• Business

    Άβαξ: Προσδοκίες για προκηρύξεις δημοσίων έργων συνολικής αξίας 1,5 δισ. ευρώ έως το τέλος του έτους

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος Ομίλου ΑΒΑΞ

    Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος Ομίλου ΑΒΑΞ


    Την εκτίμηση ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθούν δημόσια έργα αξίας 1,5 δισ. ευρώ εξέφρασε χθες η διοίκηση της Άβαξ κατά την τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της.

    Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Άβαξ, Κωνσταντίνος Μιτζάλης, «είμαι αισιόδοξος ότι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ξεκινά μια έντονη περίοδος για τα δημόσια έργα, τα ΣΔΙΤ, αλλά και για τα ιδιωτικά έργα με πρώτο και σημαντικότερο το έργο του Ελληνικού για το οποίο έρχονται δημοπρατήσεις αξίας 2,5 δισ. ευρώ. Εκτιμώ ότι έχουμε αφήσει πίσω μας την αδράνεια και ευελπιστώ ότι έχουμε μπροστά μας ένα μεγάλο κατασκευαστικό αντικείμενο».

    Άβαξ: Παρούσα σε όλα τα έργα

    Η Άβαξ η οποία πρόσφατα ενίσχυσε το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της με περίπου 800 εκατ. ευρώ, φθάνοντας συνολικά τα 2 δισ. ευρώ με την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, σκοπεύει να δώσει το «παρών» σε όλα τα έργα που θα προκηρυχθούν.

    Μεταξύ των δημοσίων έργων που αναμένονται από την κατασκευαστική αγορά, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι η επέκταση της Αττικής Οδού από την Λεωφόρο Κύμης, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, η παράκαμψη της Χαλκίδας και των Ψαχνών 130 εκατ. ευρώ, ο αυτοκινητόδρομος Μπράλος – Άμφισσα 260 εκατ. η διευθέτηση του ρέματος της Ραφήνας 86 εκατ., η ύδρευση Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδος 130 εκατ., το φράγμα Τσικνιά 125 εκατ., η ηλεκτροκίνηση Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα 81 εκατ., ο σιδηροδρομικός σταθμός της Αθήνας 44 εκατ., η σιδηροδρομική γραμμή Ροδοδάφνη – Ρίο 175 εκατ. και η ηλεκτροκίνηση της νέας διπλής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη 83 εκατ. ευρώ.

    Οικιστικά ακίνητα

    Η Άβαξ επαναδραστηριοποιείται και στον τομέα των οικιστικών ακινήτων με δύο έργα, τα οποία βρίσκονται στο στάδιο των μελετών.

    Το πρώτο αφορά την ανέγερση συγκροτήματος πολυτελών κατοικιών σε περιοχή του Ελληνικού, κοντά στη μεγάλη ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου. Σε ιδιόκτητο ακίνητο θα κατασκευάσει συγκρότημα 16 κατοικιών (2.500 τ.μ.) και εμπορική αξία 6,5 εκατ. ευρώ.

    Το δεύτερο βρίσκεται στην Κρήτη και συγκεκριμένα στις Καλύβες Χανίων. Θα δημιουργηθεί συγκρότημα 19 διαμερισμάτων, εμπορικής αξίας περίπου 4,5 εκατ. ευρώ (συνολικά 1.450 τμ).

    Και για τα δύο η προοπτική είναι η κατασκευή να ξεκινήσει το 2ο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.

    Αισιοδοξία για αύξηση της κυκλοφορίας και των εσόδων

    Ακόμη, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης της Άβαξ από τα πρώτα στοιχεία κυκλοφορίας των αυτοκινητοδρόμων μετά τη σταδιακή άρση του lockdown, προκύπτει αισιοδοξία για αύξηση της κυκλοφορίας και των εσόδων κατά 6% έως 10%, στις παραχωρήσεις στις οποίες συμμετέχει ο Όμιλος και ειδικότερα των Αττική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μωρέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου.

    Σε εξέλιξη βρίσκεται η σταδιακή μεταφορά των συμμετοχών στις παραχωρήσεις σε θυγατρική την «Άβαξ Παραχωρήσεων», προκειμένου να αναδειχθεί η πραγματική αξία και να διευκολυνθούν οι επιλογές του Ομίλου για περαιτέρω χρηματοδότηση και ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων. Όπως είπε ο πρόεδρος του Ομίλου, Χρήστος Ιωάννου, η διαδικασία για τη νέα αυτή θυγατρική είναι χρονοβόρα και βρίσκεται σε εξέλιξη.

