• Business Of Fashion

    Chanel: Η εντυπωσιακή συλλογή στις…σκάλες της Coco

    • Μαργαρίτα Οικονόμου


    Η  Virginie Viard,  καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Chanel, παρουσίασε την πρώτη της συλλογή, «Métiers d’art 2019/20», σε ένα μοναδικό σκηνικό στο  Grand Palais στο Παρίσι. Μέσω της  collection η Viard αποτίει φόρο τιμής στους «κώδικες» της Gabrielle «Coco» Chanel.

    Η Virginie Viard, που πήρε τα ηνία του οίκου μετά τον θάνατο του Karl Lagerfeld, συνεργάστηκε με την σκηνοθέτη και πολύ καλή φίλη του οίκου, Sofia Coppola, για να «μεταφέρουν» στο Grand Palais το θρυλικό διαμέρισμα της Gabrielle Chanel στο 31 rue Cambon. Αυτό το διαμέρισμα ήταν πάντα πόλος έλξης για τη Virginie Viard, που μέχρι σήμερα το επισκέπτεται πολύ συχνά.

    «Είναι τόσο φιλόξενο μέρος, λατρεύω τον μεγάλο σουέντ καναπέ. Άρεσε πολύ και στον Karl. Η αλήθεια είναι ότι το διαμέρισμα της Gabrielle μου θυμίζει πολύ το πρώτο διαμέρισμα του Karl. Έτσι γι’ αυτή τη Métiers d’ Art συλλογή ήθελα να γίνουν όλα σ’ αυτόν τον χώρο. Σκεφτήκαμε τα shows που όντως λάμβαναν χώρα στη rue Cambon και πόσο σπουδαίο πρέπει να ήταν να βλέπεις τα μοντέλα να περπατούν στις σκάλες της Coco, που πάντα προκαλούν ενθουσιασμό.»

    Το σκηνικό που κατασκεύασαν έγινε η αφορμή για να ξεκινήσει η δημιουργική διαδικασία για τη νέα συλλογή, που θα έφερνε την υπογραφή της Viard. «Σκέφτηκα τη σκάλα, φαντάστηκα ένα κορίτσι να την κατεβαίνει. Τι φόρεμα φοράει; Τι παπούτσια;» αναφέρει η ίδια για την συλλογή.

    «Η Virginie και εγώ μιλήσαμε για τους ‘κώδικες’ του οίκου, πολλοί από τους οποίους προέρχονται από το διαμέρισμα της Gabrielle, αλλά και για το πώς θα τους συνθέσουμε μέσα στο σκηνικό», συμπλήρωσε η Sofia Coppola.

    Σε αυτήν την νοσταλγική συλλογή ξεχώρισαν οι tweed ολόσωμες φόρμες, τα κοντά σακάκια με στρογγυλεμένες άκρες που συνδυάστηκαν με κοντές φούστες με μικρό σκίσιμο, το μικρό μαύρο jacket με κουμπιά και το κοστούμι που μετατράπηκε σε φόρεμα με ασύμμετρο ντεκολτέ. Μάλιστα, διάφορα tweed σύνολα αλλά και ένα μακρύ σιφόν φόρεμα, διακοσμημένο με φτερά, πήραν έμπνευση από το διάσημο ροζ tweed ταγέρ που δημιούργησε η Gabrielle Chanel το 1960, στο εσωτερικό του οποίου είχε χρησιμοποιηθεί η τεχνική του  tie-dyed με μαύρο, μπλε, ροζ και μοβ χρώμα.

    Η τεχνική του tie dyed εμφανίστηκε και στις πλεξίδες που έχουν οι τσάντες του οίκου, η 11.12 και η 2.55, ενώ οι Βoy και Gabrielle έγιναν μινιατούρες και φορέθηκαν σαν κοσμήματα. Επίσης από την συλλογή ξεχώρισαν ένα μακρύ φόρεμα από λευκό σατέν με μια κάπα, μαύρα double breasted στράπλες φορέματα και ένα σαμπανιζέ σύνολο από δαντέλα, εμπνευσμένο από το πορτρέτο της Chanel που απαθανάτισε ο Cecil Beaton το 1935. Αυτά τα σχέδια χρησιμοποιήθηκαν με έναν τρόπο για να δείξουν τον αισθησιασμό της γυναικείας σιλουέτας ενώ οι αγαπημένες καμέλιες της Gabrielle με την υπογραφή Lemarié μετατράπηκαν σε γλυπτά και στόλισαν τα βραδινά bomber jackets.

    Τα αξεσουάρ έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο στην κολεξιόν: cuffs, κολιέ με πέρλες και στράς, κρεμαστά, τσόκερ αλλά και ζώνες-αλυσίδες με διακοσμητικά στοιχεία, όπως οι φιόγκοι και οι καμέλιες, ήταν επίσης σαφείς αναφορές στο στιλ της Gabrielle.

    Στην συλλογή κυριάρχησαν το μαύρο και το χρυσό, ενώ και το ροζ ήταν ένα από τα χρώματα κλειδιά της συλλογής που χρησιμοποιήθηκε σε πολλές αποχρώσεις: από το πιο απαλό πάνω σε tweed, μέχρι το πιο έντονο φούξια πάνω σε γυαλιστερό σατέν.

    Η Virginie Viard κατάφερε να συνδυάσει το σύγχρονο με τους «κώδικες» της Gabrielle, που έρχονται από αρκετές δεκαετίες πίσω, δημιουργώντας το αποκορύφωμα της κομψότητας. Η ίδια μάλιστα δήλωσε τα εξής για τη συγκεκριμένη συλλογή: «Έχω απορροφήσει πλήρως τους κώδικες της Chanel. Είδα τον Karl να πειραματίζεται τόσο πολύ μαζί τους. Μεγάλωσα εδώ. Είμαι παιδί του Karl και της Gabrielle.»



    ΣΧΟΛΙΑ