβεβαιώθηκε η είσοδος της ναυτιλιακής DryShips, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, στις μεταφορές υγραερίου, καθώς όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, αποφάσισε να εξασκήσει την πρώτη από τις 4 options εξαγοράς πλοίων μεταφοράς LPG που επεξεργάζεται σοβαρά το τελευταίο διάστημα.

    Η μετοχή της ναυτιλιακής, στη συνεδρίαση της Wall Street της Δευτέρας 9/1 στις 20.17 (ώρα Ελλάδος) διαπραγματεύονταν στα 2,865 δολάρια καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 5,45%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.

    Οικονόμου DryShips

    Ειδικότερα, η ναυτιλιακή έκανε γνωστό ότι προχώρησε στην πρώτη της εξαγορά δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) τύπου VLGC, το οποίο κατασκευάζεται την τρέχουσα περίοδο στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries (HHI).

    Η DryShips κατέβαλε το ποσό των 83,5 εκατ. δολαρίων για την απόκτηση του νεότευκτου δεξαμενόπλοιου, το οποίο είναι και το πρώτο της πλοίο υγρού χύδην που αποκτά εδώ και αρκετά χρόνια, καθώς είχε επιλέξει να επικεντρωθεί στις μεταφορές ξηρού φορτίου.

    Σημειώνεται, ότι η συμφωνία εγκρίθηκε από τα ανεξάρτητα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ναυτιλιακής και βασίστηκε στις εκτιμήσεις των brokers.

    Όπως ανακοίνωσε η εισηγμένη στο NASDAQ εταιρεία, ένα ποσοστό της τιμής των 83,5 εκατ. δολαρίων που κοστίζει το πλοίο (για την ακρίβεια, το 25%), πρόκειται να καταβληθεί με την οριστικοποίηση της συμφωνίας μέσα στον Ιανουάριο, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα εξοφληθεί σε δόσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν έως και την παράδοση του δεξαμενόπλοιου στο στόλο της DryShips, που τοποθετείται χρονικά στον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.

    Ακόμη, η ναυτιλιακή του κ. Οικονόμου γνωστοποίησε ότι το νεότευκτο υγραεριοφόρο VLGC πρόκειται να χρονοναυλωθεί, με το που ολοκληρωθεί η κατασκευή του, σε μεγάλη πετρελαιοπαραγωγό εταιρεία – της οποίας η ταυτότητα, ωστόσο, δεν αποκαλύπτεται – με ναυλοσύμφωνο διάρκειας 5 ετών, με option επέκτασής του για επιπλέον τρία χρόνια.

    H διοίκηση της DryShips εκτιμά ότι το συνολικό ακαθάριστο ανεκτέλεστο υπόλοιπο του συγκεκριμένου ναυλοσυμφώνου για την περίοδο των 5 ετών θα διαμορφωθεί στα 54 εκατ. δολάρια, ενώ στην περίπτωση που εξασκηθεί η option επέκτασης για ακόμη 3 έτη, τότε το άνωθεν ποσό θα ανέλθει στα 92,7 εκατ. δολάρια.

    Οικονόμου VLGC
    Υγραεριοφόρο δεξαμενόπλοιο κλάσης VLGC (Very Large Gas Carrier)

    Ο κ. Οικονόμου, ο οποίος διατελεί πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, σχολιάζοντας τη νέα συμφωνία, είπε ότι «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι αποφασίσαμε να εξασκήσουμε την πρώτη option εξαγοράς ενός υψηλών προδιαγραφών δεξαμενόπλοιου μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου τύπου VLGC, με ναυλοσύμφωνο μεγάλης διάρκειας σε μεγάλη πετρελαιοπαραγωγό εταιρεία. Αυτή η εξαγορά, η οποία θα συμβάλλει στην αύξηση των κερδών και των ταμειακών μας ροών, μας επιτρέπει παράλληλα να διοχετεύσουμε τη διαθέσιμη ρευστότητα της εταιρείας άμεσα. Η κίνηση αυτή αποτελεί την πρώτη για τη DryShips μετά την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης του ισολογισμού της και ταυτόχρονα την πρώτη μας επένδυση στον κλάδο των μεταφορών υγραερίου, που πιστεύουμε ότι έχει πολύ θετικές προοπτικές σε μακροχρόνιο ορίζοντα».

    Υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 4 Ιανουαρίου, η ναυτιλιακή εξασφάλισε νέα δανειακή σύμβαση από τη Sifnos Shareholders (συμφερόντων του κ. Οικονόμου), χάρη στην οποία πλέον διαθέτει ρευστότητα ύψους 76,9 εκατ. δολαρίων, με τη δυνατότητα να δανειστεί ακόμα 79 εκατ. δολάρια. Ακόμη, η DryShips πρόσφατα ήλθε σε ιδιωτική συμφωνία με την Kalani Investments Limited, στην οποία και θα πουλήσει κοινές ονομαστικές μετοχές της συνολικής αξίας 200 εκατ. δολαρίων, μια διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί – εκτός απροόπτου – μέσα σε 24 μήνες.

    Οι παραπάνω κινήσεις αναμένεται να παρέχουν την απαραίτητη ρευστότητα στην εισηγμένη στο NASDAQ ναυτιλιακή ώστε να μπορέσει να εξασκήσει όλες τις options και να προσθέσει και τα 4 VLGCs στο στόλο της.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Λου Κολλάκης: Επενδύσεις-έκπληξη από τον ισχυρό εφοπλιστή

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μ. Φραγκίστα: Η μεγάλη επανεμφάνιση της εφοπλιστικής οικογένειας

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πρώτοι οι Έλληνες εφοπλιστές με συνολικό στόλο αξίας 84,079 δισ. δολ.



    ΣΧΟΛΙΑ