F
bloomberg
Sponsored by

Bloomberg

SOS εκπέμπουν τα Ηνωμένα Έθνη και η Maersk: Ξεπέρασαν τις 400.000 οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί

  • Bloomberg


Η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς και ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις να επιλύσουν την εργασιακή κρίση που κρατά εγκλωβισμένους στα πλοία πάνω από 400.000 ναυτικούς, σύμφωνα με νέα εκτίμηση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου.

«Ανησυχώ ότι όσον αφορά τις αλλαγές του πληρώματος, λίγα πράγματα θα αλλάξουν στα περισσότερα κράτη αν δεν υπάρξει δράση σε υψηλότερο πολιτικό επίπεδο», δήλωσε η Henriette Hallberg Thygesen, επικεφαλής του στόλου και της στρατηγικής εμπορικών σημάτων στην A.P. Moller-Maersk A/S, τον κολοσσό της ναυτιλίας στην μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων, στη συνεδρίαση της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών την Πέμπτη.

«Χρειαζόμαστε δράσεις τώρα, άμεσες και πραγματικές, από κυβερνήσεις και εθνικές αρχές», είπε.

Καθώς η πανδημία συνεχίζει και ο αριθμός των ναυτικών που εγκλωβίζονται στη θάλασσα αυξάνεται, οι φωνές για επίλυση της κρίσης γίνονται πιο δυνατές. Στη συνάντηση των Ηνωμένων Εθνών, αξιωματούχοι εξέφρασαν ανησυχίες ότι οι ναυτικοί αναγκάζονται να εργαστούν ενάντια στη θέλησή τους και ότι η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού κινδυνεύει.

Μια έρευνα του Bloomberg διαπίστωσε πολυάριθμες παραβιάσεις του διεθνούς ναυτικού δικαίου που έχει σχεδιαστεί για την προστασία των ναυτικών, συμπεριλαμβανομένων των ισχυρισμών για μη καταβληθείσες υπερωρίες και ανεπαρκή ιατρική φροντίδα. Πάνω από 120 χώρες ή περιοχές έχουν σταματήσει ή περιορίσει την πρόσβαση στα πλοία για να πραγματοποιηθούν αλλαγές των πληρωμάτων, σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορονοϊού που σκότωσε σχεδόν 1 εκατομμύριο ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Ενώ πολλές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν καταφέρει να αλλάξουν αποσπασματικά τα πληρώματα τους, η καθυστέρηση που υπάρχει ξεπερνά τις προσπάθειες ανακούφισης.

Μετά από μια ανοιχτή επιστολή από τους Διευθύνοντες Συμβούλους της Unilever Plc, της Procter & Gamble Co. και άλλων εταιρειών καταναλωτικών αγαθών που προειδοποιούν για διακοπή της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού εάν δεν επιλυθεί η κρίση των ναυτικών, ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες, ζήτησε από τις κυβερνήσεις να ορίσουν τους ναυτικούς ως «Βασικούς εργαζόμενους», για να διευκολύνουν τα ταξίδια τους στα σύνορα και τα λιμάνια, προσθέτοντας ότι ορισμένοι βρίσκονται στα πλοία για περισσότερο από 17 μήνες.

Εκτός από εκείνους που έχουν εγκλωβιστεί στη θάλασσα, το ICS εκτιμά ότι άλλες 400.000 ναυτικοί περιμένουν στην ακτή για να τους αντικαταστήσουν, συχνά με μικρή ή καθόλου αμοιβή. «Θα μπορούσαμε να δούμε ένα εκατομμύριο ναυτικούς να επηρεάζονται αρνητικά τους επόμενους μήνες», δήλωσε ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας του οργανισμού, ο οποίος αντιπροσωπεύει το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. «Η κατάσταση δεν είναι βιώσιμη και βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο».

Ορισμένες μεμονωμένες κυβερνήσεις έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν δράση. Από την 1η Οκτωβρίου, η Αυστραλιανή Αρχή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα θα θέτει υπό κράτηση πλοία στα οποία οι εργαζόμενοι έχουν υπηρετήσει πάνω από 13 μήνες και όπου δεν υπάρχει εγκεκριμένο σχέδιο για τον επαναπατρισμό τους. Η Γαλλία δημιούργησε μια εθνική μονάδα κρίσης για να βοηθήσει στα αιτήματα των πλοιοκτητών που αντιμετωπίζουν προβλήματα, επιτρέποντας τουλάχιστον σε 15.400 ναυτικούς να διέλθουν μέσω του γαλλικού εδάφους, δήλωσε υπουργός στη συνάντηση του ΟΗΕ.

Όμως η πρόοδος είναι αργή και η κατάσταση είναι πιθανό να επιδεινωθεί προτού βελτιωθεί. Εάν τα κράτη δεν αντιδράσουν στην ανθρωπιστική κρίση, οι διαταραχές στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού θα μπορούσαν να επιβάλουν τη δράση.

«Όταν σταματούν τα πλοία, το ίδιο συμβαίνει και στα υπόλοιπα», δήλωσε ο Marc Engel, επικεφαλής της αλυσίδας εφοδιασμού της Unilever στην εκδήλωση του ΟΗΕ.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