• Business

    Aegean: Πόσα λεφτά θα βάλουν οι μεγάλοι μέτοχοι στην ΑΜΚ και τι πρέπει να γνωρίζουν οι επενδυτές

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
    Aegean

    Ευ. Βασιλάκης – Θ. Λασκαρίδης – Π. Λασκαρίδης – Αχ. Κωνσταντακόπουλος – Αν. Δαυίδ – Χ. Ιωάννου


    Πριν ακόμα να ξεκινήσει η κεφαλαιακή αύξηση των 60 εκατ. ευρώ της αεροπορικής εταιρείας Aegean, έχει ήδη «κλειδώσει» η κάλυψή της σε ποσοστό  82,3%…

    Γεγονός το οποίο οφείλεται στις δεσμευτικές προθέσεις που έχουν κοινοποιηθεί από την πλευρά των μεγάλων μετόχων.

    Κατ’ αρχήν, σε πλήρη εξάσκηση των δικαιωμάτων τους ώς υφιστάμενοι μέτοχοι, θα προβούν τόσο ο διοικητικός ηγέτης της εισηγμένης «Αεροπορία Αιγαίου» Ευτύχης Βασιλάκης, όσο  και οι εφοπλιστές αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης. Το ίδιο θα πράξουν ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος (του Costa Navarino), o Αναστάσης Δαυίδ ( της Coca Cola ) όπως επίσης και ο Χρήστος Ιωάννου ( της Άβαξ κατασκευαστικής).

    Όπως προκύπτει από την έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Aegean,οι εν λόγω μέτοχοι κατέχουν αθροιστικά το 62,275% της εταιρείας. Με συνέπεια η συνολική τους συνεισφορά στην ΑΜΚ να μεταφράζεται σε καταβολή 37,365 εκατ. ευρώ. Διατηρώντας με τον τρόπο αυτό, τα ίδια ποσοστά συμμετοχής.

    Πέραν τούτων όμως, έχουν δηλώσει ότι θα απορροφήσουν και επί πλέον μετοχές από τα τυχόν αδιάθετα υπόλοιπα της αύξησης κεφαλαίου. Ο  μέγιστος αριθμός των μετοχών (3.750.000 «κομμάτια») αντιστοιχεί σε εισφορά άλλων 12 εκατ. ευρώ. Στην περίπτωση αυτή, οι συνολικές καταβολές από τους μεγάλους μετόχους μπορεί να φτάσουν μέχρι τα 49,365 εκατ. ευρώ… Δηλαδή στο 82,3% του συνόλου των 60 εκατ. ευρώ, που πρόκειται να αντληθούν. Ανοίγοντας τον δρόμο και την συμφωνημένη κρατική ενίσχυση των 120 εκατ. ευρώ, η οποία και θα ακολουθήσει αμέσως μετά.

    Οι όροι της ΑΜΚ λένε ότι για κάθε μία από τις υφιστάμενες μετοχές, αναλογεί το δικαίωμα αγοράς 0,26254(και άλλων… δέκα ψηφίων) νέων τίτλων. Με την τιμή διάθεσης των νέων μετοχών να έχει οριστεί στα 3,2 ευρώ η μία. Δηλαδή 43,16% πιο κάτω από το κλείσιμο της περασμένης Παρασκευής που ήταν στα 5,63 ευρώ.

    Η τιμολόγηση των μετοχών που θα προκύψουν από την ΑΜΚ (18.750.000 νέα «χαρτιά») φαντάζει ιδιαίτερα ελκυστική για τους υφιστάμενους 39.336 παλαιούς μετόχους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του χρηματιστηρίου. Και τούτο γιατί, παρά  τις όποιες πιέσεις ασκηθούν στη μετοχή καθ’ οδόν προς την ΑΜΚ, αναμένεται να διατηρηθεί ένα πολύ ουσιαστικό πρίμ έναντι της τιμής διάθεσης των νέων τίτλων.

    Σε αδρές γραμμές, η πλήρης άσκηση των δικαιωμάτων των παλαιών μετόχων θα κοστίσει περί τα 0,84 ευρώ για κάθε μία που κατέχουν ( 60 εκατ. ευρώ της ΑΜΚ /71.417.100 που είναι ο τωρινός αριθμός των μετοχών). Ενώ για να αποκτηθεί μία νέα μετοχή (στην τιμή των 3,2 ευρώ) απαιτούνται να διαθέτει κάποιος ( περίπου) 3,8 παλαιές.

