Ο Φέρντιναντ Πόρσε γεννήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 1935. Μεγάλωσε σε ένα περιβάλλον που χαρακτηριζόταν από την τεχνολογία έρασε το μεγαλύτερο μέρος της νιότης του στην έπαυλη Schüttgut στο Zell am See. Ανέπτυξε πάθος για το design σε νεαρή ηλικία, σπούδασε για μικρό χρονικό διάστημα στη φημισμένη Σχολή Σχεδίου του Ulm και άρχισε να εργάζεται ως ασκούμενος στο τμήμα μοντελοποίησης στην Porsche το 1957.
Τον Μάρτιο του 1961, αυτό το τμήμα διαχωρίστηκε από το τμήμα σχεδιασμού αμαξωμάτων και τέθηκε υπό τον έλεγχο του Πόρσε. Υπό τον νεαρό επικεφαλής, δημιουργήθηκαν τα: 901/991, το αγωνιστικό αυτοκίνητο της Formula 1 804 και η Porsche 904 Carrera GTS.
Αφού όλα τα μέλη της οικογένειας αποχώρησαν από την επιχειρησιακή δραστηριότητα της Porsche KG, η οποία είχε μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, αυτός και ο αδελφός του Hans-Peter ίδρυσαν τη δική τους εταιρεία στη Στουτγάρδη το 1972, και την ονόμασαν Porsche Design. Δύο χρόνια αργότερα, μετέφερε την έδρα του σε κοντινή απόσταση από την έπαυλη Schüttgut.

Τις επόμενες δεκαετίες, σχεδίασε πολλά κλασικά αξεσουάρ όπως μηχανικά ρολόγια χειρός, γυαλιά, αναπτήρες και πίπες, καθώς και όργανα γραφής, τα οποία κέρδισαν παγκόσμια αναγνώριση με την επωνυμία Porsche Design. Ταυτόχρονα, αυτός και η ομάδα του σχεδίασαν ένα ευρύ φάσμα βιομηχανικών προϊόντων, οικιακών συσκευών και καταναλωτικών αγαθών για διεθνώς αναγνωρισμένους πελάτες με την επωνυμία Design by F. A. Porsche. Ο Πόρσε πέθανε στις 5 Απριλίου 2012 στο Σάλτσμπουργκ. Το σχεδιαστικό στούντιο στο Τσελ αμ Ζέε, το οποίο πλέον φέρει το όνομα Studio F. A. Porsche προς τιμήν του ιδρυτή του, παραμένει η καρδιά της μάρκας Porsche Design μέχρι σήμερα. Σε συμμόρφωση με το όραμα του F. A. Porsche, όλα τα σχέδια εξακολουθούν να ακολουθούν τη δική του διαχρονική και λειτουργική σχεδιαστική φιλοσοφία, αντί για βραχύβιες τάσεις.

Αν ζούσε ο Φέρντιναντ θα έκλεινε τα 90 του χρόνια. Ως ένας από τους εγγονούς του θρυλικού ιδρυτή της εταιρείας, δεν διαμόρφωσε απλώς την ιστορία του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, αλλά άφησε και ένα ανεξίτηλο σημάδι στον κόσμο του design, θέτοντας πρότυπα για τη βιομηχανία. Για να τιμήσουν την περίσταση, οι ειδικοί του τμήματος Sonderwunsch (Ειδικών Επιθυμιών) συνεργάστηκαν στενά με τον νεότερο γιο του Μαρκ για τον σχεδιασμό του ειδικού επετειακού μοντέλου: «Είμαι σίγουρος ότι ο πατέρας μου θα λάτρευε αυτή την πολύ ιδιαίτερη 911. Μέσα από πολλές λεπτομέρειες, ενσωματώσαμε τις προσωπικές προτιμήσεις του. Το χρώμα F. A. Greenmetallic που δημιουργήθηκε ειδικά γι’ αυτό το μοντέλο θυμίζει το Oakgreenmetallic της δικής του 911. Επίσης, το ύφασμα F. A. Grid-Weave που χρησιμοποιείται στα κεντρικά τμήματα των καθισμάτων απηχεί το μοτίβο του αγαπημένου του σακακιού».

