ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην κορυφαία τριάδα των ελληνικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων, όσον αφορά στις επιτυχημένες αγορές πλοίων για φέτος, συμπεριλαμβάνονται η Unisea του Αδαμάντιου Λαιμού και η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου, σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue. Η Unisea πραγματοποίησε μία εντυπωσιακή διπλή κίνηση όταν απέκτησε τον Απρίλιο δύο πλοία χωρητικότητας 55.300 dwt, κατασκευασμένα το 2013, τα Secret (μετονομάστηκε σε Waimea) και Capital (μετονομάστηκε σε Ileano) από την νοτιοκορεατική Mirae Asset Management.
Το εντυπωσιακό έγκειται στο γεγονός ότι η εταιρεία του Αδαμάντιου Λαιμού απέκτησε τα δύο πλοία έναντι 14,77 εκατομμυρίων ευρώ συνολικά, όμως σήμερα το Vessels Value αναφέρει ότι η εκτιμώμενη αξία τους (συνυπολογίζοντας όλα τα αναμενόμενα έσοδά τους, αλλά και τα λειτουργικά τους έξοδα, DCF value – όχι δηλαδή η πραγματική τους αξία στην αγορά) είναι υψηλότερη κατά 16,81 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή υπερδιπλάσια από το ποσό που πλήρωσε η Unisea!

Όσο για την Thenamaris, που έρχεται αμέσως μετά τη Unisea στη λίστα, μπορεί να υπερηφανεύεται για τα τρία σύγχρονα μεταχειρισμένα πλοία που αγόρασε μέσα στο 2016, τα οποία σύμφωνα με το VesselsValue σήμερα έχουν αξία DCF κατά 12,2 εκατομμύρια υψηλότερη από την τιμή αγοράς τους.
Θετικά είναι τα στοιχεία και για τον Γιώργο Προκοπίου, καθώς στη λίστα με τις 20 πιο επιτυχημένες ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις στον τομέα αυτό περιλαμβάνονται πέντε δικές του εταιρείες, και συγκεκριμένα οι Dynacom, Marmaras, Samos, Eastern Mediterranean και Lomar.
Ενδιαφέρον είναι το γεγονός, όπως επισημαίνει στο TradeWinds ο Craig Jallal της VesselsValue, ότι δε φαίνεται να υπάρχει κάποια λογική σε ό,τι αφορά την ηλικία των πλοίων, καθώς οι μέσες ηλικίες που καταγράφονται στην πρώτη 20άδα της λίστας κυμαίνονται από τρία ως και δεκαπέντε χρόνια.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΗΠΑ: Άρνηση στην Ιαπωνία για εξαίρεση από τους δασμούς – Τι αντιπρότεινε η Αμερική
- Πολυτεχνειούπολη: Άγριος ξυλοδαρμός μεταξύ κουκουλοφόρων στου Ζωγράφου (Βίντεο)
- Καρυστιανού εναντίον Βελόπουλου: Μπλόκαρε τη συζήτηση για τα Τέμπη στο Ευρωκοινοβούλιο
- Μαγκλάρας (ΘΕΚ): Ανάγκη για ένα μεγάλο restart στο σιδηροδρομικό δίκτυο
