• Business

    Amazon: Ριζικές αλλαγές στα παντοπωλεία της – Δύσκολη η «μάχη» στην αγορά του $1,5 τρισ.

    • Μαρία Βε

    Tony Hoggett, Amazon (Πηγή: Bloomberg)


    Σε πλήρη αναδιαμόρφωση των παντοπωλείων της προχωρά η Amazon, καθώς η προσπάθειά της να αποκτήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι της «πίτας» στον χώρο της λιανικής τροφίμων, «χτυπώντας» παράλληλα της αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, δεν φαίνεται να πηγαίνει και τόσο καλά.

    Μάλιστα, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσίευση της Washington Post, προχωρά και σε απολύσεις που αφορούν τους «επικεφαλής ζώνης», οι οποίοι διαχειρίζονται τμήματα μεμονωμένων καταστημάτων Amazon Fresh.

    Ενιαίο ηλεκτρονικό καλάθι

    Η εταιρεία, εξαγόρασε την Whole Foods πριν από έξι χρόνια για 13,7 δισ. δολάρια, ενώ σήμερα, ανακοινώνει τη μεγαλύτερη αναδιαμόρφωση των παντοπωλείων της, που περιλαμβάνει ανακαινίσεις, αυτοματοποιημένες αποθήκες υψηλής απόδοσης και για πρώτη φορά, την υπηρεσία παράδοσης φρέσκων τροφίμων σε πελάτες που δεν είναι Prime συνδρομητές.

    Επιπλέον, ο κολοσσός προχωρά σε μια κίνηση που πιθανότατα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διευκόλυνση των καταναλωτών, καθώς σχεδιάζει να συγχωνεύσει τις διάφορες προσφορές των καταστημάτων της ηλεκτρονικού εμπορίου – από Whole Foods, Amazon Fresh, Amazon.com – σε ένα ενιαίο ηλεκτρονικό καλάθι.

    (Πηγή: aboutamazon.com)

    Οι αλλαγές, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ τις επόμενες εβδομάδες και μήνες, σηματοδοτούν την τελευταία προσπάθεια της εταιρείας με έδρα το Σιάτλ, να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά παντοπωλείων των ΗΠΑ, μία αγορά σχεδόν 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.

    Σημειώνεται ότι στην τιτάνια προσπάθεια της να εδραιωθεί και σε αυτόν το νέο χώρο, η Amazon έχει επιστρατεύσει κορυφαία στελέχη – γνώστες του αντικειμένου, όπως ο Tony Hoggett, πρώην στέλεχος της Tesco, που ηγείται και έχει βαθιά εμπειρία.

    Ωστόσο, ο ίδιος, βρίσκεται αντιμέτωπος με «μεγαθήρια» όπως τη Walmart και την Kroger.

    Σύμφωνα με τον Hoggett, στόχος της Amazon είναι να μετατρέψει τα εξειδικευμένα σε βιολογικά προϊόντα παντοπωλεία και την παράδοση στο σπίτι, σε πάγιο προορισμό των καταναλωτών.

    «Το σχέδιό μας είναι να οικοδομήσουμε αυτήν την πραγματικά ισχυρή σχέση παντοπωλείου με τους πελάτες στο εγγύς μέλλον», σημειώνει ο Hogget.

    Με άλλα λόγια, φιλοδοξεί στην σταθερή αύξηση πελατείας και περισσότερη εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

    (Πηγή: aboutamazon.com)

    Αμ΄ έπος αμ΄ έργον

    Σήμερα Τετάρτη 2 Αυγούστου, η Amazon θα αρχίσει να προσκαλεί άτομα εκτός Prime συνδρομών, σε δώδεκα μητροπολιτικές περιοχές των ΗΠΑ – συμπεριλαμβανομένων της Βοστώνης, του Ντάλας και του Σαν Φρανσίσκο  – προκειμένου να παραγγείλουν διαδικτυακά από τα καταστήματα και αποθήκες Amazon Fresh.

    Έως τώρα, μόνο οι αγοραστές που πληρώνουν την ετήσια συνδρομή Prime 139 δολάρια, μπορούσαν να παραλάβουν τρόφιμα μέσω της υπηρεσίας Fresh.

    Την ίδια στιγμή, απογοητευμένοι πελάτες της Amazon, εκφράζουν την δυσαρέσκειά τους και μάλιστα πολλοί διαμαρτύρονται εδώ και καιρό, για το ότι πρέπει να μπαίνουν σε τρείς διαφορετικές ιστοσελίδες, προκειμένου να παραγγείλουν κάτι από την ίδια εταιρεία.

    (Πηγή: aboutamazon.com)

    Ανταποκρινόμενη στα αιτήματα των πελατών της η Amazon, επιδιώκει να απλοποιήσει αυτή τη διαδικασία φέτος ή το επόμενο έτος, σύμφωνα με τον Hogget, ο οποίος αναγνωρίζει τα προβλήματα με τις υπηρεσίες της εταιρείας.

    Στα φυσικά της καταστήματα Fresh, η εταιρεία τοποθετεί σταντ με καφέ και ντόνατ στην είσοδο, προσθέτει περίπου 1.500 νέα είδη για να δημιουργήσει ένα πιο πλήρες σούπερ μάρκετ, ενώ προσπαθεί με φωτεινά χρώματα να κάνει τον χώρο πιο φιλόξενο και ευχάριστο για τους πελάτες, οι οποίοι θεωρούν τους χώρους “αποστειρωμένους” και “άψυχους”.

    “Μάχη” με τον ανταγωνισμό

    Εάν η Amazon θέλει να γίνει κορυφαίος παίκτης στα είδη παντοπωλείου, θα πρέπει να  ανοίξει εκατοντάδες καταστήματα, σύμφωνα με αναλυτές.

    Η Whole Foods εργάζεται σε επιπλέον 50 τοποθεσίες, τονίζει η Amazon, ελπίζοντας να αυξήσει τα καταστήματά της σε 100 τα επόμενα χρόνια.

    (Πηγή: aboutamazon.com)

    Όπως υποστηρίζουν οι γνώστες της αγοράς, η επιχείρηση Fresh, η οποία λειτουργεί επί του παρόντος 44 καταστήματα, πιθανότατα θα συνεχίσει την επέκτασή της, εάν οι αγοραστές και τα στελέχη είναι ικανοποιημένοι με τις τροποποιήσεις που θα γίνουν στα καταστήματα.

    Σημειώνεται ότι αύριο, Πέμπτη, με το κλείσιμο της Wall Street, θα ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα β’ τριμήνου της Amazon.

    Στο α’ τρίμηνο, τα μεγέθη ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών, με τη μετοχή του «γίγαντα» του ηλεκτρονικού εμπορίου να σημειώνει  ράλι λίγο μετά την ανακοίνωση των ισχυρών αποτελεσμάτων.

    Διαβάστε επίσης: 

    Binance: $90 δισ. συναλλαγές σε ένα μήνα, στην απαγορευμένη αγορά της Κίνας

    Coca-Cola: Mega deal $1,8 δισ. για την CCEP – Στόχος να γίνει ο μεγαλύτερος εμφιαλωτής στον κόσμο

    Νέο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος στη Σύρο



    ΣΧΟΛΙΑ