• Business

    BMW και Mercedes: Στην αντεπίθεση με νέα ηλεκτρικά οχήματα – Aγώνας δρόμου για να προλάβουν την Tesla

    • NewsRoom
    Ola Kallenius CEO Mercedes και Oliver Zipse CEO BMW

    Ola Kallenius, CEO Mercedes και Oliver Zipse, CEO BMW


    Οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και Mercedes εισέρχονται δυναμικά στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τους Κινέζους παίκτες και να καλύψουν την διαφορά τους από τον αμερικανικό κολοσσό Tesla.

    Όπως αναφέρει σε άρθρο του το CNBC, τις τελευταίες ημέρες, στο πλαίσιο της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility στο Μόναχο της Γερμανίας, οι δύο εταιρείες αποκάλυψαν τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους και τις πλατφόρμες για τα μελλοντικά οχήματά τους με μπαταρίες.

    Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες θεωρείται ότι βρίσκονται πίσω σε σχέση με τις κινεζικές ανταγωνίστριες τους όπως η BYD που υποστηρίζεται από τον Warren Buffett και η Tesla του Elon Musk, έπρεπε να κινηθούν γρήγορα για να δείξουν στην αγορά ότι είναι έτοιμες να γίνουν σημαντικοί παίκτες στη νέα εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

    Την Κυριακή, η Mercedes-Benz αποκάλυψε την Concept CLA Class, ένα ηλεκτρικό όχημα που βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική και επισήμανε ότι το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 750 χιλιομέτρων (466 μίλια) καθώς και την ικανότητα να φτάσει σε αυτονομία 400 χιλιομέτρων με μόλις 15 λεπτά φόρτισης.

    Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Mercedes Ola Kallenius μίλησε για το αυτοκίνητο, χαρακτηρίζοντάς το μια «επαναστατική εξέλιξη» για τη γερμανική εταιρεία.

    «Με αυτούς τους αριθμούς απόδοσης, αυτό το είδος εμβέλειας, αυτό το είδος γρήγορης φόρτισης, δεν γνωρίζω κανένα όχημα, αυτής της κατηγορίας που να μοιάζει με αυτό», είπε ο Kallenius στο CNBC την Κυριακή.

    Το Σάββατο, η ανταγωνίστρια της BMW παρουσίασε το «Vision Neue Klasse», ένα άλλο ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο που αναδεικνύει τις φιλοδοξίες της εταιρείας για τα EV.

    Το Neue Klasse είναι η νέα αρχιτεκτονική της BMW για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενώ τα πρώτα που βασίζονται σε αυτή την πλατφόρμα πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά το 2025.

    «Σε μόλις δύο χρόνια, αυτά τα αυτοκίνητα θα βγουν στο δρόμο και με αυτό, συνολικά, οδηγούμε τη BMW σε μια νέα εποχή καινοτομίας και βιωσιμότητας.», δήλωσε ο CEO της BMW, Oliver Zipse,στο κανάλι του CNBC.

    Ο Zipse είπε ότι η BMW πρόκειται να διπλασιάσει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος. Μέχρι το τέλος του 2023, το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων της BMW θα είναι EV με μπαταρία, πρόσθεσε.

    Αναλυτές επισήμαναν ότι οι ανακοινώσεις της Mercedes και της BMW αποτελούν μεγάλα βήματα, ωστόσο, μπορεί να παραμείνουν πίσω από την Tesla.

    «Οι νέες πλατφόρμες της Mercedes και της BMW παρουσιάζουν, για πρώτη φορά, τι είναι ικανοί να κάνουν οι Ευρωπαίοι OEM [παραγωγοί πρωτότυπου εξοπλισμού]. Αυτά τα αυτοκίνητα είναι πιθανότατα ακόμα ένα χρόνο μακριά, αλλά οι προδιαγραφές τους δείχνουν ότι οι ευρωπαϊκοί OEM θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν συναρπαστικά προϊόντα», δήλωσε στο CNBC μέσω email ο Daniel Roeska, αναλυτής έρευνας στην Bernstein Research.

    Ο Roeska είπε ότι αυτές οι νέες πλατφόρμες «θα κλείσουν σε μεγάλο βαθμό το κενό τους» με την Tesla και τους Κινέζους παίκτες, «αλλά όχι εντελώς».

    Ο πόλεμος τιμών στο επίκεντρο

    Ο ανταγωνισμός έχει γίνει πιο σκληρός χάρη στον πόλεμο τιμών που πυροδότησε σε μεγάλο βαθμό η Tesla. Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να μειώνει τις τιμές το 2023, δεσμευόμενη να θυσιάσει τα περιθώρια κέρδους βραχυπρόθεσμα για να κερδίσει μερίδιο αγοράς.

    Σημειώνεται ότι η Tesla κατείχε το 20% της παγκόσμιας αγοράς EV το δεύτερο τρίμηνο, ακολουθούμενη από την BYD με 15%, σύμφωνα με την Counterpoint Research.

    Η Mercedes και η BMW παίζουν και οι δύο στην premium κατηγορία της αγοράς, όπου ανταγωνίζονται αυτοκίνητα όπως το Model S και το Model X της Tesla.

    Καθώς προετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν περισσότερα EV τα επόμενα χρόνια, η Mercedes υποστηρίζει ότι στόχος της δεν είναι να προωθήσει μεγάλους όγκους.

    «Δεν πιέζουμε για όγκο, εστιάζουμε στην αξία έναντι του όγκου», επισήμανε ο Kallenius.

    Στο μεταξύ, η στρατηγική της Volkswagen φαίνεται να είναι η κυκλοφορία αυτοκινήτων σε διάφορες τιμές για να κατακτήσει διαφορετικά τμήματα της αγοράς.

    Η εταιρεία ανακοίνωσε την Κυριακή ότι θα λανσάρει έντεκα νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027.

    Το 2026, η Volkswagen είπε ότι σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το ID. 2all, ένα ηλεκτρικό όχημα που θα πωλείται για λιγότερο από 25.000 ευρώ.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ηλεκτρικό Opel Corsa: Πρεμιέρα στο Μόναχο!

    Ευρώπη: Εκτίναξη των πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 17% τον Ιούλιο – Μεγάλη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

    BMW: Άλμα 28% στα κέρδη EBIT το β’ τρίμηνο – Διπλασίασε τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων



    ΣΧΟΛΙΑ