• Business Of Fashion

    Shein και Zara συμπιέζουν την H&M οδηγώντας σε παραίτηση τη CEO

    • NewsRoom
    Shein και Zara συμπιέζουν την H&M οδηγώντας σε παραίτηση τη CEO


    Η διευθύνουσα σύμβουλος της H&M, Helena Helmersson, παραιτήθηκε ύστερα από τέσσερα και κάτι χρόνια στο «τιμόνι» του σουηδικού ομίλου, καθώς ο όμιλος δυσκολεύεται σοβαρά να αυξήσει την κερδοφορία.

    Η Helmersson θα αντικατασταθεί από τον Daniel Erver, τον 42χρονο επικεφαλής του βασικού brand του ομίλου και επί 18 χρόνια στέλεχος της εταιρείας.

    Ο Όμιλος βλέπει τα περιθώρια κέρδους του να συρρικνώνονται πάνω από δέκα χρόνια τώρα, ενώ έχασε και την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με βάση τις πωλήσεις, στην αγορά της γρήγορης μόδας, από τον όμιλο Inditex, στον οποίο ανήκουν και τα Zara.

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, η H&M πιέζεται από τη μία πλευρά από εταιρείες λιανικής με ακόμη χαμηλότερο κόστος, όπως η κινεζική Shein, και από την άλλη από την πιο ακριβή Zara.

    Η μετοχή της H&M υποχωρούσε 10% νωρίς την Τετάρτη, 31 Ιανουαρίου, καθώς οι επενδυτές απογοητεύτηκαν από τα χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη στο τέταρτο τρίμηνο.

    Ο όμιλος λιανικής, ο οποίος έχει πει ότι δίνει μεγαλύτερη προτεραιότητα στην κερδοφορία και μικρότερη στις πωλήσεις, ανακοίνωσε λειτουργικό περιθώριο κέρδους 7,2% για το τέταρτο τρίμηνο, από 7,8% στο προηγούμενο. Φέτος, στοχεύει σε 10%, από 6,2% το 2023 και 3,2% τον προηγούμενο χρόνο.

    Το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της H&M ήταν πάνω από 20% το 2010, αλλά έκτοτε βαίνει μειούμενο. Την τελευταία φορά που ήταν πάνω από 10% ήταν το 2017.

    Συγκριτικά, στην Inditex το λειτουργικό περιθώριο κέρδους έπεσε κάτω από το 10% μόνο μία φορά, την πρώτη χρονιά της πανδημίας της Covid-19 το 2020, ενώ βρίσκεται στο 17%.

    Διαβάστε επίσης:

    Euroxx για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σύσταση overweight και τιμή στόχος τα 20,2 ευρώ

    Το «ευχαριστώ» της Naomi Campbell στη Celia Kritharioti

    Βασίλης Φουρλής για στρατηγική επένδυση της Inter IKEA στην Ελλάδα: Θα εξυπηρετεί όλες τις χώρες της Ανατολικής Μεσογείου

    Σούπερ μάρκετ: Πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές στα ράφια μετά τον «κόφτη» στις προσφορές



    ΣΧΟΛΙΑ