    Ο Κωνσταντίνος Κουβαράς, αναπληρωτής πρόεδρος και εντεταλμένος σύμβουλος της Άβαξ, μιλώντας επίσης στους μετόχους χθες είπε πως το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την εταιρεία, λόγω πανδημίας. Η υστέρηση στην κατασκευαστική δραστηριότητα της Άβαξ το 2020 ανήλθε σε 40 εκατ. έναντι του επιχειρηματικού πλάνου του έτους.

    Σύμφωνα με τον ίδιο, εντός του 2021 ο όμιλος παραδίδει ή θα βρεθεί σε προχωρημένη φάση υλοποίησης για σειρά από σημαντικά έργα όπως μεταξύ άλλων το Ξενοδοχειακό Θέρετρο και Καζίνο Λεμεσού που παραδίδεται προς το τέλος του έτους με αρχές του 2022, ενώ προς ολοκλήρωση τον Ιούνιο του 2022, βαίνει το δύσκολο έργο του τμήματος Χαϊδάρι – Πειραιάς της Γραμμής 3 του Αττικού Μετρό και προς το τέλος του έτους με αρχές του 2022 ο μεγάλος σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 1.650MW στη Μπισμάγια του Ιράκ.

    Volterra

    Το 2020 ολοκληρώθηκε από τη θυγατρική Volterra το αιολικό πάρκο Λυκοβούνι -Αμπέλια ισχύος 53,7MW και το φωτοβολταϊκό πάρκο ισχύος 2,7 MW στο Μπιτάκο της Βοιωτίας, ενώ φέτος ξεκινά η κατασκευή δύο αιολικών πάρκων ισχύος 36MW στην Κοζάνη και την Καστοριά.

    Η Volterra εντατικοποιεί την προώθηση του επενδυτικού της χαρτοφυλακίου στις ΑΠΕ συνολικής ισχύος 285 MW, μεταξύ των οποίων και το μεγάλο έργο των 100MW στη Σαμοθράκη.

    Μετρό

    Αναφορικά με το Μετρό της Αθήνας η διοίκηση της Άβαξ εκτιμά ότι είναι δυνατόν το έργο να ξεκινήσει έως το τέλος του έτους.

    Απαντώντας σε ερωτήματα σχετικά με το Μετρό η διοίκηση του κατασκευαστικού Ομίλου σημείωσε πως «ο ρόλος της είναι στην κατασκευή του έργου. Η πολιτεία έχει λάβει όλα τα μέτρα και έχει υπολογίσει πριν από τη σύνταξη της μελέτης και την χάραξη της γραμμής ότι τα σημεία από τα οποία θα περάσει η γραμμή, θα είναι αποδεκτά από τους πολίτες. Αναπόφευκτα όταν ένα τέτοιο μεγάλο έργο γίνεται σε μία πυκνοκατοικημένη πρωτεύουσα με προβλήματα κυκλοφορίας, θα υπάρχει αναστάτωση, όχληση των πολιτών. Από την πλευρά μας με τη συνεργασία όλων, θα κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να ελαχιστοποιήσουμε τις οχλήσεις».

    Σχετικά με την πιθανή αποκάλυψη αρχαίων θα γίνει προετοιμασία από την εργολαβία των πρόδρομων εργασιών. Η εκτίμηση είναι ότι αρχαία υπάρχουν γύρω από τον Ευαγγελισμό και πιθανώς στο σταθμό Ακαδημία.

    Ο κατασκευαστικός Όμιλος αναμένει το διάστημα αυτό την εξέλιξη του διαγωνισμού της Εγνατίας Οδού ως μέλος της κοινοπραξίας Vinci – Μυτιληναίος-Άβαξ με την εκτίμηση να είναι ότι οι οικονομικές προσφορές θα ανοίξουν το πρώτο 15θήμερο του Ιουλίου.

    Διαβάστε επίσης

    Με περίπου 800 εκατ. ευρώ ενισχύεται το ανεκτέλεστο της Άβαξ – υπογράφει για το Μετρό της Αθήνας



    ΣΧΟΛΙΑ