Η Porsche 911 Sonderwunsch θα κατασκευάσει συνολικά σε 90 μονάδες, οι οποίες ενσωματώνουν κομψά στοιχεία Heritage Design. Ένα από αυτά τα αυτοκίνητα έχει ήδη αγοραστεί από τον γιο του Πόρσε, Μαρκ γεγονός που υπογραμμίζει τη συναισθηματική και ιστορική αξία του μοντέλου. Οι αγοραστές αυτού του εξαιρετικού συλλεκτικού οχήματος μπορούν να προσβλέπουν σε μια μοναδική εμπειρία, καθώς θα έχουν τη δυνατότητα να εξατομικεύσουν περαιτέρω το δικό τους επετειακό αυτοκίνητο. Η 911 GT3 90 F. A. Porsche θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία από τον Απρίλιο του 2026, προσφέροντας στους λάτρεις τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν ένα κομμάτι της ιστορίας. Το πακέτο ολοκληρώνεται με μια αποκλειστική ειδική έκδοση του θρυλικού χρονογράφου Porsche Design Chronograph 1 και μια ειδική, πολυτελή τσάντα ταξιδίου (weekender bag), καθιστώντας το μια ολοκληρωμένη συλλογή.

Το συλλεκτικό μοντέλο βασίζεται στην 911 GT3 με το Touring Package, την πιο διακριτική εκδοχή του σπορ αυτοκινήτου δρόμου που διαθέτει κινητή πίσω αεροτομή. Ο ατμοσφαιρικός εξακύλινδρος boxer κινητήρας 4.0lt αναπτύσσει εντυπωσιακή ισχύ 375 kW (510 PS) και 450 Nm ροπής. Η 911 GT3 90 F. A. Porsche θα είναι διαθέσιμη για παραγγελία από τον Απρίλιο του 2026. Η παραγωγή θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2026, αφότου οι αγοραστές ολοκληρώσουν τις τελικές, ατομικές τους διαμορφώσεις, εξασφαλίζοντας ότι κάθε μονάδα θα είναι μοναδική.

Ένα ακόμη ειδικό χαρακτηριστικό του εξωτερικού – και μη διαθέσιμο στη στάνταρ 911 GT3 με το Touring Package – είναι οι ζάντες Sport Classic, βαμμένες σε σατινέ-μαύρο γυαλιστερό. Εμπνευσμένες από τις κλασικές ζάντες Fuchs, οι λεπτές λεπτομέρειές τους περιλαμβάνουν τον κεντρικό μηχανισμό κλειδώματος και το ιστορικό έμβλημα του 1963 στα καλύμματα της πλήμνης του τροχού. Στη γρίλια του καπό του πορτμπαγκάζ βρίσκεται ένα γαλβανισμένο χρυσοχάλκινο σήμα με το λογότυπο «90 F. A. Porsche», προσθέτοντας μια νότα κομψότητας και ιστορικής αναφοράς.

Διακοσμητικές ραφές Chalk Beige και κεντρικά πάνελ καθισμάτων με το ειδικό ύφασμα F. A. Grid-Weave συμπληρώνουν την επένδυση Truffle Brown Club Leather, δημιουργώντας μια ζεστή και ιδιαίτερη ατμόσφαιρα προς τιμήν του Πόρσε. Το F. A. Grid-Weave συναντάται επίσης στο ντουλαπάκι, στον χαρτοφύλακα του αυτοκινήτου και στο χαλάκι στον χώρο αποσκευών. Το μοτίβο του υφάσματος περιλαμβάνει πέντε χρώματα: Μαύρο, Πράσινο, Καφέ Τρούφας (Truffle Brown), Κρεμ και Μπορντό Κόκκινο νήματα υφαίνονται μαζί. «Τα αγαπημένα σακάκια του πατέρα μου είχαν τέτοιο σχέδιο. Όπως το μολύβι του, η πίπα και το τασάκι του, αυτά τα σακάκια έμοιαζαν μέρος της παιδικής μου ηλικίας και ήταν άρρηκτα συνδεδεμένα με το γραφείο του στο σπίτι», θυμάται ο Μαρκ.