    Τι βάζουν ο Ευτύχης Βασιλάκης και οι αδελφοί Λασκαρίδη

    Από τους μεγάλους μετόχους της Aegean Airlines , η πλευρά του εκτελεστικού Προέδρου της εταιρείας Ευτύχη Βασιλάκη είναι εκείνη που θα εισφέρει τα περισσότερα κεφάλαια. Καθότι οι άμεσες και έμμεσες συμμετοχές ανέρχονται στο 37,36% της εισηγμένης. Ποσοστό που για να «εκφραστεί» πλήρως στην ΑΜΚ απαιτείται να καταβληθούν 22,412 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών τα 7,1 εκατ. ευρώ αφορούν το μερίδιο συμμετοχής της AutoHellas, αφού η εταιρεία συμφερόντων του ίδιου επιχειρηματία κατέχει το 11,836%  στην «Αεροπορία Αιγαίου».  Ο Ευτύχης Βασιλάκης κατέχει άμεσα το 1,24% της εταιρείας, ενώ ποσοστό 24,284% κατέχεται μέσω της Λουξεμβουργιανής Evertrans, όπου έχει συμφέροντα  και ο αδελφός του Γιώργος. Μη εκτελεστικό μέλος στο Δ.Σ της αεροπορικής εταιρείας.

    Ισχυρή μετοχική παρουσία στην Aegean έχουν και οι αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης, με τον πρώτο να έχει θέση Β’ Αντιπροέδρου στην εισηγμένη.  Τα δύο αδέλφια, μέσω δύο εταιρειών τους (Alensco και Siana Enterprises) κατέχουν από 8,563% ο κάθε ένας. Με τα ποσοστά αυτά, θα καταβάλουν από 5,13 εκατ. ευρώ στην ΑΜΚ, ή 10,26 εκατ. εκατ. ευρώ συνολικά.

    Τα μερίδια για Κωνσταντακόπουλο, Δαυίδ, Ιωάννου

    Για τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο ( μέλος κι αυτός στο Δ.Σ) ο οποίος ελέγχει το 5,519% της εταιρείας, η συμμετοχή του στην ΑΜΚ θα είναι 3,31 εκατ. ευρώ.

    Και οι τρείς αυτοί μετοχικοί «πυλώνες» έχουν δεσμευτεί να διατηρήσουν τα ποσοστά τους για διάστημα έξι μηνών από την υλοποίηση της αύξησης κεφαλαίου. Ακόμη, έχει κοινοποιηθεί η πρόθεσή τους να αποκτήσουν και άλλες μετοχές, αν τυχόν μείνει αδιάθετο υπόλοιπο. Στην περίπτωση αυτή ο Ευτύχης Βασιλάκης θα πάρει μέχρι και 1.875.000 νέες μετοχές (έναντι 6 εκατ. ευρώ), οι αδελφοί Λασκαρίδη θα πάρουν και οι δύο έως 1.430.000 μετοχές (καταβάλλοντας 4,576 εκατ. ευρώ) , ενώ μέχρι 445.000 νέες μετοχές θα αποκτήσει ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, έναντι 1,424 εκατ. ευρώ.

     Στην ΑΜΚ θα συμμετάσχει και ο ισχυρός παράγοντας της Coca Cola Αναστάσης Δαυίδ, που έχει θέση Α’ Αντιπροέδρου στην  αεροπορική εταιρεία. Στο χαρτοφυλάκιό του υπάρχουν 674.084 μετοχές της Aegean ( το 0,94%) έναντι των οποίων θα καταβάλλει 566.231, λαμβάνοντας μέρος στην κεφαλαιακή αύξηση.

    Στο Δ.Σ της εταιρείας μετέχει και ο επιχειρηματίας  Χρήστος Ιωάννου, που έχει ποσοστό 1,33% ( 948.000 μετοχές). Και ασκώντας πλήρως το δικαίωμα του θα εισφέρει στην ΑΜΚ 796.320 ευρώ.

