• Business

    Αθ. Συριανός (ΕΖΑ): «Αβέβαιη χρονιά για την αγορά μπίρας, βουτιά πάνω από 30% στην κατανάλωση»

    Αθανάσιος Συριανός (ΕΖΑ): Ανάπτυξη 40% το 2021 – Οι επενδύσεις και το στοίχημα των εξαγωγών

    Αθανάσιος Συριανός. πρόεδρος ΕΖΑ


    Για μια εξαιρετικά αβέβαιη χρονιά για την αγοράς μπίρας κάνει λόγο ο πρόεδρος της Ελληνικής Ζυθοποιίας Αταλάντης (ΕΖΑ), τονίζοντας πως στην παρούσα φάση είναι αδύνατη οποιαδήποτε πρόβλεψη σχετικά με την εξέλιξη της κατανάλωσης, αλλά και την πορεία των αποτελεσμάτων της εταιρείας.

    Ο κ. Αθανάσιος Συριανός μιλώντας στο mononews.gr σημειώνει πως η ζυθοποιία είναι από τους κλάδους που επλήγησαν περισσότερο από την πανδημία και τονίζει πως η κατάσταση θα επιδεινωθεί περαιτέρω λόγω κάμψης της τουριστικής κίνησης, ενώ θεωρεί πως χρειάζεται πολύ μεγάλη προσοχή, προκειμένου οι ζυθοποιίες να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που δημιουργεί η κρίση του κορονοϊού στην οικονομική δραστηριότητα.

    «Πάμε με προσεκτικά βήματα και μήνα με τον μήνα…», αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει πως κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα εάν υπάρξει νέα έξαρση της πανδημίας το φθινόπωρο. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, ο διοικητικός ηγέτης της ΕΖΑ εκτιμά πως η κατανάλωση μπίρας θα υποχωρήσει πάνω από 30% τη φετινή χρονιά, με τη μεγαλύτερη πίεση να δέχονται οι μικροζυθοποιίες και τα εισαγόμενα σήματα μπίρας.

    Η αναπάντεχη επιδείνωση του οικονομικού κλίματος δεν στέκεται πάντως εμπόδιο στα σχέδια της ΕΖΑ για διεκδίκηση μεγαλύτερου μεριδίου στην εγχώρια αγοράς μπίρας. Την οποία πιστεύει και θεωρεί πως έχει σημαντικά περιθώρια και προοπτικές. Σύμφωνα με τον κ. Συριανό, η ΕΖΑ έχει όλες τις προϋποθέσεις να ενισχύσει σημαντικά την παρουσία της τα επόμενα χρόνια, αξιοποιώντας τις παραγωγικές δυνατότητες που απέκτησε μέσα από τις συνεχόμενες επενδύσεις που υλοποίησε τα προηγούμενα χρόνια (άγγιξαν τα 30 εκατ. ευρώ την περίοδο 2013-2020).

    Μάλιστα, πρόσφατα τέθηκε σε λειτουργία νέα γραμμή συσκευασίας φιαλών στο εργοστάσιό της στην Αταλάντη, κάτι που ο κ. Συριανός χαρακτηρίζει επίτευγμα αφού ολοκληρώθηκε στη διάρκεια του lockdown μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες εξαιτίας των περιορισμών που υπήρχαν.

    Στο πλαίσιο των σχεδίων ανάπτυξης, δρομολογείται και ο εμπλουτισμός του χαρτοφυλακίου με νέα καινοτόμα προϊόντα, τα οποία θα προσφέρουν κάτι διαφορετικό και θα τονώσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον. Ανάμεσα στα προϊόντα που δοκιμάζονται είναι η μπίρα με κορινθιακή σταφίδα και η μπίρα με αλκοόλ 9%. Στόχος της εταιρείας παράλληλα με την ενίσχυση των πωλήσεων είναι και η αλλαγή της κουλτούρας στην κατανάλωση μπίρας στην Ελλάδα, η οποία σύμφωνα με τον πρόεδρος της ΕΖΑ δεν έχει αλλάξει τα τελευταία 30 χρόνια.

    «Η αγορά παραμένει καθηλωμένη στα καταναλωτικά πρότυπα των προηγούμενων 30 χρόνων από την έλλειψη ανταγωνισμού. Χρειάζεται χρόνο και πόρους για να αλλάξει η κατάσταση», σημειώνει και προσθέτει πως αυτό θα οδηγήσει σταδιακά και σε αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης μπίρας στην Ελλάδα, η οποία παραμένει το μεγάλο ζητούμενο για τους ζυθοποιούς.

    Υπολογίζεται ότι οι Έλληνες καταναλώνουν περίπου 35 λίτρα κατά κεφαλήν όταν οι Γερμανοί καταναλώνουν περίπου 90 λίτρα κατά κεφαλήν.

    Την ίδια ώρα, η εταιρεία συνεχίζει την προσπάθεια αναζήτησης στρατηγικών συνεργασιών στο κομμάτι της διανομής και διακίνησης, οι οποίες θα βοηθήσουν να επιταχύνει την ανάπτυξή της.

    Η εταιρεία έχει στο στόχαστρό της διάφορες περιπτώσεις, και δεν αποκλείεται σύντομα να υπάρξουν εξελίξεις. Να σημειωθεί πως η ΕΖΑ διατηρεί μερίδιο της τάξης του 7-8% στην ελληνική αγορά μπίρας.

    Παράγει περίπου 90 εκατ. λίτρα μπίρας τον χρόνο, η οποία αντιστοιχεί στο ¼ της εγχώριας παραγωγής. Απασχολεί περίπου 180 άτομα προσωπικό και πέρυσι πραγματοποίησε τζίρο περίπου 36 εκατ. ευρώ.



    ΣΧΟΛΙΑ