ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε πλήρη επανεκκίνηση έχει εισέλθει το έργο κατασκευής και αναβάθμισης της οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο – Δυτικός Άξονας, το οποίο συνοδεύεται από την κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης του νησιού στα αντίστοιχα τμήματα. Το έργο, που υλοποιείται από την εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. και έχει συνολικό προϋπολογισμό 49 εκατομμύρια ευρώ, προχωρά με στόχο την ολοκλήρωσή του εντός του 2025, ενώ την ίδια στιγμή με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, εγκρίθηκε η παράταση της συνολικής προθεσμίας περαίωσης έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Υπενθυμίζεται επίσης πως πρόσφατη αυτοψία στο έργο πραγματοποίησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους, διαπιστώθηκε η σημαντική πρόοδος των εργασιών στο τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, το οποίο αποτελεί το τελικό κρίσιμο σκέλος για την απευθείας σύνδεση της Λευκάδας με τον νέο άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Ο Υπουργός δήλωσε πως το έργο οδεύει προς ολοκλήρωση, διαβεβαιώνοντας ότι το Υπουργείο θα παρακολουθεί στενά την πρόοδο των εργασιών για να παραδοθεί έγκαιρα στην τοπική κοινωνία.
Όσον αφορά την παράταση, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, η ανάδοχος εταιρεία ΑΚΤΩΡ υπέβαλε, με επιστολή της στις 13 Ιουνίου 2025, αίτημα για παράταση της συνολικής προθεσμίας εκτέλεσης του έργου και μετά την αξιολόγηση των συνθηκών και των αιτιών καθυστέρησης, εγκρίθηκε τελικά παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025.
Η απόφαση αυτή βασίστηκε σε σειρά αντικειμενικών και ανεξάρτητων παραγόντων που επηρέασαν την ομαλή εξέλιξη του έργου. Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται η καθυστερημένη απόδοση των απαραίτητων χώρων για την εκτέλεση των εργασιών, γεγονός που εμπόδισε την έγκαιρη έναρξη κρίσιμων φάσεων του έργου. Επιπλέον, η καθυστέρηση στην καταβολή των πιστοποιημένων πληρωμών δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στη ρευστότητα του αναδόχου, επιβραδύνοντας τη χρηματοδότηση και την πρόοδο των εργασιών.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η καθυστέρηση στην έγκριση του δεύτερου Ανακεφαλαιωτικού Πίνακα Εργασιών (Α.Π.Ε.), ο οποίος ήταν απαραίτητος για τη συμβασιοποίηση και την εκτέλεση κρίσιμων παρεμβάσεων, μεταξύ των οποίων και οι εργασίες πρόληψης κινδύνων. Παράλληλα, καταλυτικό ρόλο στην καθυστέρηση διαδραμάτισε και η προσωρινή αναστολή των εργασιών από τις 28 Μαρτίου έως τις 15 Μαΐου 2025, έπειτα από αίτημα του αναδόχου, λόγω ανεξόφλητων λογαριασμών.
Όπως επισημαίνεται στην αιτιολόγηση της απόφασης, οι καθυστερήσεις αυτές δεν αποδίδονται σε υπαιτιότητα της αναδόχου εταιρείας, αλλά σε εξωτερικούς και απρόβλεπτους παράγοντες που δεν μπορούσαν να προληφθούν, ακόμη και με τη μέγιστη δυνατή επιμέλεια.
Υπενθυμίζεται ειδικότερα, πως το έργο είχε “παγώσει” προσωρινά εξαιτίας της μη εξόφλησης οκτώ λογαριασμών προς τον ανάδοχο, συνολικού ύψους 3.732.287 ευρώ. Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (ΕΥΔΕ) Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου είχε τότε αποδεχθεί τη δήλωση διακοπής εργασιών που υπέβαλε η ΑΚΤΩΡ. Ωστόσο, με την πρόσφατη εκκαθάριση και εντολή πληρωμής των σχετικών ποσών, αποκαταστάθηκε η ροή χρηματοδότησης και άρθηκαν οι λόγοι διακοπής των εργασιών, επιτρέποντας την άμεση επανεκκίνησή τους.
Το έργο
Το έργο περιλαμβάνει δύο βασικά τμήματα οδικής σύνδεσης: αφενός, το τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, μήκους περίπου 16 χιλιομέτρων, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2025, και αφετέρου, το τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος, μήκους περίπου 5,4 χιλιομέτρων, το οποίο έχει ήδη παραδοθεί σε χρήση από τον Απρίλιο του 2023.
Παράλληλα, στην παρούσα εργολαβία περιλαμβάνεται και η κατασκευή του νέου αγωγού ύδρευσης Λευκάδας, συνολικού μήκους 7,85 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 5,1 χλμ. αφορούν στο τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα και τα 2,6 χλμ. στο τμήμα Άκτιο – Άγιος Νικόλαος. Το έργο συμπληρώνεται από αναγκαίες απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις και συνδέσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας, αρχαιολογικές έρευνες, μελέτες και υποδομές πρασίνου.
Η χρηματοδότηση προέρχεται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014–2020» του ΕΣΠΑ, ενώ επιπλέον πιστώσεις ύψους 3.786.801,57 ευρώ εντάχθηκαν πρόσφατα στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, προκειμένου να καλυφθούν οι απαιτήσεις της σύμβασης για το έτος 2025. Οι πιστώσεις αυτές διατέθηκαν στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, η οποία αποτελεί τον αρμόδιο φορέα χρηματοδότησης.
Διαβάστε επίσης:
ΑΚΤΩΡ: Η Winex αγόρασε 1 εκατ. μετοχές του ομίλου
Ο Όμιλος AKTOR παρέδωσε τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος στην Ολυμπία Οδό
Φοιτητικές εστίες με θεσμικούς ιδιοκτήτες – Το νέο hot spot για επενδύσεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι Έλληνες ξενοδόχοι που κάνουν ντεμπούτο στο κέντρο της Αθήνας
- Allen Liu στο mononews: Η Ελλάδα σημείο-κλειδί για τη νέα ενεργειακή διάταξη της Yutong στην Ευρώπη
- Νεμπής (OTE): Ηγούμαστε της αγοράς, η είσοδος της ΔΕΗ δεν ήταν έκπληξη – Συνεχίζουμε τις επενδύσεις σε FTTH
- Εργαζόμενοι τρόλεϊ: Ανεδαφικό το επιχείρημα περί ενεργειακής σπατάλης – Νέο άδειασμα Κυρανάκη από Οικονόμου