    Εκτός από τους συγκεκριμένους μεγάλους μετόχους και εφόσον δεν υπάρξει…δεύτερη κατανομή με αδιάθετα υπόλοιπα, όλοι οι άλλοι θα κληθούν να εισφέρουν 22,635 εκατ. ευρώ εν συνόλω.

    Για τους παλαιούς μετόχους πάντως, θα υπάρχει και δικαίωμα προεγγραφής, στην περίπτωση που θελήσουν να αποκτήσουν παραπάνω μετοχές από αυτές που δικαιούνται.

    Οι υπολογισμοί για αναπροσαρμοσμένη τιμή και δικαίωμα

     Με την κεφαλαιακή  αύξηση θα υπάρξει και αναπροσαρμογή της τιμής της μετοχής, όταν αποκοπεί το δικαίωμα συμμετοχής. Αν αυτό συνέβαινε σήμερα τότε η τιμή εκκίνησης θα ήταν τα 5,124 ευρώ, από τα 5,63 ευρώ που ήταν την τελευταία μέρα στο «ταμπλό». Αυτό προκύπτει αν ληφθεί υπόψη ο αριθμός των παλιών και των νέων μετοχών (71.417.100+ 18.750.000 = 90.167.100) και οι προκύπτουσες συνολικές αξίες τους που είναι  462.078.273 ευρώ  (402.078.273 ευρώ από τις παλαιές και 60 εκατ. ευρώ από τις νέες).

    Ενδιαφέρον όμως έχει και το δικαίωμα, που αποτελεί αντικείμενο αγοραπωλησίας, από εκείνους που είτε θέλουν να μπουν, είτε να μη μπουν στη ΑΜΚ. Η θεωρητική τιμή διαπραγμάτευσης του δικαιώματος προκύπτει αν από την αναπροσαρμοσμένη τιμή της μετοχής αφαιρεθεί η τιμή διάθεσης ( 5,124- 3,2 = 1,924). Και στη συνέχεια ( για λόγους ευκολίας) το αποτέλεσμα διαιρεθεί δια του 3,8 που είναι κατά προσέγγιση η αναλογία παλαιών και νέων μετοχών. Έτσι η τιμή του δικαιώματος  θα ήταν στα επίπεδα του επίπεδα των 0,506 ευρώ. Εκ των πραγμάτων βέβαια η καθημερινή μεταβολή της  χρηματιστηριακής τιμής της μετοχής, θα παράγει κι ένα διαφορετικό αποτέλεσμα. Τόσο στον υπολογισμό της αναπροσαρμογής, όσο και στην θεωρητική αξία του δικαιώματος, όπου και μπορεί να κρύβονται ευκαιρίες για χαμηλότερο κόστος εισόδου στην ΑΜΚ…

    Η ( μεταγενέστερη) εισφορά του Δημοσίου

    Κατά τα άλλα ,το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει για την ενίσχυση  της αεροπορικής εταιρείας ( με 120 εκατ. ευρώ )  warrants  με  τιμολόγηση ίδια με εκείνη της ΑΜΚ. Δηλαδή 3,2 ευρώ. Έτσι, εν συνόλω, θα παραχωρηθούν στο Δημόσιο 37,5 εκατ.  warrants  τα  οποία θα «εκφράζονται» από  αριθμό μετοχών ίσο με το 11,5% της Aegean, όπως αυτός θα διαμορφωθεί μετά από την κεφαλαιακή αύξηση. Με το δεδομένο αυτό οι αντιστοιχούσες στα  warrants  θα είναι 10.370.252. Και το κόστος για το Δημόσιο, με βάση την κεφαλαιακή συνδρομή του, να υπολογίζεται στα 11,57 ευρώ ανα μετοχή που συνοδεύει τους παραστατικούς τίτλους κτήσης τους (warrants). Τα οποία θα μπορούν να εξασκηθούν σε διάστημα 2-5 ετών μετά από την καταβολή της ενίσχυσης.

    Διαβάστε επίσης: 

    Aegean (αύξηση κεφαλαίου): Τιμή διάθεσης 3,2 ευρώ – σε αναλογία 0,26 νέες / 1 παλιά

    Ευτύχης Βασιλάκης (Aegean): Με αντοχή και ευελιξία θα τα καταφέρουμε-Οι προβλέψεις για το 2021



    ΣΧΟΛΙΑ