• Business

    Bazaar: Πενταπλασίασε τα καθαρά κέρδη η αλυσίδα του Γιώργου Βερούκα

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    • Άννα Διανά
    Σούπερ μάρκετ Bazaar

    Σούπερ μάρκετ Bazaar


    Στους κερδισμένους της περσινής χρονιάς ήταν, όπως φαίνεται από τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε χθες, η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Bazaar.

    Αύξησε πωλήσεις πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, πενταπλασίασε τα καθαρά κέρδη και μηδένισε τον δανεισμό αποπληρώνοντας ένα δάνειο ύψους 3,5 εκατ. ευρώ.

    Η αλυσίδα, που πλέον έχει περάσει εξολοκλήρου στον Γιώργο Βερούκα, μετά την εξαγορά των μεριδίων που κατείχαν οι κληρονόμοι του Δήμου Βερούκα, με ένα δίκτυο 162 ιδιόκτητων και franchise καταστημάτων πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 14,3%, υπερδιπλάσιο από τον ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς (6,4%, NielseniQ).

    Τζίρος αυξημένος κατά 14,3%

    Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 223,5 εκατ. ευρώ έναντι 195,5 εκατ. ευρώ στην περσινή χρήση, όπου το δίκτυό της αριθμούσε 160 καταστήματα.

    Το περιθώριο μικτού κέρδους το 2022 κυμάνθηκε σε ποσοστό 23,89% σε απόλυτα νούμερα, σημειώνοντας μείωση 0,19%.

    Βασικός λόγος αυτής της μείωσης υπήρξε η αλλαγή της αναλογίας χονδρικών και λιανικών πωλήσεων και συγκεκριμένα η αύξηση του ποσοστού των πωλήσεων μέσω του δικτύου χονδρικής, όπως επισημαίνεται από τη διοίκηση.

    Το μικτό κέρδος αυξήθηκε στα 53,4 εκατ. ευρώ από 47 εκατ. ευρώ το 2021 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,3 εκατ. ευρώ και σε ποσοστό 13,4%.

    Τα EBITDA αυξήθηκαν στα 3,8 εκατ. ευρώ από 1,4 εκατ. ευρώ και τα  αποτελέσματα προ φόρων υπετριπλασιάστηκαν καθώς ανήλθαν σε κέρδη 3,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση.

    Πέντε φορές πάνω τα καθαρά κέρδη

    Αυξημένα σχεδόν πέντε φορές σε σχέση με πέρυσι ήταν τα καθαρά κέρδη που πέτυχε η εταιρεία, καθώς διαμορφώθηκαν στα 2,5 εκατ. ευρώ από 520.000 ευρώ το 2021.

    Παράλληλα εξαλείφθηκε ο συνολικός δανεισμός, καθώς αποπληρώθηκε το μακροπρόθεσμο δάνειο που υφίστατο ύψους 3,5 εκατ. ευρώ.

    Τα χρηματοοικονομικά έξοδα αυξήθηκαν συγκριτικά με την προηγούμενη χρήση δηλαδή κυμάνθηκαν σε 503.848 ευρώ το 2022 από 455.538 ευρώ το 2021 αντίθετα από τα έξοδα διοικητικής λειτουργίας της εταιρείας, που μειώθηκαν στο 1,022 εκατ. ευρώ από 1,125 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.

    Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της 31/12/2022 ανήλθαν σε 8 εκατ. ευρώ έναν 13,1 εκατ. ευρώ.

    Το 2022 η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις περίπου 2 εκατ. ευρώ για τεχνικές εγκαταστάσεις κτιρίων νέων καταστημάτων, αγορά μηχανημάτων κ.α.

    Οι προοπτικές για το 2023

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις, που υπογράφει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Γιώργος Βερούκας στόχοι για το 2023 είναι η βελτίωση του περιθωρίου μικτού και καθαρού κέρδους, η αύξηση μεριδίου αγοράς, στόχοι οι οποίοι θα επιτευχθούν με ενίσχυση του σήματος και της επωνυμίας της εταιρείας, ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και ισχυρό branding των προϊόντων, έμφαση στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και διαρκής ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων, αποκλειστικότητα συνεργασίας τόσο σε τοπικό όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο με προμηθευτές προϊόντων εσωτερικού και εξωτερικού καθώς επίσης και με μεγάλους πελάτες της εσωτερικής αγοράς.

    Οι κίνδυνοι

    Στους βασικότερους κινδύνους η εταιρεία αναφέρει τον ισχυρό ανταγωνισμό από τους άλλους μεγάλους παίκτες της αγοράς και τα αυξημένα κόστη.

    Ειδικότερα, όπως αναφέρει, αναμένονται αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, των ενοικίων, των μεταφορικών εξόδων, και του κόστους μισθοδοσίας που θα επηρεάσουν σημαντικά το λειτουργικό κόστος.

    Άλλος ένας κίνδυνος που συνεχίζει επιτυχώς, να αντιμετωπίζει η εταιρεία είναι η ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο των Super Market που αναμένεται να αποτελέσει πρόκληση για μία ακόμα χρονιά τόσο σε ότι αφορά το ρυθμό ανάπτυξης του τζίρου όσο και στην διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας.

    Διαβάστε επίσης:

    Στους δρόμους ελεύθεροι επαγγελματίες και έμποροι για το φορολογικό

    Market In: Αύξηση πωλήσεων και κάρτα από τον Ορκωτό

    Δ. Θανόπουλος: Το σούπερ μάρκετ με τις «χρυσές» αποδόσεις



    ΣΧΟΛΙΑ