• Business

    Εγκρίθηκε από την ΕΣΑΛ το master plan του ΟΛΘ – Τι αλλάζει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

    • NewsRoom
    ΟΛΘ Μέλλιος

    Κωνσταντίνος Μέλλιος, Πρόεδρος ΟΛΘ ΑΕ


    H Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προχώρησε στην έγκριση του master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), ανάβοντας το “πράσινο φως” για το Προγραμματικό Σχέδιο Ανάπτυξης του λιμανιού σε βάθος 25ετίας.

    Η κατάθεση του master plan προβλεπόταν με βάση τον νόμο 4150/2013. Tο master plan  “πέρασε” από την ΕΣΑΛ με ελάχιστες, επουσιώδεις τροποποιήσεις. Με την έγκρισή του, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γίνεται το πρώτο αυτού του μεγέθους, που έχει πλέον στα χέρια του ένα προγραμματικό σχέδιο με την έγκριση της Επιτροπής.

    Στόχος των περιγραφόμενων στο master plan είναι μεταξύ άλλων το λιμάνι της Θεσσαλονίκης “να ανέβει κατηγορία” (φτάνοντας στη μεσαία κατηγορία των ευρωπαϊκών λιμανιών). Στο πλαίσιο αυτό, το σχέδιο χρήσεων γης και όρων δόμησης που καταρτίστηκε και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνουν τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις, που θα επιτρέψουν στο λιμάνι να αυξήσει σημαντικά τη δυναμικότητά του (σ.σ. οι μεταφορικοί φόρτοι που αναφέρονται παρακάτω δεν είναι οι ίδιοι με αυτούς που προβλέπονται στην τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ):

    -Επέκταση του κρηπιδώματος 26 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων σε μεγαλύτερο βάθος, προκειμένου να είναι δυνατή η αύξηση της δυναμικότητας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ώστε αυτός να μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs.

    -Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.

    -Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.

    -Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτα, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m. Η νέα προβλήτα θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.).

    -Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ της 1ης και 2ης προβλήτας για τη δημιουργία υδατοδρομίου.

    -Ανακαίνιση του διατηρητέου κτηρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του λιμανιού, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης.

    Υπενθυμίζεται ότι στις 24 Μαρτίου λήγει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), για το οποίο διατηρούν ενεργό ενδιαφέρον τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα. Βάσει της σύμβασης, ο ιδιώτης που θα αποκτήσει το 67% υποχρεούται να πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους τουλάχιστον 180 εκατ. ευρώ, οι οποίες όμως, σύμφωνα  τη διοίκηση θα αποδειχτούν στην πράξη πολύ μεγαλύτερες.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: ΟΛΘ: Στις 24 Μαρτίου θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΛΠ: Αύξηση 13% στα κέρδη το 2016 – Ο τζίρος στα 103,5 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