• Business

    Bazaar: Το ατού του Γιώργου Βερούκα για αύξηση μεριδίων αγοράς

    Σούπερ μάρκετ Bazaar

    Σούπερ μάρκετ Bazaar


    Στη στροφή των καταναλωτών στα convenience stores αλλά και στον τουρισμό που δίνει ώθηση στις χονδρεμπόριο ποντάρει η Bazaar για να διευρύνει το αποτύπωμά της στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Η αλλαγή του καταναλωτικού μοντέλου σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία με τις πληθωριστικές πιέσεις και τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης αποτελεί ένα πλεονέκτημα για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar της οικογένειας Βερούκα.

    Η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Γιώργο Βερούκα προβλέπει άνοδο των πωλήσεων το 2022 εξαιτίας αυτής της τάσης για προτίμηση στα μικρά καταστήματα αλλά και στην αύξηση των χονδρικών πωλήσεων με ώθηση από τον τουρισμό.

    Αύξηση τζίρου, πίεση στα κέρδη

    Ο τζίρος της Bazaar το 2021 αυξήθηκε κατά 7% και διαμορφώθηκε στα 195,5 εκατ. ευρώ από 189,4 εκατ. ευρώ το 2020. Το περιθώριο μικτού κέρδους κυμάνθηκε σε ποσοστό 24,08% σε απόλυτα νούμερα, σημειώνοντας μείωση 1,90%. Βασικός λόγος αυτής της μείωσης υπήρξε η αλλαγή της αναλογίας χονδρικών και λιανικών πωλήσεων και συγκεκριμένα η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων μέσω του δικτύου χονδρικής.

    Το μικτό κέρδος ανήλθε στα 47 εκατ. ευρώ έναντι 47,6 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 1,20% ενώ τα αποτελέσματα προ φόρων για τη χρήση 2021 μειώθηκαν στο 1,021 εκατ. ευρώ έναντι 3,4 εκατ. ευρώ το 2020. Σημαντική μείωση είχε και το καθαρό αποτέλεσμα με τα κέρδη να διαμορφώνονται στις 520.000 από 1,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Ο συνολικός δανεισμός παρέμεινε σταθερός. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της 31/12/2021 ανήλθαν σε  13.139.636 εκατ. ευρώ  έναντι  14.381.643 ευρώ της προηγούμενης χρήσης.

    Το 2021 η Bazzar προχώρησε σε επενδύσεις ύψους  3,7 εκατ. ευρώ για τεχνικές εγκαταστάσεις κτιρίων νέων καταστημάτων και για αγορά μηχανημάτων και εξοπλισμού νέων καταστημάτων.

    Η Bazaar, τον πλήρη έλεγχο της οποίας έχει πλέον ο Γιώργος Βερούκας, ο οποίος, όπως έχει γράψει το mononews, συμφώνησε με τους κληρονόμους του αδελφού του Δήμου Βερούκα και τον έτερο αδελφό Αλέξανδρο να εξαγοράσει τα ποσοστά τους, αναπτύσσει ένα επιχειρηματικό μοντέλο με πυλώνα τα convenience stores μέσα από ένα δίκτυο που αριθμεί 180 καταστήματα και 10 Cash & Carry.  Τα καταστήματα,  ιδιόκτητα και franchise καταστήματα βρίσκονται  σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Σάμο, Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Kεφαλονιά, Ζάκυνθο, Εύβοια, Τρίπολη, Αλεξανδρούπολη, Μεσσηνία, Λακωνία. Το μοντέλο BAZAAR/FRESH EXPRESS, λειτουργεί κυρίως σε καταστήματα μεγέθους ιδιόκτητα και franchise έως 400 τ.μ. σε πυκνοκατοικημένες γειτονιές πόλεων ή τουριστικά σημεία, με εμπορικά χαρακτηριστικά discount και convenience store. To μοντέλο καταστήματος δίνει έμφαση στα φρέσκα, στο deli, στις αποκλειστικότητες προϊόντων και στα private και own label προϊόντα.

    Η στρατηγική και οι στόχοι

     Ο κυριότερος στόχος της διοίκησης για το 2022 είναι η ανάπτυξη του δικτύου, με έμφαση την επέκταση στα μεγάλα αστικά κέντρα εκτός Αττικής, η αύξηση του μεριδίου της στην αγορά και η διατήρηση της θετικής πορείας των αποτελεσμάτων της, μέσα από την ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών.

    Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις παρά την αυξανόμενη οικονομική κρίση, η οποία μειώνει την καταναλωτική δύναμη, η διοίκηση εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα είναι ανοδικές και το 2022 εξαιτίας της στροφής των καταναλωτών στα μικρά σούπερ μάρκετ αλλά και της αύξησης των χονδρικών πωλήσεων τροφίμων. Τα σημαντικότερα γεγονότα που αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία της εταιρείας είναι:

    • Η πορεία της Ελληνικής οικονομίας που επηρεάζει την ζήτηση
    • Οι εξελίξεις στο χώρο του λιανεμπορίου και ειδικότερα η συγκέντρωση μεγάλων μεριδίων της αγοράς σε λίγες επιχειρήσεις, γεγονός που δημιουργεί πίεση στις τιμές και τα ποσοστά μικτού κέρδους.
    • H ενεργειακή κρίση που συνεχίζεται και το 2022

     



    ΣΧΟΛΙΑ