Το ρολόι Sport Chrono στην κορυφή του πίνακα οργάνων βασίζεται στον αρχικό Chronograph I, ο οποίος είχε δημιουργηθεί ως μοναδικό κομμάτι για τον Φέρντιναντ Πόρσε. Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι το πόμολο του επιλογέα ταχυτήτων από κόντρα πλακέ καρυδιάς ανοιχτών πόρων, το οποίο φέρει μια χαραγμένη πλάκα με την υπογραφή του Πόρσε. Μια άλλη χρυσοχάλκινη πλάκα με την αρχική σιλουέτα του οχήματος 911 και τις λέξεις «One of 90» στην διακοσμητική επένδυση του ταμπλό πιστοποιεί κάθε 911 GT3 90 F. A. Porsche ως ένα περιορισμένο συλλεκτικό αντικείμενο σπάνιας αξίας. Επιπλέον, ο αποθηκευτικός χώρος στην κεντρική κονσόλα φέρει ανάγλυφο το ίδιο σχέδιο με το σήμα στη γρίλια του καπό του πορτμπαγκάζ του οχήματος.

Οι αγοραστές του αυτοκινήτου θα λάβουν μια αποκλειστική έκδοση του Chronograph 1. Ο εξαιρετικός vintage χαρακτήρας του ρολογιού ενισχύεται από το ιστορικό λογότυπο της Porsche Design στο κούμπωμα του βραχιολιού του και στην κορώνα. Ο ρότορας του αυτόματου μηχανισμού έχει το ίδιο σχήμα και χρώμα με τους τροχούς του συλλεκτικού αυτοκινήτου. Ο αριθμός περιορισμένης έκδοσης (XX/90) και η υπογραφή του Πόρσε είναι χαραγμένα με λέιζερ στο πίσω μέρος της κάσας. Σε αντίθεση με το πρωτότυπο, η κάσα είναι κατασκευασμένη από εξαιρετικά ελαφρύ, ανθεκτικό και υποαλλεργικό τιτάνιο, αλλά όπως και ο ιστορικός του προκάτοχος από το 1972, είναι επικαλυμμένη με μαύρο χρώμα.

Το ειδικό ρολόι χειρός βασίζεται στο «Chronograph 1 – 1972 Limited Edition», το οποίο παρουσίασε η Porsche Design το 2022 για να σηματοδοτήσει την 50ή επέτειό της. Είναι βασισμένο στο πρωτότυπο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια και είναι τεχνικά υπερσύγχρονο. Η ιστορία πίσω από αυτό είναι ότι η τότε νεαρή εταιρεία Porsche Design έλαβε την πρώτη της παραγγελία από την Porsche AG: ένα ρολόι για άξια στελέχη και εκείνους που γιόρταζαν μια επέτειο. Η αρχική παραγγελία ήταν για 20 κομμάτια. Ο σχεδιασμός ήταν εμπνευσμένος από το ταμπλό της Porsche 911, το οποίο παραμένει ευανάγνωστο ακόμη και σε ακραίες συνθήκες. Ο F. A. μετέφερε αυτή την εμφάνιση και λειτουργία στο ρολόι, με ματ-μαύρο καντράν, φθορίζουσες λευκές ενδείξεις και δείκτες, και έναν εντυπωσιακό κόκκινο δείκτη δευτερολέπτων χρονογράφου. Ο Chronograph I ήταν το πρώτο μαύρο ρολόι χειρός στον κόσμο και γρήγορα έγινε κλασικό, καθώς και σύμβολο των λειτουργικών αρχών σχεδιασμού του F. A. Porsche.

Διαβάστε επίσης:
Skoda Elroq: Modern Solid (video)
Οδηγούμε το Skoda Elroq 85 First Edition
Skoda Elroq: Εν αρχή ην η ασφάλεια (video)